Sydbank Padborg Region

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tid til ledelse Henrik Leslye.
Advertisements

Samspillet mellem ansattes egne sundhedsvaner og institutionens opgave
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
I dag er temaet Visualisering
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
Mentaltræning Målsætning
Børn, bevægelse og motivation
Selvopfattelse.. STIGMA
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Kap. 8: Butikchefens adfærd – adfærdsprofil (Whole Brain)
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Mental sundhed I skolen trivsel, selvværd og robusthed
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Læring i et vejledningsperspektiv
- det kan læres.. Inspiration The New Toughness Training For Sports (PLUME, Penguin Group, 1995, ISBN ) Af James E. Loehr, sportspsykolog.
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Kunsten at ændre vaner Hvorfor er det så svært at ændre vaner?
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
Gruppeudviklingssamtaler
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Fremme af unges mentale sundhed
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Forvaltningsnavn Dagens oplæg -Projektet og boligområdet -Tilgangen i Sund Zone -Hvordan arbejder vi i praksis -Hvad får vi ud af det.
At tale om sexualitet.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Træner- og ledersamling i Skive/Resen Badmintonklub Børn af år 2000 Hvad er børnenes forudsætninger for at indgå i badmintonsporten?
Røde Kors Årsmøde Psykolog Nina Wehmeyer Psykosocial støtte i Danmark
Den lærende organisation
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Inklusion og inkluderende processer
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
organisatoriske kompetencer
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Voksne i videregående opplæring – tilrettelegging,
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Hvad ved vi om voksnes læring? Stavanger, 5. Marts.
Faglige kompetencer I det følgende oplæg, vil jeg først fremhæve særlige aspekter af udviklingen af faglige kompetencer i psykologi og derefter give.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Mærk dig selv.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 2.2 – Ressourcer og begrænsninger i et læringsperspektiv.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 1.3 – Ressourcer i et læringsperspektiv Anders.
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 2 Fredag Introduktion – vi sætter scenen… Motivation, ambition og.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Learn2improve Pressalit Sports Academy. Learn2improve Program for Modul 3 Fredag Introduktion Fredag Målsætning Opfølgning på.
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Som mennesker og ledere udvikler vi os kun ved at sætte os selv og vores selvforståelse på spil – vi må lukke tvivlen ind, for at lære noget nyt. Vi vil.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Motivation i MED arbejde Motivation i MED arbejdet trods ugunstige vilkår, Muligt? Ja! Nemt? Både ja og nej, men absolut muligt og spændende. Hvad koster.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Skal pædagoger være robuste?
Karen Sandfær Lysholm Norbøll
INTENSIV GRUPPEVEJLEDNING - et kursus på 8 dage
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Stresshåndteringsgruppe
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Forandringer – Arbejdspladsernes udfordring og mulighed
Præsentationens transcript:

Sydbank Padborg Region Learn2improve Sydbank Padborg Region ”Hvordan reagerer jeg på en foranderlig verden?” www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard

Udgangspunkt ”Hvordan kan vi stadig opretholde den positive indgangsvinkel, og fokus på målsætningen, når branchen og verden i sin helhed, giver de udfordringer, som den gør p.t.” Inspiration fra forskellige ekspertkulturer Studier af best practice Konkrete bud på hvordan foranderlighed kan håndteres – som individ og som team (organisation) www.learn2improve.dk

Udvikling & Forandring www.learn2improve.dk

Karakteristika Eksperter Perfektionister Ambitiøse Specielle - ”Autistiske træk” Dynamik Puls Vinder ingenting alene! www.learn2improve.dk

Forandring som vilkår Hvad er ”inden for vores kontrol” – og hvad har vi ikke indflydelse på? Konsekvensanalyse (cost/benefit) Fokus på opgaven => Hvad er det vigtigste jeg skal gøre? Et stærkt team (store team / lille team) Rolleklarhed, tryghed til at præstere, ansvar www.learn2improve.dk

Mental styrke Vi har forberedt os godt! Trænet mange timer på: At overkomme svage og svingende præstationer… At håndtere svært pressede situationer… Ikke at lade omgivelserne påvirke præstationsevnen på en negativ måde… www.learn2improve.dk

Præstationsfremmende strategier Learn2improve Betydning for udførelsen af gode præstationer, ex. evnen til at koncentrere sig, at fokusere på opgaven, samt forskellige mentale rutiner og strategier Betydning for evnen til at tackle forstyrrelser og problemer som (altid) opstår! Præstationsfremmende strategier Tackling af stress Personlighed Hvad er spillernes erfaringer med et præstere under pres? Fremhæv det individuelle perspektiv Personlige faktorer som motivation, vilje til at satse, stor selvtillid og tro på egen præstationsevne samt et lavt angstniveau ser ud til at have stor betydning for gode præstationer! Andre faktorer ser ud til at være sejhed, perfektionisme og optimisme! www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard

www.learn2improve.dk Rød Zone Ude af kontrol Gul Zone Overspændt Nervøs Gul Zone Kick – Adrenalin Usikkerhed/ Sikkerhed Præstation Grøn Zone ”Opladning” Klargøring Afslappet Jæger Zonen Vilje Grænse overskridelse www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard

Pointer Fokuser på ting der er håndterbare og meningsfulde! Tag udgangspunkt i konkrete, daglige gøremål Være opgavefokuseret Være ”co-producer” på anerkendelse Hvad er inde/ude for min kontrol? Percipere - Reflektere - Perspektivere www.learn2improve.dk

Commitment Udvikling og fastholdelse af: Tro …mål, det jeg/vi vil… Learn2improve Commitment Udvikling og fastholdelse af: Tro …mål, det jeg/vi vil… Forpligtelse …krav, det jeg/vi skal… Fuld fokus Positive forestillinger Mental parathed Forstyrrelseskontrol Evaluering Mere at være end at synes Det er i hverdagen du skaber grundlaget for de gode præstationer What did you do to day to make your self better? www.learn2improve.dk Martin Thomsen Langagergaard