Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen 2014 Sct. Jacobi Skole.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Velkommen til infomøde om Skolereformen
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Sædding/Ådalens lokalskole
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Præsentationens transcript:

Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test. –Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år. 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik skal reduceres år for år. 3.Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis Elevernes trivsel skal øges.

Folkeskolereform Hvad betyder det for eleverne? Hvad betyder det for lærere/pædagoger? Hvordan bliver skoledagen? Hvad med forældrene? Hvad med ----?

En længere og mere varieret skoledag •30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, •33 timer for 4. til 6. klasse •35 timer for 7. til 9. klasse.

Elevernes dag er sat sammen af: Fagfaglig undervisning – dansk, matematik, idræt osv. Understøttende undervisning Pause

Mere tid til fagene •Engelsk fra 1. klasse og tidligere andet fremmedsprog •Flere timer i dansk og matematik i 4.-9. klasse •Styrkelse af idræt, musik, natur og teknik •Håndværk og design i 4. klasse •Valgfag fra 7. klasse (Kan IKKE vælges fra)

Understøttende undervisning Mere tid til differentierede undervisningsformer Bevægelse (45 minutter pr. dag) Faglig fordybelse og træning Understøttende læringsaktiviteter

Bevægelse Folkeskoleloven § 15. stk. 1 Undervisningstiden skal tilrettelægges, så eleverne får motion og bevægelse i gennemsnitligt 45 minutter om dagen.” Bevægelse ligger i idræts- og svømmeundervisningen - suppleret med bevægelse i fagundervisningen eller i den understøttende undervisning. Bevægelse kan f.eks. indgå i alle fag, som forpligtes til at have bevægelseselementer indlagt i undervisningen. Bevægelse kan f.eks. indgå i bestemte fag, som forpligtes til at have bevægelseselementer indlagt i undervisningen. Det kunne f.eks. være i musik med dans, sanglege m.m. Da faget er forholdsvist lille, kunne det lillægges lidt tid fra den understøtende undervisning til bevægelse. Bevægelse kan være forløb i den understøttende undervisning.

Faglig fordybelse og lektiehjælp ”Folkeskoleloven § 15 stk. 2. Der skal etableres tilbud om lektiehjælp og faglig fordybelse inden for undervisningstiden.” Lektiehjælp og faglig fordybelse skal lægges i ydertimer med 2 timer til indskolingen og udskolingen, og 3 timer til mellemtrinnet. Timerne skal lægges fast i skemaet, da forældrene kan fravælge at lade deres barn deltage. Det vil være muligt at fordele timerne på flere forskellige måder, f.eks. Ind- og udskolingen: 1 time på to forskellige dage 30 min. mandag til torsdag Mellemtrinnet: 1 time på 3 forskellige dage 45 min fra mandag til torsdag.

Elevskema man tir ons tor fre 8:00 10:00 10:00 10:20 Pause 10:20 11.20   man tir ons tor fre 8:00 10:00 10:00 10:20  Pause 10:20 11.20 11:20 11:50 Pause 12:50 13:00 13:00 15:00 2timer under-visning 1 times under-visning 2 timer 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 1 times under-visning 2timer under-visning 2timer under-visning 2timer under-visning 2timer under-visning 2timer under-visning

Mødeplan for elever og lærer Mødeplan for elever (som den ser ud lige nu) Ugedag Årgang Mødetid Mandag til fredag 0. til 3. kl. 8:00 til 14:00 4. til 6. kl. 8:00 til 15:00/14:00 7. til 9. kl. 8:00 til 15:00 Mødeplan medarbejdere (som den ser ud lige nu) Ugedag Mødetid Mandag 7:30 til 15:10 Tirsdag - onsdag 7:30 til 16:00 Torsdag - Fredag

Lærernes arbejdstid Lærerne skal være på skolen i hele deres arbejdstid (ca. 40 timer pr. uge). Skole – hjemsamarbejdet skal foregå indenfor ’normal arbejdstid’ (7.00 – 17.00)