Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Et væksthus for børn og voksne
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Stormøde om reformen Gjøl skole
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
FOLKESKOLEREFORMEN VELKOMMEN TIL INFORMATIONAFTEN
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Præsentationens transcript:

Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen

Reformens 3 overordnede mål Udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes. Et fagligt løft af folkeskolen

Folkeskolereformen indebærer: Længere skoledag Målstyret undervisning - læringsmål for eleverne Understøttende undervisning/lektiehjælp ”Den åbne skole” Nye fag Bevægelse i løbet af skoledagen Skole-hjemsamarbejdet Inklusion og trivsel for alle børn

Skoledagen 0.-3. klasse = 30 timer om ugen Man Tirs Ons Tors Fre Man Tirs Ons Tors Fre Fri 8.00 13.30 14.00 8.00 14.00 14.45

Målstyret undervisning ”Rød tråd” fra Fælles mål – årsplaner – elevens læringsmål Nationale tests som målparameter Evaluering, herunder elevens selvevaluering Elevplanen

Nye fag Engelsk i 1. klasse Tysk 5. klasse Madkultur Lektiehjælp Engelsk i 1. klasse Tysk 5. klasse Understøttende undervisning – ”skal supplere og understøtte den fagopdelte undervisning og kan eksempelvis være: klassens trivsel Elevsamtaler, evaluering mv. Projektarbejde og ture ud af huset Lektiehjælp/faglig fordybelse – skal styrke elevernes faglige niveau gennem faglig træning eller faglige udfordringer

Bevægelse og motion 45 minutters motion og bevægelse indregnet i skoledagen Kan indgå i fagopdelt undervisning, idræt og i understøttende undervisning Fysisk aktivitet – løbebånd, boldspil Læring med bevægelse – aktiviteter i fagene med bevægelse Aktiviteter i samarbejde med idrætsforeninger mv. - idrætsaktviteter

Den åbne skole ”Skolen skal i højere grad åbne sig over for det omgivende samfund” Større inddragelse af det lokale idræts-, kultur- og foreningsliv Inddragelse af erhvervsliv – virksomhedsbesøg eller gæstelærere Andre lokale ressourcer

Skole-hjemsamarbejde Forældrene er en ressource og skal bidrage til skolens virke” Skolen forventer, at forældrene deltager i forældremøder og skole-hjemsamtaler. Ny portal til forældresamarbejdet – en forbedre digital udgave af elevplanen Personalets arbejdstidsregler sætter en ny ramme for skole- hjem samarbejdet: Skal primært foregå mellem kl. 8.00-17.00

Inklusion og trivsel Det er en grundværdi for folkeskolen, at den skal være indrettet, så der er plads til alle børn i fællesskabet Fælles ansvar mellem skole og forældre for elevernes trivsel Arbejde med mangfoldighed som en styrke for fællesskabet Skolens ressourcecenter – inklusionspædagoger, AKT-personale, læsevejleder mv. Klasseledelse – ro, struktur og rutiner Læringsledelse – læringsmål, løbende opfølgning og evaluering

Info