Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018."— Præsentationens transcript:

1 MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018

2 INDHOLD Emne Hovedkonklusioner Formål, metode og datagrundlag
Resultater Overordnet tilfredshed Synlighed og interessevaretagelse Faglige aktiviteter Rådgivning og vejledning Alliancer og samarbejde Medlemskommunikation

3 HOVEDKONKLUSIONER OVERORDNET TILFREDSHED OG BETYDNING
81 pct. af selskaberne angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVA, mens 83 pct. angiver, at DANVA lever op til selskabernes forventninger. Synlighed og interessevaretagelse tillægges størst betydning, og er samtidig et af de områder, hvor medlemmerne er mest tilfredse. Derefter følger rådgivning og vejledning, hvor tilfredsheden dog er mindre. Faglige aktiviteter er det område, der tillægges relativt mindst betydning. De forbrugerejede selskaber er generelt mindre tilfredse end de kommunalt ejede. SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE 83 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser, og 83 pct. er enige eller meget enige i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren. Det område, hvor medlemmerne udtrykker mindst tilfredshed, er DANVAs evne til at påvirke relevant EU-lovgivning. Her er 28 pct. tilfredse eller meget tilfredse, mens 35 pct. angiver ”ved ikke”. FAGLIGE AKTIVITETER 87 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs udbud af faglige aktiviteter, mens ingen angiver at være utilfredse. Der er generelt tilfredshed med de forskellige aspekter af DANVAs faglige aktiviteter. Dog angiver 20 pct., at de er utilfredse med prisen for deltagelse. Til gengæld er prisen af relativt mindre betydning end flere andre parametre, hvor især den faglige kvalitet og den pædagogiske formidling fra underviseren fremhæves som vigtige. RÅDGIVNING OG VEJLEDNING 72 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs ydelser inden for rådgivning og vejledning. Når der spørges til specifikke områder, er tilfredsheden generelt større end den overordnede tilfredshed med rådgivning og vejledning. Tilsvarende tillægges de enkelte områder større betydning end vejledning og rådgivning overordnet set. Medlemmerne benytter sig især af rådgivning om juridiske spørgsmål. 22 pct. angiver, at de ikke har benyttet sig af skriftlige vejledninger eller værktøjer, som DANVA stiller til rådighed. ALLIANCER OG SAMARBEJDE 58 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk, og 75 pct. er meget enige eller enige i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende. 57 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk. For så vidt angår samarbejde og alliancer med internationale foreninger og netværk er medlemmerne overvejende tilfredse med status quo. MEDLEMSKOMMUNIKATION 89 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs medlemskommunikation. Samme billede tegner sig for tilfredsheden med hjemmesiden, magasinet Dansk Vand og nyhedsbrevene. Generelt opfattes medlemskommunikationen positivt på tværs af de forskellige aspekter – især ift. at være relevant og aktuel og levere indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner.

4 Overordnet tilfredshed

5 OVERORDNET TILFREDSHED
Langt størstedelen af selskaberne angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVA. I modsætning angiver 3 pct. at være utilfredse. Samme billede tegner sig ift., hvorvidt DANVA lever op til selskabernes forventninger. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med DANVA, hvor tilfreds eller utilfreds er du så alt i alt med DANVA? N=63 I hvilken grad vurderer du, at DANVA lever op til selskabets forventninger? N=63 5

6 TILFREDSHED OG BETYDNING FOR OMRÅDER
Synlighed og interessevaretagelse er det område, der tillægges størst betydning, og samtidig et af de områder, hvor medlemmerne er mest tilfredse. Derefter følger rådgivning og vejledning, hvor tilfredsheden dog er mindre. Faglige aktiviteter er det område, der tillægges relativt mindst betydning, mens det samtidig er et af de områder, hvor tilfredsheden er størst. Tilfredshed/utilfredshed Betydning Overordnet tilfredshed Synlighed og interessevaretagelse Faglige aktiviteter Netværksdannelse Rådgivning og vejledning Skriftlige vejledninger og værktøjer Alliancer og samarbejde Medlemskommunikation N=62; 62; 62; 61; 60; 60; 60; 60 6

7 Synlighed og interessevaretagelse
7

8 SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE
Langt størstedelen af selskaberne er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser. Samtidig angiver helholdsvis 40 pct. og 51 pct., at interessevaretagelsen har meget stor eller stor betydning for deres medlemskab af DANVA. Hvor tilfreds er du samlet set med den måde, DANVA varetager medlemmernes interesser på? Hvilken betydning har DANVAs varetagelse af medlemmernes interesser for selskabets medlemskab? N=63 8

9 SYNLIGHED OG INTERESSEVARETAGELSE
83 pct. af selskaberne er enige eller meget enige i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren., og blot 2 pct. angiver at være uenige heri. Hvor enig/uenig er du i, at DANVA er en offensiv og synlig aktør i forsyningssektoren? N=63 9

