Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSandra Laugesen Redigeret for ca. et år siden
1
LÆSNING OG SKRIVNING PÅ PRODUKTIONSSKOLEN – VEJE TIL STYRKELSE AF FAGLÆRERENS DIDAKTISKE KOMPETENCER Under programmet ”Bedre faglig læsning og skrivning” - Ministeriet for Børn og Undervisning
2
DELTAGERE
3
Produkter Læsevejledning Ingen praksis med læsevejledning men: Model og praksiseksempler på hvorledes en udvikling af faglærerens didaktiske kompetencer til at tilrettelægge værkstedsundervisningen med et fokus på faglig læsning og skrivning kan understøttes En portal på www.emu.dk indeholdende niveauopdelt undervisningsforløb, der umiddelbart kan integreres i et praktisk undervisningsforløb Undervisningsforløb med relation til læsning og skrivning og som knytter sig til værkstedets basisproduktion
4
Arbejdsmetoder Effekter En styrkelse af faglærerens didaktiske kompetencer til at tilrettelægge værkstedsundervisningen med et fokus på faglig læsning og skrivning Praksisportræt fra faglærere Deltagende observation på udvalgte værksteder. Interview af og samarbejder med læsevejleder fra EUD Analyse og almengørelse på temamøder
5
Forankring i daglig drift Formidling af projektet - til nye medarbejdere på egne skoler samt på andre produktionsskoler - blive indskrevet i relevante medarbejderes funktionsbeskrivelse. Desuden formidling af projektet til produktionsskoleledere gennem forstanderkredse og lederkursus Udviklingen af og opfølgning på faglærernes didaktiske kompetencer sker minimum to gange om året på pædagogiske dage
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.