Kommunikation af resultater

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Kommunikation.
Nyheder på diis.dk DIIS ∙ DANSK INSTITUT FOR INTERNATIONALE STUDIER.
Journalistiske virkemidler
Hjælp der er en journalist i røret
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
”Markedsføring og pressetræning”
Internet til alvor og sjov
Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.
Kursusgang 6: Nyheder og pressen
Lektion 2: Nyheder - journalistens DNA PR-kursus efteråret 2006 Paul R. Metelmann.
AOH.DK Herning Gymnasium i Europa.
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Hverdagens Helte i Danfoss Floor Heating
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
De fem nyhedskriterier
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
Reklamer Reklametyper.
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Reklamemidler og -medier
De stille kriser Landsindsamling til IAS’ hjælpearbejde.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Tema- og netværksmøde i Socialøkonomisk Netværk: "Kommunikation – markedsføring og pressehåndtering" 23.4 kl
SFU – en kampagneorganisation der rykker Aktivisme og presse SFU’s sommerlejr 2009 Sofie Seidenfaden og Gry Möger Poulsen.
Kommunikation Intern kommunikation
Tillidsreformen – hvordan har jeg arbejdet med reformen og hvor langt er vi nået? MED konference
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Case: Fyrværkeri.dk. Opgave Få en ung mandlig målgruppe til at tænke sig om en ekstra gang, før de anvender fyrværkeri omkring nytårstid Case: Fyrværkeri.dk.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Nyhedsartikel dansk.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Tv-reklame.
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Hvad er en flodbølge? Flodbølge hedder tsunami på Japansk. Det udtales soo-ná-mee. Tsunami betyder ”havne-bølge”. Tsunamibølger bliver fejlagtig også kaldt.
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
Verdens værste bødler Sagprosa.
VIP2 Jobpakkeambassadør Kursus Jørgen T. Madsen Om historier og journalister.
Til lykke.
Medierne - som politisk aktør. Indflydelsen Ungdomsuddannelse - afskaffet efter Tv-indslag Indvandrere arresteres mere - SF foreslår ændringer i optælling.
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Nyheds-mediernes historie
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
DANSK Intro Dagens program.
Oplæg ved journalist Claus Leick ( 1.Ytringsfrihed i din kommune 2.Regler om ytringsfrihed 3.Selvcensur og andre barrierer (chefer!) 4.Jeres.
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
Nyhedskriterier. Journalistiske dyder Forklar hvad der menes med disse journalistiske dyder – skriv stikord og giv eksempler mundtligt:  Sandhed  Objektivitet.
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Hvad er nyhedskriterier?
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Præsentationens transcript:

Kommunikation af resultater Fortæl om bedre trivsel og arbejdsmiljø i RH

Find, Fang og Fortæl den gode historie

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie?

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie?

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Journalistikken lever af og for at fange vores opmærksomhed med gode historier i konkurrence med andre.

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Journalistikken lever af og for at fange vores opmærksomhed med gode historier i konkurrence med andre. Omgiver os i hverdagen – nettet, radio, TV, aviser, fagblade, personaleblade, nyhedsmails osv.

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Journalistikken lever af og for at fange vores opmærksomhed med gode historier i konkurrence med andre. Omgiver os i hverdagen – nettet, radio, TV, aviser, fagblade, personaleblade, nyhedsmails osv. Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Journalistikken lever af og for at fange vores opmærksomhed med gode historier i konkurrence med andre. Omgiver os i hverdagen – nettet, radio, TV, aviser, fagblade, personaleblade, nyhedsmails osv. Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne Vælg målgruppen

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Journalistikken lever af og for at fange vores opmærksomhed med gode historier i konkurrence med andre. Omgiver os i hverdagen – nettet, radio, TV, aviser, fagblade, personaleblade, nyhedsmails osv. Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne Vælg målgruppen Vælg fortællemåden / kommunikationskanalen

Nyhedskriterierne Hvad er en god historie? Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Går ind i modtagerne i konkurrence med andre historier

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Går ind i modtagerne i konkurrence med andre historier Kriterierne overlapper for det meste

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Går ind i modtagerne i konkurrence med andre historier Kriterierne overlapper for det meste Opmærksomhed på modtagerne – fagpresse – alm. medier – radio – TV – Ekstra Bladet/B.T./ Information

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Aktualitet: Det sker lige her og nu – er oppe i tiden

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Aktualitet: Det sker lige her og nu – er oppe i tiden Eksempler: Italiensk valg – ny rapport/undersøgelse er færdig – milepæle i et projekt - ny ordre/aftale om udvikling er taget ind. Regeringen fremlægger en ny pakke / samboede på bistand. Kalenderjournalistik (Ritzau TID/STED)

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Væsentlighed: Mange penge – stor betydning for stor gruppe af mennesker – politisk bevågenhed. ”Noget der har grundlæggende betydning for mange menneskers livsvilkår.”

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Væsentlighed: Mange penge – stor betydning for stor gruppe af mennesker – politisk bevågenhed. ”Noget der har grundlæggende betydning for mange menneskers livsvilkår.” Eksempler: Regeringens nyeste politik / valg i store lande / monsterregn / kræft / sygdom / sundhed / arbejdsmiljø

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Identifikation – nærhed geografisk eller fx arbejdsplads. Betyder noget for den enkelte læser/seer/lytter – eller nogen de kender. Bare det var mig – godt det ikke er mig.

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Identifikation – nærhed geografisk eller fx arbejdsplads. Betyder noget for den enkelte læser/seer/lytter – eller nogen de kender. Bare det var mig – godt det ikke er mig. Eksempler: Lokalaviser/ugeaviser/personaleblade. Sundhedsstof, forbrugerstof, skimmelsvamp efter oversvømmelser. Fagblade: Noget der gør en hverdag eller en produktion bedre, billigere eller sundere for modtageren

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Sensation. Det uventede, sladder og alvorligere emner som død, ødelæggelser og skandaler

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Sensation. Det uventede, sladder og alvorligere emner som død, ødelæggelser og skandaler Eksempler: Krig, katastrofer, uventet ministerfyring, skilsmisse i kongehuset, dødsulykker ved forlystelser, kemikalieudslip

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Konflikt – når nogen en på konfliktkurs, uenige.

Nyhedskriterierne Aktualitet, væsentlighed, identifikation, sensation, konflikt Konflikt – når nogen en på konfliktkurs, uenige. Eksempler: Vejlegården, Penkowa-sagen, Christiansborg-historier, uenige forskere diskuterer offentligt osv.

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie?

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne Vælg målgruppen

Find, Fang og Fortæl den gode historie Hvad er den gode historie? Hvad er de journalistiske kriterier for en god historie? Vælg en historie ud fra nyhedskriterierne Vælg målgruppen Vælg fortællemåden / kommunikationskanalen

Målgruppen Kolleger – hvem er det der kan lære noget af jeres resultater?

Kommunikationskanaler www.5i12.dk Nære kolleger – opslag ved kaffemaskinen/i kantinen Nyhedsbrev/nyhedsmail Personaleblad Pressen – hvis det har interesse for en bredere kreds og opfylder nyhedskriterierne

Fortæl journalistisk Start med konklusionen Fordel: Alle får budskabet Udviklet sammen med telegrafen

Kommunikation af resultater Fortæl om bedre trivsel og arbejdsmiljø i RH