- 8-12 deltagere - Styret interview - Afgrænset emne - 1 til 2 moderatorer - 2-3 timer - Optages på lyd eller video.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
BØRN OG SEKSUALITET AUGUST 2013
At forholde sig professionelt Anne Skov
Refleksion i kommunikationen
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Workshop almene boligdage
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
- gennem Marte Meo metoden
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Dataindsamling og kildebearbejdning
Den Kommunale Kvalitetsmodel
KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Serendipitive potentialer i bibliotekets formidlingsrum Lennart Björneborn Danmarks Biblioteksskole Temadag,
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Netværkskoordinatormøde MDI d. 5. februar At koordinere… koordinator, (lat.koordinere + -ator), person, der er udpeget til at samordne noget. koordinere,
Supervision og faglig feedback
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
Kommunikation og vejledning
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Belbins teamroller Procesretning Formand Igangsætter Organisator
Bliv nysgerrig på din egen praksis!
Læringsstile i gruppearbejde
Nye metoder i misbrugsbehandling
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Søren Viemose Konflikter i hverdagen Forhandling i samarbejde
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Gruppeudviklingssamtaler
Forudsætninger for en god samtale
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Rejseholdets anbefalinger - overblik Tema 1 Kompetenceløft til lærere og ledere Anbefaling 1: Lærernes kompetencer skal styrkes Anbefaling 2: Hæv kompetencen.
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Netværk og lokalsamfund - som ressource i landdistrikterne Formål blandt andet at styrke: de frivillige ildsjæle i lokalområderne samarbejdet på tværs.
Sportsmanagement November 2008
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 Medie- og kommunikations- videnskabelige metoder 27/
Usability ITU, forår Usability metoder. Usability ITU, forår 2008 Overvej undervejs ”- Hvilke metoder kunne være relevante at bruge ift. til de.
Vildledningssager - Frisk Undersøgelse om ”Vurdering af vildledningssager” Gennemført af CEM Institute – Voxmeter for Fødevarestyrelsen.
DEN MOTIVERENDE SAMTALE V/ PSYKOLOG KARSTEN ABEL MEDLEM AF MINT BLÅ Kors medarbejder konference 12. november 2015
Vejlederportfolio – en arbejdsform til udvikling af vejlederpraksis. Nu med praksiseksempler Efterskolernes vejledertræf 2011 Olav Nielsen, Margrethe Brunsbjerg,
At du kan forklare og anvende sundhedsfaglig dokumentation, formidle observationer samt anvende fagsprog i skrift og tale.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Karl Tomm Ergonomiseminar 2010
Optakt 20 minutter Program Optakt 20 minutter Dilemma #1 40 minutter Pause 10 minutter Dilemma #2 40 minutter Evaluering 10 minutter.
Inklusion Fokus: Udsatte unge og samarbejde med kommunerne Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
LANDSKONFERENCE 2006 Dagplejen Livsform og relation Per Schultz Jørgensen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
PROJEKTSTYRING Trine, Louise & Kristine. DEN INTERAKTIVE PROJEKTSTYRINGSMODEL MålsætningVurderingRegulering ”Projektstyring er en resultatorienteret adfærd,
Målrettet kommunikation
Forebyggende samtale En forebyggende samtale er for dig, der endnu ikke har stress, men ønsker råd og vejledning om, hvordan du undgår at udvikle alvorlig.
Læring gennem registrering og indberetning
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Kommunikation Modul A.
Fokusgruppeinterview
Verbal kommunikation Ord og samtale
Interview-teknik.
Ansvarlig.
Metoder og produktion af data
Redskaber og overvejelser
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Arbejd effektivt og præcist
Dialogmøde Dagtilbud Svendborg d
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Måling (psykometri) 1.
Din uddannelse – it-baseret November 2018
Præsentationens transcript:

deltagere - Styret interview - Afgrænset emne - 1 til 2 moderatorer timer - Optages på lyd eller video

- Alle skal kunne se hinanden - Ligestillede

Moderator - Ikke en bestemt type - Medlem af forskergruppen - Objektiv - Nysgerrighed - Detaljeorienteret og god overblik - Klar og tydeligt

- Fleksibel - Stimulerer gruppedynamikken - Handtering af konflikter og dominerende deltager

- Fleksibel - Stimulerer gruppedynamikken - Handtering af konflikter og dominerende deltager

Styrker - Detaljeret oplysninger - Ægte og nuancerede udsagn - Let at formidle - Dybde - Adfærds og situations fornemmelse - Direkte adgang til handlinger - Interessant og sjov

Styrker - Detaljeret oplysninger - Ægte og nuancerede udsagn - Let at formidle - Dybde - Adfærds og situations fornemmelse - Direkte adgang til handlinger - Interessant og sjov Svagheder - Færre spørgsmål og temaer - Opinionsledere Kan dominerer - Undergrupper og konflikter - Moderatere - Emner af privatkarakter - Tid og ressourcer

Opsamling -Formål: deltagernes opfattelse og vurdering -Lille gruppe (8-12 pers) -1-2 moderatorer som styrer programmet/samtalen -Dybdegående samtale med få spørgsmål -Gruppedynamik er stimulerende for deltagerne -Vær opmærksom på konflikter -Fokus på reliabilitet