10 Faglige aktiviteter 10

11 FAGLIGE AKTIVITETER 95 pct. af medlemmerne har benyttet sig af DANVAs udbud af faglige aktiviteter inden for de seneste to år. Langt størstedelen angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs udbud af faglige aktiviteter, mens ingen angiver at være utilfredse. 60 pct. af selskaberne tillægger området en meget stor eller stor betydning for selskabets medlemskab, mens 13% tillægger det en lille eller meget lille betydning. Har selskabet benyttet sig af DANVAs udbud af faglige aktiviteter inden for de seneste to år? N=62 Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs udbud af faglige aktiviteter? Hvilken betydning har DANVAs udbud af faglige aktiviteter for selskabets medlemskab? N=62 11

12 FAGLIGE AKTIVITETER 84 pct. angiver, at de er meget tilfredse eller tilfredse med den mulighed for netværksdannelse, der opstår ved deltagelse i DANVAs faglige aktiviteter, og kun 2 pct. angiver at være utilfredse hermed. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med DANVA hvor tilfreds er du med den mulighed for netværksdannelse, der opstår ved deltagelse i DANVAs faglige aktiviteter? N=61 12

13 Rådgivning og vejledning
13

14 RÅDGIVNING OG VEJLEDNING
Det er en generel tilfredshed med DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning, hvor 72 pct. angiver at være meget tilfredse eller tilfredse. Området tillægges samtidig stor betydning selskabernes medlemskab. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning? Hvilken betydning har DANVAs ydelser inden for vejledning og rådgivning for selskabets medlemskab? N=60 14

15 RÅDGIVNING OG VEJLEDNING
75 pct. har benyttet sig af rådgivningsydelser inden for juridiske spørgsmål, mens 43 pct. har benyttet sig af rådgivning om økonomi. I modsætning hertil har færre selskaber benyttet sig af rådgivningsydelser vedr. teknisk/praktisk drift (15 pct.) eller anden konsulenttjeneste (30 pct.). Har selskabet benyttet sig af rådgivning inden for følgende områder inden for de seneste to år? N=60 15

16 RÅDGIVNING OG VEJLEDNING
Der er stor tilfredshed med DANVAs rådgivningsydelser, blandt de selskaber der har benyttet sig af disse – især ift. juridiske spørgsmål og rådgivning om teknisk/praktisk drift. Alle rådgivningsydelser tillægges meget stor eller stor betydning. Det kan bemærkes, at tilfredsheden med alle områder, bortset fra ”anden konsulenttjeneste”, er højere end den generelle tilfredshed med rådgivning og vejledning. Tilsvarende tillægges de enkelte områder større betydning end vejledning og rådgivning generelt. På baggrund af selskabets samlede erfaringer med rådgivningen hvor tilfreds er du med den rådgivning, I har modtaget, og hvilken betydning tillægger du denne ift. din vurdering af DANVAs rådgivningsydelser: Tilfredshed/utilfredshed Betydning … Rådgivning om juridiske spørgsmål? … Rådgivning om økonomi/regnskab … Rådgivning om teknisk/praktisk drift? … Ydelser ift. anden konsulenttjeneste? N=45; 26; 9; 18 16

17 Alliancer og samarbejde
17

18 ALLIANCER OG SAMARBEJDE
58 pct. angiver at være meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk, mens 5 pct. angiver af være utilfredse. 75 pct. er meget enige eller enige i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende, mens 5 pct. er uenige heri. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs samarbejde og alliancer med andre foreninger og netværk? N=60 I hvilken grad er du enig/uenig i, at DANVA er samarbejdsorienteret og alliancesøgende? N=60 18

19 ALLIANCER OG SAMARBEJDE
57 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk, mens 4 pct. mener, at DANVA i lavere grad lavere grad bør engagere sig i dette. 17 pct. mener, at DANVA i højere grad bør samarbejde og danne alliancer med internationale foreninger og netværk, mens 10 pct. mener at DANVA i lavere grad bør engagere sig i dette. 57 pct. angiver hverken/eller, og foretrækker dermed status quo. Mener du, at DANVA i højere eller lavere grad bør samarbejde og danne alliancer med nationale foreninger og netværk? N=60 Mener du, at DANVA i højere eller lavere grad bør samarbejde og danne alliancer med internationale foreninger og netværk? N=60 19

20 Medlems-kommunikation
20

21 MEDLEMSKOMMUNIKATION
89 pct. er meget tilfredse eller tilfredse med DANVAs medlemskommunikation. Samme billede tegner sig for tilfredsheden med hjemmesiden, magasinet Dansk Vand og ikke mindst nyhedsbrevene. Hvor tilfreds er du samlet set med DANVAs medlemskommunikation? N=60 Hvor tilfreds er du samlet set med … … DANVAs hjemmeside? … DANVAs nyhedsbreve? … Magasinet Dansk Vand? N=60 21

22 MEDLEMSKOMMUNIKATION
Generelt opfattes medlemskommunikationen positivt på tværs af de forskellige aspekter – især ift. at kommunikationen er relevant og aktuel, og at den leverer indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner. Hvor enig/uenig er du i, at DANVAs medlemskommunikation … … Er relevant og aktuel? … Sikrer indsigt i ny viden om lovgivning og andre faglige emner? … Giver et godt overblik over relevante tiltag hos kolleger i branchen? … Sikrer viden om foreningens strategiske og politiske mål? … Giver indsigt i foreningens arbejde med at varetage sektorens interesser? N=59 22


Download ppt "MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google