Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSilje Olsen Redigeret for ca. et år siden
1
PRODUKTER – DEL 1
2
Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation gennem forståelse – For nødvendig innovation, og at det handler om overlevelse og rationaler • Massere den indre og ydre nødvendighed – For forandring i hele organisationen – det kan betale sig • Forandringsledelses – ledelsesforandring – og skabe forandringsKULTUR • Klare mål om gevinstrealisering – i aktiv dialog
3
Innovatør-gruppe 1 •Viden om innovation, metoder og værktøjer er udbredt og anerkendt i hele organisationen (personale og ledelse) • Åbenhed og ærlighed i organisationen, hvor alle tør at stille irriterende og svære spørgsmål der ondt • Klare formål og strategier, så der er enighed i hvilke udfordringer der skal løses • Ledelsens opbakning med økonomi og tid skal være på plads, det skal prioriteres (innovatør netværk) • Ærlig evaluering, som ikke kun handler om at klappe os selv på skulderen, men ser på hvad der virker og ikke virker og hvorfor Innovatør-gruppe 2 •Dristige dialoger på tværs af biblioteker, med brugerne, og ikke mindst med politikerne og alle de andre der ikke er søbet ind i informationsfaglige kompetencer! •Forstå at biblioteket ikke længere er for alle, men for det enkelte menneske! •Gensidig forpligtigelse mellem ledere og medarbejdere! •Have a dream! •Metodiske og innovative tilgange til håndtering af ledelsen!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.