Implementering på Fenrishus

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
God uddannelsesvejledning - Udvikling
Advertisements

v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Hvad er familieklassen
Sprogvurdering & Sprogindsatser
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Arbejdet med ICF på Kommunikationscentret i Hillerød ?
Læringshistorier Og pædagogisk praksis.
Sæt Viden I bevægelse Afd.leder Brit Skovgaard & fysioterapeut Annette Heinz 16. august 2010.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Udvikling af tilbud om tværfaglig og tværsektorielt koordineret indsats til børn med cerebral parese - organiseret i et samarbejde mellem Kolding Kommune,
Forslag til Strategi for sygeplejens bidrag til udvikling og forskning ved de somatiske sygehuse i Vejle Amt År
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Temadag 16. august 2010 Projekt ”Sæt viden i bevægelse”
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Klare mål og ansvar for resultater - Et praktisk eksempel.
Sanna Dragholm projektleder
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Midtvejsstatus for pilotprojektet LP-modellen i det kommunale dagtilbud Octavia, Roskilde 14.september 2010 kl Pia Guttorm & Ole Hansen.
Profilskole og styrket social indsats i Høje Gladsaxe skoles skoledistrikt og i Værebro Gladsaxe kommune deltager i Socialministeriets projekt Styrket.
Lean Netværk AAU.
Læringshistorier Og pædagogisk praksis.
Sundhedsaftale om det regionale samarbejde om infektionshygiejne, herunder MRSA Regionssundhedsplejerske Anita Fogh, og formand for arbejdsgruppen.
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Læreplaner i Højvangen
Læringsmiljøvurdering - dynamisk udvikling af pædagogiske læringsmiljøer Svendborg den 14. marts 2013.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
AGWAPLAN Side 1 · · Projekt om balance mellem produktions- og miljøhensyn Vandplan – indhold, udarbejdelse og realisering.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Den Regionale LEAN Enhed
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
PROJEKT DIN GODE UDSKRIVNING
HelsingørModellen var nøglen
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Sammenlægning af 2 institutioner
Det Inddragende Netværksmøde
Om Specialcenter Sigrid Undset
PKL seminar 2011 nye skabeloner for målbeskrivelser og uddannelsesprogrammer.
Udvikling på IT-området
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Århus Universitetshospital Århus Sygehus Centernavn Afdeling Kompetenceudvikling Århus Sygehus.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Klubudvikling, herunder lederudvikling 1. Afholde mindst 20 tema- eller netværksmøder i samarbejde med konsulenter og regionsudvalg. 2. Konceptudvikle.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
STATUSMØDERNE! Et møde hvor de unge er i fokus: 1. år: Afklaringsmødet efter 10. – 12. uge; Her udarbejdes den overordnede uddannelsesplan for indeværende.
Forældremøde 9. april.
Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Samlet tilbagemelding Intern survey i Psykiatrien Marts 2014 Afdeling: Psykiatrien Øst 1.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Ledelsens betydning for at lykkes!
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Hvorfor tidlig indsats?
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Implementering på Fenrishus ICF Implementering på Fenrishus

Dagsorden Præsentation af Fenrishus Opstart af ICF ICF anvendt på allerede indskrevne børn ICF anvendt på ny indskrevne børn Evaluering af ICF mål Tanker omkring implementering

Fenrishus Regional døgninstitution med 2 afdelinger samt børnehave med dagtilbud 50 medarbejdere: 11 sygeplejerske, 6 sosu 22 pædagoger 2 fysioterapeuter studerende, teknisk personale, kontor ol 16 fastboende børn, 6 aflastningsbørn og 8 hjemmeboende børn i børnehaven

Opstart ICF Afprøvede ICF på 2 børn 2 forskellige metoder anvendtes a) forældre med til udfyldelse af skema b) forældre ikke med til udfyldelsen af skema Metoden hvor forældrene ikke var med til udfyldelse af skema var mindst ressourcekrævende og begge hold forældre gav udtryk for, at udarbejdelse af mål og handleplan var det vigtigste for dem

Introduktion af ICF Introduktion af ICF til personale på personalemøder. Her afprøves i fællesskab at udfylde ICF-skema på 1 barn Forældreaften med introduktion af ICF Personale fra alle afdelinger på temadag omkring ICF arrangeret af Århus Amt

