› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

PR KAMPAGNE.
QR-koder.
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Sundhedsaftalen fra ord til handling
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Rådet for Etniske Minoriteter
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Udvikling af beboerdemokratiet
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Rådgivning til gartnerier
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Reformens krav •Bemærkningerne til Lov om kommunale borgerservicecentre: –”Den offentlige sektor skal indrettes på borgernes præmisser og med udgangspunkt.
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
Kommunikation / it.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv BLÅ FLAG OKTOBER 2011 Brian Samuelsson.
Introkursus for frivillige
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Praksis Matrix Evalueringsundersøgelse
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Præsentation af PUC TÅRNBY KOMMUNE
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Sct. Georgs Gilderne i Danmark Spejderjubilæum 2007 Markering af spejderbevægelsens 100 års fødselsdag.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
Sct. Georgs Gilderne i Danmark - samarbejdspartnere Sct. Georgs fonden Bloddonerne SOS – BørnebyerneDe grønne pigespejdere.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Internationale aktiviteter Hvorfor? Og hvordan? Helle Bukh tlf.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
AKT på Dybbøl Skolen.
REJSEHOLD Udmøntning af Handleplan ” MOD NYE HORISONTER ” GB giver viden/inspiration til GB.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Stenderup Kirke Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål Stenderup Menighedsråd Visioner og mål Visioner og mål.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Til alle jer, der går på jagttegnskursus - Meld jer ind i Jægerforbundet Meld dig ind i dag! Jægerforbundet kan tilbyde dig at blive meldt ind.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Dialogmøder d1-d10 – September 2017
Levnedsmiddelselskabet
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
DTHS Synsfaglige Netværksdage 2017
Fremtidens Forening Dialogseminar lørdag d. 8. oktober 2016
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Om vores bibliotek Lokalt oplæg
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
- Projekt om sygehusportører
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning af humanitære og andre samfundsmæssige opgaver

› Vi talte om at synlighed havde to dimensioner, nemlig synligheden indad til og synligheden udad til, men at der er nogle gråzoner, der dækker områderne både er indad og udad til.

 Vi talte om at vores gildeblad Sct. Georg er blevet for meget “spejderblad” og for lidt vores eget gildeblad.  Sct. Georg kunne indeholde meget mere gildestof fra vores egne aktiviteter og dermed give inspiration på flere måder.

 Synlighed indad til skal overordnet varetages af Landsgildets kursusudvalg.  Uddannelse af DUS skal udvikles, samt oplæg til uddannelse af gildebrødre der gerne vil udfordres i forhold til det gode gildearbejde.  Kurser i kommunikation – hvordan foregår den gode formidling  Kurser i god kontakt med ”pressen”

 Landsgildets hjemmeside moderniseres og bør blive nemmere af navigere i.  Forslag til nye tiltag:  Ideer til det gode gildearbejde  Vidensbank  Udvidet bibliotek med nem download af artikler

 Der kan oprettes et rejsehold bestående af gildebrødre med specifik viden på forskellige områder, som kan besøge gilder som har behov for ”eksperthjælp”.  Rejseholdet kan afholde kurser forskellige steder i landet og besøge de enkelte gilder. Vidensområder for rejseholdet kan være:  IT  Kommunikation  Konfliktløsning  Teambuilding  Og meget andet

 Hjemmesiden – moderniseres som beskrevet tidligere  Pressedækning, gennem gode kontakter lokalt og landsdækkende  Kommunikation som en del af strategien for Sct. Georgs Gilderne i fremtiden

 Go-Cards, en smart måde at blive set på, hvis budskabet er godt og ser spændende ud.  Apps og smartcoder

 GO-CARD er et reklamebåret gratis postkort. Postkortene er målrettet mod de urbane, udadvendte og velbevandrede unge med fingeren på pulsen – der kan være svære at få i tale. I forhold til GallupsKompas er der en overvægt af ”De moderne – fællesskabs-orienterede”, som blandt andet er kendetegnet ved at være storforbrugere af kultur, og åbne for nye impulser.  GO-CARD har i modsætning til mange andre medier en reel værdi for brugerne. Udover at det naturligvis bliver brugt som postkort, så bruger folk også kortene som dekoration, gavemærker, samleobjekter, indbydelser og underholdning. Der bliver taget mere end 2 millioner postkort om måneden, hvilket svare r til ca gratis postkort om dagen.

 Ved præsentation i det offentlige rum, kan der være god grund til at ”skilte med” vores tilhørsforhold til Gilderne, f.eks. ved at bære:  Tørklæder, smykker og andet accessories  Skjorter/bluser/cardigan/polo med logo  Pæne T-shirts med ”rygmærke”, f.eks. teksten:  Jeg er ”gammel” spejder, hvad er du? 

 PR-kursus for lokale gilder  Formål:  Gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for gildebrødrene.  Indhold:  Pressekontakt – markedsføring – IT teknik

 IT-kursus for gildebrødre  Formål:  De lokale gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for øvrige gildebrødre  Indhold:  Basisprogrammer på PC og evt. hjælp til navigering på hjemmesider

Indadtil Udadtil  Hjemmeside  Uddannelse  Kurser  Rejsehold  PR  Kommunikation  Hjemmeside  Pressedækning  Kommunikationsmodeller  Apps og smartcoder  Go-cards  Tøj og accessories

 Synligheds gruppen er enige om at vi gerne vil fastholde netværket og danne et forum med idé udveksling, erfaringsudveksling og diskussion  Det kan foregå ved to årlige møder samt elektronisk kontakt