KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip Skala: aldrig-sjældent-almindeligvis-ofte-altid En given score kan ikke umiddelbart opfattes som hverken ’god’ eller ’dårlig’ Resultatet skal forstås som et aktuelt billede på en persons profil, som er gældende i ca. 1 år efter besvarelsestidspunktet
KP 360 Adfærdsanalyse Giver dig feedback på den adfærd du viser andre mennesker Giver dig mulighed for at få indsigt i dine ”blinde pletter” – det andre kan se, men som du ikke selv er opmærksom på Den feedback du får, er de udvalgte feedbackpersoners oplevelse af din adfærd Der kan være stor forskel på, hvordan hhv. leder, kolleger og medarbejdere oplever dig, da I indtager forskellige roller © ZBC BusinessCenteret 2010
Johari’s vindue Blindt Skjult Ukendt Åbent Kendt af mig selv Ukendt af mig selv Åbent Blindt Skjult Ukendt Kendt af andre Ukendt af andre FEED-BACK ÅBENHED Joe Luft og Harry Ingham’s personlighedsmodel
KP 360 Spørgeramme © ZBC BusinessCenteret 2010
Dynamik Dominans. Jeg opfører mig ____ dominerende overfor andre Synlighed Kommunikationsevne Dristighed Selvtillid © ZBC BusinessCenteret 2010
Resultatopnåelse Målrettethed. Jeg styrer ___ efter langsigtede mål Handlefokus Intuition Selvstændighed Ansvarsforvaltning © ZBC BusinessCenteret 2010
Sociale relationer Situationsfornemmelse. Jeg interesserer mig ___ for andre menneskers tanker og baggrund for handling Empati. Jeg forsøger ___ at fornemme og forstå andre menneskers følelser Selvkontrol Rummelighed Behov for bekræftelse © ZBC BusinessCenteret 2010
Tænkestil Problemløsning. Jeg analyserer ___ flere muligheder og deres konsekvenser, før jeg skrider til handling Sans for detaljer Kreativitet Omstillingsevne © ZBC BusinessCenteret 2010