Øvelse fra 21.10.2009. Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Teststrategi Engrosmodellen
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Afstemning Udvælgelse af ideer til videre arbejde
Ledelsesakademiet, Erhvervsakademi Aarhus
Modul 1 - Processer.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
  A business of Usability test metoder IT-Højskolen
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Kommunikation i projekter
Lektion 4 – Fordybelses- og fornyelsesfasen
Kravspecifikation Formål: Sikre at vi får den rigtige kravspecifikation til tiden samt guidelines til hvordan processen kan gøres effektiv 1 Hvad er kravspecifikation?
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 14 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Naboskabet.dk Et redskab til boligområdet - som tager pulsen på naboskabet - og giver ideer til at udvikle det sociale liv.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 1: HVAD ER KVALITETEN AF REDEGØRELSEN? Miljøvurderingsdag
Innovation i AT/SO.
Standardregulativer Dialogmøde 18. september 2007 velkommen til Miljøstyrelsen.
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Quality Management Systems
Digital skriftlig- og mundtlighed
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Funktioner og roller i projekter
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Obligatorisk selvvalgt opgave
Scanning, klargøring, makroer, erfaringer. Erfaringer, praksis Hvilken opløsning sætter I scanneren til? Scanner I i gråtoner, farver eller sort/hvid?
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Virksomhedens informationsbehandling
Forberedelsesfase: Projektetablering Fokuseringsfase: Strategianalyse
1 QA and user research
GRAFISK DESIGN HVAD SKAL VI PÅ KURSET OG HVAD ER GRAFISK DESIGN Vi møder ordet design første gang 1500 tallet i et engelsk leksikon. ”Skitse til noget.
September 20031KUP - Videndeling i udvikling Udviklingsprocessen Fremstillingsdiscipliner Identificerer kundens krav Omsætter gradvist og struktureret.
Seminar 6 – Arbejdsmiljøledelse
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Projektgrundlag Fred and Legend's nystartet butik Butikken: kvalitet, eksklusivitet og en hyggelig stemning, Kunden: begrænset indfyldelse Nogle foto,
Business cases.
Eksperimentel systemudvikling To kvarters-kursus på 5. og 6. semester.
Datalogi - 1. modul - systemudvikling - LCK 1 Håndtering af systemudvikling! Efterår 2000 Datalogi LCK.
Metode til Konceptudvikling
Workshop om evaluering 19. januar FORMÅL OG PROGRAM Blive klædt lidt bedre på til at planlægge og gennemføre evalueringer Udgangspunkt i akkrediteringskravene,
Repetition: Ekspert review. ? Principper? Udfordringer? Hvornår i udviklingsprocessen? Fordele/ulemper ekspertreview i forhold til brugertest?
C O N N E C T I N G B U S I N E S S & T E C H N O L O G Y Copyright © Projektmodel for Beredskabsplan.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.
Fem lærere på mentorkursus
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Engrosmodellen - Kort status
De seks tænkehatte (Edward de Bono)
Præ-projekt Planlægning Afslutning
Virksomhedssamarbejde
IT-B: 1.07 Fasemodel og Agil Udvikling
Planlægning og forberedelse
ERP og BPR.
Patientens rejse i sundhedssektoren -
forretnings-modeller
Projektnavn Projektstatus August 2018 Projektleder:
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Præsentationens transcript:

Øvelse fra

Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse og definering af projektet. Definering af roller - Workstage 1 - project clarification Hvem er vores klient - Målgruppe, størrelse, produkter, budget, krav (indhold/kreativitet), nuværende profil, tekniske specifikationer. Hvad vil de have? - Råd og vejledning til klienten.

Fase 1 – Preproduktion fortsat Workstage 2 – Solution definition. - Finde en samlet løsning på projektet. - Inkorporere viden indsamlet i Workstage 1. - Finde løsninger på tekniske eller sikkerhedsmæssige problemer. Workstage 3 – Project definition. - Lave en struktureret plan for projektet. (tidslinje, budget, successkriterier, krav til klient, krav til teknologi, krav til team, krav til indhold, kontrakt- forhold) - Endelig definition af projektet i sin helhed. (skitse)

Fase 2 - Produktion Workstage 4 – Content. - Fremskaffelse/oprettelse af indhold til projektet. (krav til format, sprog, indhold) - Indkøbt indhold (Copyright) - Data-feeds (fx nyheder) - Fælles stil på indholdet. - Indhold fra klienten. Workstage 5 – Design and construction. - Opgaverne uddelegeres til teamet. - Kontrol med opgavernes udførelse/resultatet. - Design guidelines. - Teamets samarbejde. (trivsel) - Milesten i projektet (evt. tilbagemelding til klient.)

Fase 2 – Produktion fortsat Workstage 6 – Testing, launch and handover. - Udarbejdelse af testplan og gennemførelse af denne. - Oplæring af klient. - Reklame for projektet - Gøre opmærksom på evt. samarbejdsmuligheder. - Overdragelse af projekt til klient.

Fase 3 – Maintenance Workstage 7 – Maintenance. - Udarbejde vedligeholdelsesplan. - Oplæring i vedligeholdelse / efteruddannelse. - Koordinering af promovering. - Konsulentarbejde. - Arkivering og lagring af projektet.

Fase 4 – Evaluation Workstage 8 – Review and evaluation. - Evaluering af projektet og samarbejdet. - Evaluering af teamet internt. - Forslag til ændringer/udvidelser/forbedringer - Opfølgning på successkriterier - Analyse af projektets popularitet.

Formen af dokumentationen  Skriftligt eller mundtligt  PDF eller Word  Gemme tidligere versioner af projektet for at dokumentere fremgang.  Logbog/status-rapport.  Stil for dokumentation (fagligt, afslappet)  Ofte/sjældent.

Egne erfaringer – 2D barcodes Fase 1: Prepoduction:  Tænkehatte (indsamle viden, hvid hat)  Udvikling af ideer (grøn, sort, rød, gul hat)  Lave plan over forløbet/projektet (blå hat)  Primær/sekundær dataindsamling (spørgeskemaer, statistik, telefoninterviews)  SWOT analyse  Vise fordele/ulemper (fx 2D barcodes)  Bestemmelse af indhold

Fase 2: Production:  Udarbejdelse af indhold  Uddelegering af opgaver (kreativt, tekst, design, research)  Opfølgning på fremskridt  To do-liste  Teamets samarbejde (effektivitet)  Test og gennemgang af projekt Fase 2: Production: Udarbejdelse af indhold Uddelegering af opgaver (kreativt, tekst, design, research) Opfølgning på fremskridt To do-liste Teamets samarbejde (effektivitet) Test og gennemgang af projekt

Fase 3: Maintenance:  Ikke opnået i vores opgave, grundet manglende implementering, men:  Oplæring  Vedligeholdelsesplan Fase 3: Maintenance: Ikke opnået i vores opgave, grundet manglende implementering, men: Oplæring Vedligeholdelsesplan

 Ikke opnået i vores opgave, grundet manglende implementering, men:  Løbende evaluering af team-processen samt arbejdsindsats.  Evaluering af projektets popularitet (datatrafik)  Interview med virksomheder/kommune ang. tilfredshed.  Forslag til forbedring eller alternativ brug af teknologien.  Ikke opnået i vores opgave, grundet manglende implementering, men: Løbende evaluering af team-processen samt arbejdsindsats. Evaluering af projektets popularitet (datatrafik) Interview med virksomheder/kommune ang. tilfredshed. Forslag til forbedring eller alternativ brug af teknologien.