KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Skabelse af dialogiske rum ”
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Danehofskolens værdigrundlag
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Klasseledelses- og relationskompetence
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Lederens kommunikation og værktøjer
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
John.M.Nielsen Metode & Co.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
KP Explorer - personlighedsprofil
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Et barns relationer og fællesskabets betydning ”At være udenfor”
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Orientering om om CBT (Cognitive behavior therapy) © John Winston Bush, PhD. All rights reserved.
Ledelse i Praksis – 4. aften
Bjergprædikenen (3) Ønsker og evner. Tilskrevet og levet retfærdighed.
for de hårde resultater.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
360 graders evaluering i den lægelige videreuddannelse
Feedback i den lægelige videreuddannelse
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Fnidderspillet Redder SPLID MODSTAND KRIG TOMGANG Anklager Offer.
Darum skole 4. november 2013.
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
27. Sep 2012 Line Fredens Violinist, kandidat og solistklasse
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Mestring af ADHD som voksen.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Læring i et vejledningsperspektiv
DHF Kompetencegruppe Udvikling DHF Vejlederuddannelse Velkommen til DHF Vejlederkursus Kay Dam, DHF Instruktør Diskuter aldrig med idioter,
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Min far. Min far Usikker / Lavt selvværd X: Jeg vil drikke min formiddagskaffe alene. Y: Du kan åbenbart ikke holde mig ud
© DIEU Skriv i Sidefod for dias 1 Fastholdelse på det danske arbejdsmarked En fortælling om det gode arbejdsliv, der kræver vi river.
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Robusthed Læge Poul Lundgaard Bak
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
At tale om sexualitet.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Den lærende organisation
Tema 3: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderline typen.
XX-afd Feedback i den lægelige videreuddannelse. Oversigt Hvad er 360°’s feedback Metoden –elektronisk model –papirmodel Spørgsmål og kommentarer.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Læreren som læringsleder
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
360° evaluering af din kommunikation. Dette er et værtøj for dig, som vil Have feedback på dine kommunikationsevner Forbedre din kommunikation Afstemme.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Præsentation og gennemslagskraft TUP ”Transfer i AMU” ZBC, tirsdag d. 16. august 2011.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Når modsætninger mødes – bopolaritet og quasi-bipolaritet
Opsamling og evaluering
Johari vinduet det vi ved og ikke ved!
Præsentationens transcript:

KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip Skala: aldrig-sjældent-almindeligvis-ofte-altid En given score kan ikke umiddelbart opfattes som hverken ’god’ eller ’dårlig’ Resultatet skal forstås som et aktuelt billede på en persons profil, som er gældende i ca. 1 år efter besvarelsestidspunktet

KP 360 Adfærdsanalyse Giver dig feedback på den adfærd du viser andre mennesker Giver dig mulighed for at få indsigt i dine ”blinde pletter” – det andre kan se, men som du ikke selv er opmærksom på Den feedback du får, er de udvalgte feedbackpersoners oplevelse af din adfærd Der kan være stor forskel på, hvordan hhv. leder, kolleger og medarbejdere oplever dig, da I indtager forskellige roller © ZBC BusinessCenteret 2010

Johari’s vindue Blindt Skjult Ukendt Åbent Kendt af mig selv Ukendt af mig selv Åbent Blindt Skjult Ukendt Kendt af andre Ukendt af andre FEED-BACK ÅBENHED Joe Luft og Harry Ingham’s personlighedsmodel

KP 360 Spørgeramme © ZBC BusinessCenteret 2010

Dynamik Dominans. Jeg opfører mig ____ dominerende overfor andre Synlighed Kommunikationsevne Dristighed Selvtillid © ZBC BusinessCenteret 2010

Resultatopnåelse Målrettethed. Jeg styrer ___ efter langsigtede mål Handlefokus Intuition Selvstændighed Ansvarsforvaltning © ZBC BusinessCenteret 2010

Sociale relationer Situationsfornemmelse. Jeg interesserer mig ___ for andre menneskers tanker og baggrund for handling Empati. Jeg forsøger ___ at fornemme og forstå andre menneskers følelser Selvkontrol Rummelighed Behov for bekræftelse © ZBC BusinessCenteret 2010

Tænkestil Problemløsning. Jeg analyserer ___ flere muligheder og deres konsekvenser, før jeg skrider til handling Sans for detaljer Kreativitet Omstillingsevne © ZBC BusinessCenteret 2010