Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl. 8.15-11: Forberede i grupper.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Advertisements

Opfølgning på obligatorisk opgave 1
Elsker DU også at læse lektier?
©Jenny Bohr – Til underviserne At arbejde med mål kan være udfordrende for voksne med ADHD, og selvom du tilrettelægger arbejdet med vægt.
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Skift mellem flere åbne vinduer
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
Dagens øvelse Forberedelse til bunden opgave
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Kvantitative metoder
Lyd-ikonet er forsvundet
Konsensusprocessen.
Mødeledelse og deltagelse
Lean Netværk AAU.
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Navigation Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ4. Dagens program Opsummering af evalueringen Overordnet feedback på OO1 Ugens opgave Individuel feedback Næste uge.
Michael Hald Konsulent, KL
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Præsentationer og pitches How to do når man har 10 min.
Bogstaver og tekst i design
Store IT- innovationer (SITIN) TØ3. Dagens program Status på OO1 Næsten midtvejsevaluering Ugens opgave.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
Eksamen.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ5. Dagens program Status for OO1 Gennemgang af OO2 Ugens opgave Jeopardy! Næste uge.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 7 - Opfølgning og evaluering Øvelse – pre-auditering Seminar 7.
It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design af interaktionselementer.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Informations-apparater Begrænset formål og funktion Ingen/begrænset udvidelse eller opgradering Forventes udskiftet.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Situationer FlyBusMetroGaden.
Øvelser Kortsortering.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
DIEB4.1 Kursusgang 4 Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktivitet 2: Generer design (fortsat) Design interaktionselementer Analysedokumentet.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
Øvelse 1: First Impressions
DIEB-DEB3.1 Lektion 3: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
Øvelser Teoretisk Diskussion. I dag Hvordan er det gået? Gruppe 1, 3 og 4 skal sende en til Charlotte på: med opdragsgiverens navn.
GP 4, 27/ Grundlæggende programmering Forår 2002 Forelæsning 4 onsdag 27/ kl. 9:15 – 12:00.
DIEB-DEB14.1 Lektion 14: Øvelse 2 Oversigt: Instruktion.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
IT for let øvede Modul 1: ”Opbygning”. Formål: At få kendskab til PC’en. KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: PC’ens opbygning: Musen,
Undervisning på weekendindkald lørdag den Torben Sebro.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Elevguide Innovations-brobygnings-opgave (IBO)
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl : Forberede i grupper (5-6 slides)  Evt. Spørgsmål til Obl. Opgave 2

Tips til næste aflevering • Forhold jer til spørgsmålet – svarer I på det der bliver spurgt om? • Er struktur og formaliteter i orden? • Argumenterer I for jeres holdninger? • Læs igennem! (Ikke natten inden) • Evt. Få en second opinion på jeres aflevering (jeres mor, kæreste eller læsebuddy)

Genaflevering: Lørdag d. 21 kl

Dagens øvelse I skal sammenligne og diskutere designovervejelserne bag brugen af skrivebordet (desktop) som metafor for brugergrænsefladen (kap. 1) med designovervejelserne bag brugen af papir og pen som metafor for brugergrænsefladen (Tablet og Palm/PocketPC) (kap.3). I må gerne inddrage de nye Android/iPad tablets til sidst i analysen.

I kan f.eks. inddrage: • Pegeredskaberne • Den fysiske udformning af apparaterne • Den grafiske udnyttelse af skærmen(Vinduer, menuer, Ikoner,...) • Anvendelsesområderne Hvordan vurderer I fremtidsudsigterne i forhold til de forskellige brugergrænsefladers potentialer? Sammenlign med de visioner som designerne bygger på herunder f.eks. Engelbart, Kay, osv..