Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Implementering af brandingstrategi på nettet

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Implementering af brandingstrategi på nettet"— Præsentationens transcript:

1 Implementering af brandingstrategi på nettet

2 Dagsorden Hvad er vores udfordring Hvordan har vi grebet det an?
Hvilken løsning har vi valgt Preview af nogle designløsninger Den videre proces Hvad betyder dette for jer Hvad betyder dette for vores brugere Spørgsmål undervejs….. Afsat tid: ca. 1 time.

3 Udfordringen Implementere brandingstrategien
Give nye hjemmesider til institutter, hovedområder, centre mv.

4 OVERORDNEDE BRANDINGPRINCIPPER
1. Vi skal styrke det fælles AU-brand som platform for alle 2. Vi skal skabe et rummeligt brand 3. Vi skal løsrive brandet fra organisationen 4. Vi skal prioritere strategisk 5. Vi skal alle bidrage til brandingprocessen, og det er ledelsens ansvar at fastlægge de overordnede rammer

5 NY BRANDARKITEKTUR FOR AU
AU som den eneste ”ejer” Produkterne i fokus frem for de organisatoriske enheder Central og decentral fokusering af den eksterne kommunikation Campusser som lokalitetsbrands Mere konsistent branding af centre Fuld brandmæssig integration af tidligere selvstændige institutioner.

6 Konsekvenser for web 1 For AU’s webside vil den nye brandarkitektur betyde, at produkterne – uddannelse, forskning, videnudveksling og talentudvikling – flyttes endnu længere frem på hylden som de primære indgange til AU-portalen. En besøgende skal på meget kort tid og direkte fra forsiden kunne få et overblik over universitetets samlede portefølje inden for hver af de fire produktkategorier – uanset hvilke organisatoriske enheder produkterne formelt udbydes af.

7 Konsekvenser for web 2 Beskrivelserne af de organisatoriske enheder placeres under en selvstændig indgang på AU-forsiden: ”Om AU”. Her vil en besøgende kunne få adgang til hovedområdernes, institutternes og centrenes websider, som rummer beskrivelser af, hvem de er som organisatoriske enheder, og hvilke af AU’s produkter de bidrager til. Men her må ikke ligge produktpræsentationer, som ikke kan tilgås direkte via de øvrige indgange på AU-portalen.

8 Hvordan har vi grebet det an
Vi har hyret webbureauet KLEAN til at hjælpe os Vi har fremlagt en ”vision” for ledelsen – og har derefter fået arbejdsro Vi har besluttet at køre et pilotprojekt i august med BS med henblik på at vise de første resultater omkring 1. september

9 Visionen

10 Princip 1 Enhver bruger skal på enhver side kunne orientere sig i forhold til universitetets samlede web.

11 Princip 2 Al information skal være relateret, så man kan springe rundt på kryds og tværs mellem indhold

12 Princip 3 Klar adskillelse af information til ”eksterne”, ”medarbejdere” og ”studerende”

13 Princip 4 Diskret personalisering af indhold

14 previews Bemærk at der er tale om work in progress!
Disse tegninger udleveres ikke

15 Den videre proces Løbende udrulning af design
Pilot med BS i august (alle institutter og hovedområdet) Øvrige hovedområder i september/oktober Dertil: produktportaler, centre, større initiativer mv.,

16 Hvad betyder dette for jer
Alle enheder får et nyt webside – ”cut and paste” af al data ind i det nye Standardisering af menuer og begreber Alle steder hvor der kan genbruges data, skal der genbruges data – oprydning i redundant data! Adskillelse af information til medarbejdere og studerende Vi bruger nuværende kommunikationskanaler indtil der foreligger et ordentligt alternativ…

17 Hvad betyder dette for brugerne
Universitetets hjemmeside bliver et sandt rod af nyt og gammelt design, hjemmesider, der eksisterer i flere versioner, forskellige platforme afhængigt af hvor man befinder sig osv. Men: når vi kommer til nytår – så bliver alting meget bedre… Vi er ved at lægge en kommunikationsplan!

18 HVAD nu Vi tager fat i jer, når det bliver ”jeres tur”
Indtil da fortsætter i med at opdatere al information de steder i plejer at gøre det. God sommerferie


Download ppt "Implementering af brandingstrategi på nettet"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google