Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Læring i Multikulturelle Kontekster
Læring i bevægelse - hvorfor?
Pia Koustrup, adjunkt. Sygeplejerskeuddannelsen i Århus
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Blended learning – hvordan?
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
Undervisningsplanlægning
Censorformandskabets møde 25. oktober 2012
Introduktion til Sprogpakken
Den nationale faggruppe
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Velkommen til Campus Roskilde
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Digitalisering og medialisering
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Teori og praksis i pædagoguddannelsen ›V. Lene Storgaard Brok, UCC og Lisbeth Haastrup,
Madkamp - DM i madkundskab
Lærerprofessionen.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Social- og sundhedshjælper retning
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
LÆSNING OG SKRIVNING PÅ PRODUKTIONSSKOLEN – VEJE TIL STYRKELSE AF FAGLÆRERENS DIDAKTISKE KOMPETENCER Under programmet ”Bedre faglig læsning og skrivning”
Introduktion til 2014 bekendtgørelsen – og praktikbeskrivelsen
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Specialisering 271 UMD.
Master i rehabilitering med specialisering indenfor …
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik.
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Vejledning og undervisning UUV har som forsøg undervist i 6 moduler udviklet til Uddannelse og Job. I alt 46 lektioner, heraf fire lektioner som forlagt.
1. Praktik F august-9.oktober 2015
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Introduktion til 2014-bekendtgørelsen
Censormøde efterår 2015 v/censornæstformand Marianne Bech Larsen Z1e0alYFBKh2 materialet er udarbejdet af censornæstformand Marianne.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
Informationsmøde for praktikvejledere 3. praktik
Informationsmøde for praktikvejledere 2. praktik
Informationsmøde for praktikvejledere 1. praktik
TR-møde Socialpædagogerne, Sydjylland
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Laboratorium for didaktik, dokumentation og planlægning
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Oplæg om den styrkede pædagogiske læreplan V
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Prøven i Natur/teknologi
Barnesyn og børneperspektiv
Konkret bud på lektions/studieaktivitetsplan
Lektionsplan: Læreruddannelsen
Præsentationens transcript:

Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen 14-10-2019 www.tibis.dk

TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse og overordnede formål. Indhold TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse og overordnede formål. TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse, kompetence- og videns og færdighedsmål i grundfagligheds- og specialiseringsdel Introduktion til modulets indhold og opbygning Introduktion til 6-8 lektioners studieaktivitet (se 3: PPT) 14-10-2019 www.tibis.dk

TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse og overordnede formål. Formål for pædagoguddannelsen Formålet med uddannelsen er, at den studerende erhverver sig professionsrelevante kompetencer, viden og færdigheder til selvstændigt og i samarbejde at udøve, udvikle og formidle udviklings-, lærings- og omsorgsopgaver i et samfundsmæssigt perspektiv. Inspirere og hjælpe danske pædagoguddannelser og ansatte heri, til at arbejde med TILPAS ind i pædagoguddannelsen. https://www.retsinformation.dk 14-10-2019 www.tibis.dk

TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse, kompetence- og videns og færdighedsmål i grundfagligheds- og specialiseringsdel Der kobles til eksemplariske videns- og færdighedsmål under fire udvalgte, overordnede kompetencemål, henholdsvis: Kompetencemål for fællesdelen, Grundfagligheden Kompetencemål for specialiseringsdelen: Skole- og fritidspædagogik, Kompetencemål for specialiseringsdelen: Social- og specialpædagogik og Kompetencemål for 1/7 Valgfrie områder: Sundhedsfremme og bevægelse 14-10-2019 www.tibis.dk

TILPAS ift. Pædagoguddannelsens bekendtgørelse, kompetence- og videns og færdighedsmål i grundfagligheds- og specialiseringsdel 14-10-2019 www.tibis.dk

Konkrete nedslag i udvalgte, eksemplariske kompetence- og videns- og færdighedsmål. Se desuden (4: Pædagoguddannelsen – mål koblet til TILPAS) Grundfagligheden Område 1: Pædagogiske miljøer og aktiviteter. Området retter sig mod centrale videns- og færdighedsmål, som danner et fagligt pædagogisk udgangspunkt for det samlede pædagogiske arbejdsområde. Kompetencemål: Den studerende kan med udgangspunkt i børn, unge og voksnes forudsætninger og perspektiver etablere, vurdere og evaluere pædagogiske miljøer og aktiviteter, der understøtter børn, unge og voksnes udvikling, samt i relation til dette redegøre for faglige vurderinger og valg. Vidensmål: Den studerende har viden om Færdighedsmål: Den studerende kan socialiserings- og interaktionsprocesser samt inkluderende pædagogisk praksis, formulere faglige mål, midler og metoder til understøttelse af det enkelte menneskes trivsel og sociale udvikling og til udvikling af inkluderende fællesskaber, 14-10-2019 www.tibis.dk

Konkrete nedslag i udvalgte, eksemplariske kompetence- og videns- og færdighedsmål. Se desuden (4: Pædagoguddannelsen – mål koblet til TILPAS) Skole- og fritidsspecialiseringen Område 1: Barndom, ungdom, didaktik og dannelse. Området retter sig mod børn og unges læring, dannelse, fællesskaber og udvikling, herunder inddragelse af børn og unges perspektiv i pædagogisk praksis. Kompetencemål: Den studerende kan med inddragelse af pædagogiske og didaktiske teorier tilrettelægge, gennemføre og analysere pædagogiske aktiviteter, inkluderende læringsmiljøer, lærings- og undervisningsforløb med henblik på, at børn og unges trivsel, læring, udvikling og dannelse fremmes Vidensmål: Den studerende har viden om Færdighedsmål: Den studerende kan hvordan pædagogisk praksis kan understøtte undervisning, udvikling og læring i skole og fritidstilbud, tilrettelægge, gennemføre og evaluere aktiviteter, der understøtter undervisning og læring i skole og fritidstilbud, herunder varetage den understøttende undervisning i skolen, 14-10-2019 www.tibis.dk

Introduktion til modulets indhold og opbygning Videoklip: introduktion PPT: introduktion Studieaktivitets/lektionsplan Udvalgte mål fra pædagoguddannelsen Basisblok 1-2-3 Litteratur: primær og sekundær Videoklip om tværprofessionelt samarbejde Videoklip eller podcast med praksiseksempel Refleksions- og omsætningsopgaver Modulets opbygning 14-10-2019 www.tibis.dk

Introduktion til 6-8 lektioners studieaktivitet (se 3: PPT) Konkrete bud 6-8 lektioners studieaktivitet i studieaktivitets- modellens kvadranter, faciliteret af en underviser med baggrund i mål fra en kombination af: Idræts/bevægelsesfaglighed og Andre fagligheder end idræt/bevægelsesfaglighed 14-10-2019 www.tibis.dk

God arbejdslyst med modulet! www.tibis.dk 14-10-2019 www.tibis.dk