Implementering af ICF på allerede indskrevne børn - før mødet 3 timers forberedelse, hvor kontakt pædagog, sygeplejerske samt fysioterapeut deltager Materialet der anvendes til udfyldelse af ICF-skemaer er delvis fra Region Midtjyllands vejledning, delvist internt samt fra WHO Skemaer og mødeindkaldelse samt introduktion til ICF sendes til forældre, kommunal- og regional sagsbehandler samt evt. skole

Implementering af ICF på allerede indskrevne børn - under mødet Forældre, sagsbehandlere, afdelingsleder, kontakt pædagog, sygeplejerske og fysioterapeut deltager Mødet varer 2 timer Kommentar og uddybende spørgsmål ifht skemaerne gennemgås Mål og handleplan udarbejdes sammen med mødedeltagerne

Implementering af ICF på allerede indskrevne børn - efter mødet Hver 3 uge evalueres der på mål internt i børneteams på personalemøder Der er opfølgning hvert ½ år, hvor man forholder sig til opsatte mål sammen med forældre og evt. skolen 1 gang om året inviteres sagsbehandlere, forældre og evt. skole til gennemgang af revurderet skema samt opstilling af nye mål/evaluering af gamle ICF-skemaer opbevares på USB-stick og i journal. Målene for det enkelte barn er forrest i kardex så de er synlige for alle medarbejdere

Implementering af ICF på ny indskrevne børn Der afholdes 4 møder på et år ved indskrivning efter 3 måneder efter 6 måneder efter 1 år Forældre, sagsbehandlere, forstander, afdelingsleder, kontakt pædagog, sygeplejerske og fysioterapeut deltager. Evt. deltagelse af anden relevant fagpersonale ifht. overlevering.

Implementering af ICF på ny indskrevne børn Indskrivning Forældre præsenteres for ICF Spørgsmål ifht. ICF stilles, dvs. selve skemaet gennemgås ikke

Implementering af ICF på ny indskrevne børn 2. møde (efter 3 måneder) ICF-skemaer er udfyldt af kontakt pædagog, sygeplejerske og fysioterapeut ICF-skemaer gennemgås og kommenteres Mål og handleplan laves i samarbejde med mødedeltagere

Implementering af ICF på ny indskrevne børn 3. møde (efter 6 måneder) Skemaer gennemgås og evt. tilføjelser og ny viden indsættes Mål og handleplan evalueres og evt. nye mål opstilles

Implementering af ICF på ny indskrevne børn 4. møde (efter 1 år) ICF skemaer er revurderet og gennemgås/kommenteres med mødedeltagerne Mål og handleplan evalueres/nye mål opstilles Herefter møde hvert ½ år

Evaluering af ICF mål Forskellige metoder kan anvendes, bl.a. fokusområder, projektbeskrivelse, GAS ol. Arbejdsgruppen under Region Midtjylland arbejder på en fælles metode der kan evaluere tiltag

ICF´s indvirkning på det tværfaglige arbejde Pædagog, sygeplejerske og fysioterapeut udnytter hinandens faglighed i udfyldelse af skemaer og får bedre forståelse af hinandens forcer Alle arbejder mod at nå samme mål Der er stadig både plads til det monofaglige og det tværfaglige

ICFs indvirkning på forældresamarbejdet Da ICF er så omfattende som den er, kommer der ofte ting frem som forældrene ikke før har fortalt Forældre er mere ”på banen” ifht. at sætte mål Forældrene er mere interesseret i om målene nås og hvordan Forældrene bliver mere deltagende

ICF-ansvarlig ICF-ansvarlige er 2 fysioterapeuter samt 1 pædagog Funktionsbeskrivelse for ansvarlige er udarbejdet og indebærer bl.a. Deltagelse i kurser, temadag mm Opdatering af interne papirer ifht. ICF Formidle ny viden omkring ICF til resten af personalet

Evaluering af implementering på Fenrishus Godt at der er gennemgående personer der deltager i alle møder – hos os fysioterapeuter Vurdere hvad forældrene på den enkelte institution har behov for ifht. samarbejde Udarbejde deltaljeret køreplan for institutionen Have ICF-ansvarlig der informerer nyt personale om ICF samt holder institutionen opdateret ifht. ny viden om ICF