Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVibeke Kristiansen Redigeret for ca. et år siden
1
IT-B: 1.07 Fasemodel og Agil Udvikling
2
Kravspecifikation Definition af hvad systemet skal kunne.
Vil ofte være en del af en for analyse.
3
Design I denne fase designes systemet efter kravspecifikationen.
Use Cases Klassediagrammer Andre diagrammer (UML)
4
Konstruktion Systemets dele laves efter designfasens diagrammer
Ofte sidder udviklere med hver deres isolerede dele.
5
Integration Systemets forskellige elementer samles.
6
Verifikation Dette er test fasen.
Test bør tage lige så lang tid som enhver af de andre faser.
7
Installation Systemet installeres og implementeres.
Brugere uddannes I systemet.
8
Vedligeholdelse Systemet undergår kontinuerlig vedligeholdelse.
Bug-fixes. Bug=fejl Bug=fejl
9
Agil udvikling “Sneglen” Prototyping Scrum
10
Scrum - Roller Team Project owner Sprints Scrum Master
Sprint Retrospective Scrum = udviklingsteam Sprints: er perioden man udvikler/arbejder i. Kan vare mellem 1 uge og 1 måned, men varer sjældent mere end 14 dage Sprint Retrospective: En evaluering af hvordan udviklingsprojektet er gået Scrum = udviklingsteam Sprints: er perioden man udvikler/arbejder i. Kan vare mellem 1 uge og 1 måned, men varer sjældent mere end 14 dage Sprint Retrospective: En evaluering af hvordan udviklingsprojektet er gået
11
Scrum - Faser Product Backlog Sprint Backlog Dagligt møde (scrum)
Sprint (Iteration) Færdigt sprint Sprint retrospective Produkt backlog: Den overordnet opgave plan Sprint backlog: Dagligt møde: Kort møde ca. 15 min. Hurtig omgang for at få overblik over hvor langt man er og hvad problemer der evt. er Sprint: Færdigt sprint: Sprint retrospective: Produkt backlog: Den overordnet opgave plan Sprint backlog: Dagligt møde: Kort møde ca. 15 min. Hurtig omgang for at få overblik over hvor langt man er og hvad problemer der evt. er Sprint: Færdigt sprint: Sprint retrospective:
12
Scrum - Andet Planning poker
Kort med timer på, der skal hjælpe teamet med at komme frem til og diskutere, hvor lang tid de forskellige opgaver (sprint) i projektet tager. På en arbejdsdag, kan man lukke 4-6 sprint timer. Der kan opstå problemer, der skal tages højde for, der er måske behov for ekstra pauser osv. Estimerer man en opgave til over 12 sprint timer, skal den deles ud evt. i flere opgaver (sprints), da projektet bliver for påvirket hvis en mand, står med et sprint på 12 timer og han ikke når det eller fejler. Kort med timer på, der skal hjælpe teamet med at komme frem til og diskutere, hvor lang tid de forskellige opgaver (sprint) i projektet tager. På en arbejdsdag, kan man lukke 4-6 sprint timer. Der kan opstå problemer, der skal tages højde for, der er måske behov for ekstra pauser osv. Estimerer man en opgave til over 12 sprint timer, skal den deles ud evt. i flere opgaver (sprints), da projektet bliver for påvirket hvis en mand, står med et sprint på 12 timer og han ikke når det eller fejler.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.