Nyt rum til læring og udvikling på SDU Bygningsområdet på Syddansk Universitet har som sit formål, at drive og udvikle egnede rammer til undervisning og forskning. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU SDU er under udbygning. Til vores 145.000 m2 tilbygges 70.000 m2 de næste 6 år. For at fremtidssikre søges nye veje ved hjælp af Institut for Universitets pædagogik.
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Nyt hus til det Samfundsfaglige Fakultet gav anledning til at søge nye løsninger. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Vanskeligheder ved overførelse af viden. - Den bulimiske indlærings model. - Den tomme beholder (hovedet) skal fyldes. - Hvordan styrker det intellektuel udvikling, motivation og velbefindende? Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU To måder til opnåelse af viden: Videns pumpen - Hurtig og præcis løsning af kendte problemer. - Ringe beredskab til at indgå i løsning af nye, ukendte problemer. Kan føre til ”videns bulimi”. Aktiv læring - Effektiv løsning af nye problemer. - Udvikler nye problemløsningsmåder og angrebsvinkler ud fra tilegnet ekspertviden. - Styrker akademisk problemløsning Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Problem Based Learning. - start with an ill-defined problem which calls for explanation, - ask the students to brainstorm and construct a model, - let the students pose the questions and set the learning goals, - guide the learning process by tutoring Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Fælles områder indrettes til uformelle rum for samvær – strukturerede og ustrukturerede, tilfældige og planlagte, mange sammen eller individuel fordybelse. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Visionen var at skabe et tidssvarende IT og personfaciliteret lærings- og idé genereringsmiljø af højste kvalitet. Rummet skal kunne opdateres og videre-udvikles. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Inspirationen var Vitus Bering Instituttet i Horsens, hvor der er i 2008 blev indrettet et ide laboratorium. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Central for udviklingsarbejdet var valget af en drejbar stol med skrive klap og stor stil højde. Inotap fra Four design. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Rummet funktioner blev beskrevet og drøftet med en ”spydsspids” af begejstrede undervisere og IT folk. Rummet blev udstyret med omfattende netværk som muliggør at data, produceret i grupper kan deles med alle vis projektorer. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Rummet disponeres til undervisning og debat. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Møbler kan flyttes og rummet anvendes som amfi teater Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Poster session med brug af Smart boards Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Projekt udvikling, hvor deltagerne sidder ved gruppe borde med egen computer og kan spille sammen med hele rummets fælles skærme. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Lige nu arbejder vi med at undersøge lokalets muligheder og begrænsninger. Det er planen, at erfaringerne skal nyttiggøres i et andet og endnu større lokale på SDU Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Et tilsvarende rum indrettet for én måned siden på Helsinki Universitet. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU Gammelt slidt, traditionelt auditorium. - Ombygges med drejbare stole, som muliggør dialog. Juni 2009
Nyt rum til læring og udvikling på SDU - der arbejdes endvidere på at udvikle holdlokalet og biblioteket. Juni 2009