EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Online kollaborativ undervisning
Advertisements

Struktur: ”Quiz og byt”
Readymades / genbrugskunst
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
Pædagisk Dag for lærerne på HG (OD-dagen d. 7/ )
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
En Monitors Erfaringer Kildedata og Kildedokumenter
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
De sidste undervisningstimer
Kreativ digital matematik
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
De store underviser de små ved hjælp af it.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
Landsprøver Hvert forår på 4. og 6. klassetrin
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Skriftlig eksamen ungdomsuddannelserne
Workstations.
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
Fysik B : Omfang 5 timer pr. uge
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Projekt om fremmedsprogfagenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser Elevmotivation Tværgående undersøgelse.
SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Facebook Ung i Grenå.
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Flipped Classroom i tyskundervisningen
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Læse/studiegrupper.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Digital skriftlig- og mundtlighed
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Det første ark i regnearket:
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Celle.
Sammenhæng: Eleverne bliver ikke bedre til at skrive og arbejder ikke med deres fejl. Eleverne snyder: bruger oversættelsesmaskiner eller henter stile.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Prøver 2011 Obligatorisk for 9. kl.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Digital Didaktisk Design
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Procesorienteret skrivning i Google drev og Classroom
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Google som læringsredskab
Naturfag.
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
En skoledag i Idas liv Aften Formiddag
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Tilstedeværelsesundervisning
Præsentationens transcript:

EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER

INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev elev-elev • Teknik: Prezi, Googledocs, Google sites

PREZI

GOOGLE DOCS • Dagbøger, notat tagning (doc) • Referatskrivning (doc) • Tilmeldingssystem (doc) • Spørgeskemaundersøgelser (calc) • Procesorienteret skrivning (doc) • Rapportskrivning (doc, calc) • Procesorienteret samskrivning i AT(doc) • Opgaveretning elev-elev • Organisation af GoogleDrive

TILMELDINGSYSTEM

PROCESORIENTERET SKRIVNING TIL JOURNALER OG RAPPORTER • Førskrivning  design forsøget • Løbende feedback og hurtig respons • Brug kommentar eller chat • Journalskrivning under forsøget • Fællesregneark  alle skal lægge data ind • Efterskrivning  aflevering individuel og i grupper

FÆLLES REGNEARK

HURTIG RAPPORTRETNING • Skriv kommentar – gem de gamle kommentar • Eleverne har svaret på kommentarene • Rapporten er kendt

PROCESORIENTERET SAMSKRIVNING I AT Problemformulering Hvorfor er der forskel på den antikke forståelse af skabelsen i forhold til den moderne opfattelse i Big Bang teorien? Underspørgsmål Hvordan forklares skabelsen i Hesiods Theogonien? (Hesiod) Hvordan forklares skabelsen i Ovids Forvandlinger? (Ovid) Hvordan forklares skabelsen i Lukrets’ Om verdens natur? (Lukrets) Hvordan forklares skabelsen i Big Bang teorien? (Big Bang) Hvilke indholdsmæssige forskelle er der i de 4 skabelsesforklaringer? (Indholdsmæssige forskelle) Hvilke metodiske forskelle er der i de 4 skabelsesforklaringer? (Metodemæssige forskelle) Hvorfor ses disse metodiske forskelle i forklaringerne af skabelsen? (Forklaring) 1.Arbejdsdokument hvem laver hvad – rodet indhold chat og proces 2.Indholdsdokument, som er afleveringsdokumentet. Det er det som lærerne giver feedback på. 3.Fagligt evaluerende samtaler 10 min – en elev fremlægger og de andre er stille. Lærerne stiller autentiske spørgsmål til eleven imens de andre tager notater.

ELEVKOMMENTAR Google docs har været virkelig godt for min gruppe, så vi kunne se, hvor meget vi har lavet hver især. Det var også rart, at man kunne se hvad de havde skrevet, så man ikke skrev det samme og spildte sin tid. Har faktisk aftalt hvem skulle "fokusere" på hvad, og læst og rettede det vi har skrevet og evt. rettede nogle fejl og etc. Der har dog været nogle perioder hvor ingen rigtigt har været inde på dokumentet og kigget på det.... Vi har skrevet kommentarer til hinanden og derved forbedret vores analyser af materialet. Vi skrev alle i dokumentet samtidigt. Dette gjorde at man kunne følge hinandens tankemønstre uden nødvendigvis at tale om det. Når vi undersøgt vores materiale har vi skrevet det ned vi fandt ud i Google Docs. Google Docs i timerne blev brugt som et sted, hvor vi kunne samle alle vores pointer og ideer og arbejde sammen om at få dannet et samlet produkt.

Revisionsoversigt Revisionsoversigten kan give en ide om hvor aktiv de enkelte elever har været I AT forløbet valgte vi at bedømme aktiviteten ved at bruge revisionsoversigten, det fremkaldte lidt protester, men eleverne kunne se at det var den eneste måde at gøre det på i dette forløb!

ORGANISATION

GOOGLE SITES

LINK TIL SITE • fysik-c/lyd-og-lys/t-200hz fysik-c/lyd-og-lys/t-200hz

DIFFERENTIERING • Mulighed for mange forskellige grupper • Niveau grupper når der skal produceres materialer • CL grupper når der skal diskuteres materiale • Klassens læsegrupper når der skal laves projektarbejder • Løbende skift mellem omvendt hestesko og gruppearbejde

GOOGLE APPS • Doc • Calc • Tegneprogrammet • Præsentationsprogrammet • Spørgeskemaet • Geogebra • Indsæt pdf