Fremtidens markedsføringsplatform

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
QR-koder.
Gammelheds-Philosophy
Caseoplæg om Facebook.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
LinkedIn Intro.
Flickr.com – online billeddeling
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Velkommen til Sydhavs Power
VEJEN TIL VÆKST.
Internet til alvor og sjov
Digitale medier og mobning
Mund-til-mund markedsføring
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Den glade CEO og iværksætter!
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Elevernes digitale dannelse
RAY-BAN Magic Pen. Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte.
Backoffice præsentation
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Backoffice præsentation
Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
”Sociale medier i jobsøgningen”
Reklame & Markedsføring
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Cross Channel - Tidens største trend.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
SKYPE OG SSI (SIMPLIFIED SKYPE INTERFACE) OPLÆG OG KONKRETE EKSEMPLER PÅ HVORDAN VI BRUGER SKYPE (SSI) I HVERDAGEN PÅ DØGNTILBUD, SOM ET REDSKAB TIL ØGET.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Din kreative online praksis! – del 2
Parametermix - promotion
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
(Firmanavn) marketingplan
Best practice i sociale medier
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
Når du allerede mestrer de vigtigste
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

Fremtidens markedsføringsplatform Sociale netværk Fremtidens markedsføringsplatform [ SAP ] [ IVÆRKSÆTTER ] [ IT ] [ LEAN ] [ SALG ] [ LEDELSE ] [ ØKONOMI ] [ VUC ]

Sociale netværk og redskaber For nogle virksomheder er sociale netværk allerede nu en naturlig og integreret del af markedsførings-planen Udviklingen går især stærkt inden for brancher, hvor kunderne forventer mulighed for direkte dialog Mulige redskaber Facebook Twitter YouTube LinkedIn Nyhedsbreve Rss.feeds Blogs Podcast

Hvorfor være på de sociale medier? Det er der kunderne er: YouTube: Der ses 2 milliarder videoer om dagen Facebook: 680 millioner brugere og i Danmark næsten 2,8 millioner Twitter: 150 millioner brugere Blogs: Der er 152 million blogs LinkedIn: 100 millioner brugere og i Danmark over 670.000.

Hvorfor være på de sociale medier? Facebook Bruges i 55 minutter dagligt af forbrugerne. Det er rekord sammenlignet med andre sider på internettet 50 til 60% af brugerne logger på dagligt Der oprettes 100 millioner statusopdateringer hver dag Der bliver uploadet 3 milliarder billeder hver måned 60 millioner bruger Facebook via deres mobiltelefon YouTube Der bliver set over 2 milliarder videoer om dagen på You Tube. Der bliver uploadet 35 timers video til Tou Tube i minuttet! 60% af danske virksomheder er på You Tube 680.747 visninger pr. virksomheds-kanal på YouTube i 2010

Flere vigtige informationer for 2011 Voksne mennesker bruger ca. 15 timer på Internettet om ugen Gennemsnitsforbrugeren bruger 12,5 timer om måneden på at se video på Internettet 95% af danske internetbrugere har handlet online det sidste halve år En dansk online shopper bruger 5.700 kr. halvårligt Man regner med at der i Danmark 2011 vil bliver handlet for 65 milliarder kr. online Der skrives 70 millioner tweets om dagen i hele verdenen. Det vil sige 800 i sekundet. De sociale medier er nu blevet mere populære end porno

Fordele ved at være på Facebook 57,2% af selvstændige mener at flere kunder er det største udbytte, ved at være på Facebook At kunne følge med i hvad der bliver sagt om ens forretning er også en væsentlig faktor. Virksomheder kan også bruge Facebook til at: Bygge deres brand op Sælge produkter Kommunikere med deres kunder Konkurrencer Betalte reklamer Virale reklamer

Giving is the new selling Google giver de fleste af deres produkter væk gratis De har derved opbygget en stor loyalitet hos deres kunder Det giver stor trafik og de kan derfor sælge mange reklamer

Giving is the new selling I social markedsføring drejer det sig om at få en loyalitet hos brugeren og ikke et salg i første omgang Annoncering er ofte dyrt i forhold til at give Du kan give Vigtig information Sider med smart funktionalitet KLIK HER: En gavefinder Et godt grin Film KLIK HER: Matematik film Vejledninger til download Spil Des mere du giver, der mere får du igen.

Kampagner på sociale medier Kampagner forgår ofte ved at kunderne anbefaler hjemmesider, videoer, links eller andet til hinanden Kampagner må ikke opfattes af kunden som direkte salg De fleste vil have modvilje ved at sende direkte salg videre. Det opfattes som spam Man skal give folk noget de gerne vil have Det skal være relevant fx gav Citroen mulighed for nemt at kunne bestille en prøvetur via Facebook.

Kampagner på Sociale medier Godt og sjovt indhold er det som performer bedst, når man taler om virale-effekter Henvendelsen skal være i et personligt og direkte sprog Man stoler på anbefalinger fra venner og ikke så meget på reklamer Kritik på social medier må ikke slettes og ignoreres. Vis de andre at kritik tages seriøst og tages til efterretning. Det giver respekt.

Forventningsafstemning Det er vigtigt at fortælle målgruppen, hvad de kan forvente af virksomheden fx på deres Facebook side. 24/Support Dialog Branding Lytter Support Information Osv. SU-styrelsen lukkede deres Facebookside. De unge mennesker brugte den så meget til at klage, at der ikke var ressourcer nok til at behandle dem.

Gadgets sider på sociale netværk Eksempel – Gadgets.dk Nyhedsbreve Videoer på Youtube Gadgets sider på sociale netværk

På Gadgets TV ses nyheder som videoer Eksempel – Gadgets.dk På Gadgets TV ses nyheder som videoer De mener at handel på nettet skal minde så meget om en almindelig handel. Derfor er der videoer til mange af deres produkter

Gadgets kanal på YouTube Eksempel – Gadgets.dk Gadgets kanal på YouTube

Mulighed for video og ”Synes god” om ved det enkelte produkt Eksempel – Gadgets.dk Mulighed for video og ”Synes god” om ved det enkelte produkt

Gadgets.dk på Facebook. Gadgets side på Facebook 7000 * 300 = 2.100.000 får vist at en person god kan lide Gadgets

Gadgets side på Twitter Gadgets.dk på Twitter Gadgets side på Twitter

Viral markedsføring I stedet for at have et stort budget på trykte annoncer, bannere eller tv-reklamer, kan du få dine kunder til at gør alt arbejdet for dig. Fremmede mennesker tager del i din kampagne ved at dele den med deres venner, bekendte og familie. Din reklamekampagne får derved sit eget liv og spreder sig på samme måde som en virus. En veludført kampagne vil have mange tusinde gange mere effekt end en ”normal reklame”.

Fem vigtige tips som virke fra eksperterne! Få følelserne frem i folk Det vigtigste inden for viral markedsføring er at få en stærk følelse frem i folk. Dit mål er at få mennesker til fx at være: Meget glade eller vrede Føle kærlighed eller had Være imponeret eller overrasket Medfølelse eller forargelse Osv….. Reklamen er fjernet fra Facebook, da de synes at den er lige på kanten Reklamerne med Bitta og Claus er fjernet fra Facebook for ikke at få lukket siden. De har placeret alle filmene på deres egen side, hvor brugerne kan dele dem fx på youtube. http://inspiration.tdc.dk/element.php?dogtag=p_ins_cb&id=17939 Mange HADER eller ELSKER Britta og Claus fra TDC