Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Der er penge i kommunikation
Advertisements

Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Branding.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
BRANDING som udfordring for FUR
”Nye veje til at motivere og aktivere de unge på arbejds- markedet”
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Relationer på arbejdet.
Robot organisationen Formålet med denne lektion er at give en forståelse af de organisatoriske & dermed også menneskelige parametre der er i spil Som platform.
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
SUCCES MED SALG 1.
Lektion 1B Formålet med denne lektion er at gøre eleverne opmærksomme på, at et stærkt fællesskab i klassen/på skolen handler om det gode kollegaskab.
Anvendt Statistik Lektion 4
Market Sizing Dette værktøj vil hjælpe dig til at aflæse markedets størrelse og bestemme vækstpotentialet for dine produkter eller services.
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Ida Gå-hjem-møde: Branchen har brug for reelle energiberegninger
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
Room for people.
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Nøgletal på vejområdet
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Strategi Til markedsføring
Tværmedial Kommunikation 13 Eksamen Eksamenstræning Digital retorik
Vigtige opdateringer af din computer og mobil
Præsentationens transcript:

Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack Trout)

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”…man kan oftest ikke løse problemet ved blot at udvide reklamebudgettet og dermed, hvor ofte man har råd til at eksponere målgruppen for reklamen.” Reklamebudgettet bruges ikke udelukkende til det første A i AIDAE modellen… Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”…virksomheder kan ikke længere regne med at differentiere deres produkter og tjenester på en funktionel måde…” Der vil ofte være tale om en kombination at Funktion, Æstetik og Signalværdi, se også Designanalysens tre aspekter (DMTK s. 75-76) og Brand Essence modellen Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Brand-essence modellen (fra Lindberg; Markeds-kommunikation) sætter fokus på forbrugeren. USP (Unique Selling Proposition) fokuserer på produktet 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet (Fra DMTK 6,3) Design Det funktionelle aspekt: Tekniske, praktiske krav, såvel set fra brugerens som fra producentens side; ergonomi, sikkerhed, dimensioner, produktion, lagring, transport m.m. Hvordan det virker. Det æstetiske aspekt: Udseende. Hvordan det ser ud. Det symbolske aspekt (signalværdien): Historien. Hvad det fortæller. 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Designaspekter: (Beviser, dokumentation) Det funktionelle aspekt (Markedsposition) Det æstetiske aspekt (Visuel identitet) Det symbolske aspekt (Persona/konnotationer) 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”…virksomheder kan ikke længere regne med at differentiere deres produkter og tjenester på en funktionel måde…” Der vil ofte være tale om en kombination at Funktion, Æstetik og Signalværdi, se også Designanalysens tre aspekter (DMTK s. 75-76) og Brand Essence modellen Gratis indhold (content marketing) Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”…virksomheder kan ikke længere regne med at differentiere deres produkter og tjenester på en funktionel måde…” Der vil ofte være tale om en kombination at Funktion, Æstetik og Signalværdi, se også Designanalysens tre aspekter (DMTK s. 75-76) og Brand Essence modellen Gratis indhold (content marketing) ”Telling is nor selling” Det kommer an på, hvor ‘telling’ placerer sig i AIDA-E modellen (DMTK s. 54.) Find på egne eksempler, hvor virksomhedens adfærd har påvirket brandets værdi. Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”Varemærker er immaterielle værdier” Se bl.a. Interbrand Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”Varemærker er immaterielle værdier” Se bl.a. Interbrand Hvor placeres varemærker i Canvas modellen? Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Forklar Product branding Corporate branding Umbrella branding House of brands Branded house Endorsed branding Master brand Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Fra ikek 15 - Visuel identitet og branding Pluralistisk identitet: En serie af brands, som opererer uafhængig af koncernens brand. Styrke: Fleksibilitet Svaghed: Moder- og dattermærkernes respektive omdømme udnyttes ikke Støttende brand identitet: En organisation støtter en gruppe datterselskaber/virksomheder med et gruppenavn og fælles identitet. Styrke: Goodwill Svaghed: virksomheder kan blive ‘smittet’ af skandaler Monistisk (monolitisk) brand identitet: Ét navn og én identitet for alle produkter Styrke: langtidsholdbar, prægende, let at huske og genkende bl.a. pga. præsens/hyppighed Svaghed: skade på omdømme er kan være irreversibel Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Placér Nivea i ovenstående model Placér iPad og iPhone i ovenstående skema Produkt- og organisationsvaremærke er smeltet sammen, ligger mellem Product og Corporation Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Skitsér dit eksamensemnes omdømme i dens forskellige interessentgrupper og eller markedssegmenter. Skal der rettes op på noget? Hvordan? Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Kommentér følgende udsagn: ”Forbrugeren ved, hvad både Volvo og Bang & Olufsen står for” Kommer an på kundesegment Kommer an på markedet Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Skitsér i hovedtræk de interne og eksterne perspektiver ved opbygning af varemærker Intern perspektiv; Intern kommunikation, MVV, (personale)politikker, ‘Behavior before branding’, employee branding, ‘People’ i de 7P, m.v. Ekstern perspektiv; (Markeds)kommunikation Der er en voksende opmærksomhed på interne kommunikation og de to perspektiver overlapper hinanden, se f.eks. MMV Hvilken indflydelse har brancheimage og landets image for dit eksamensemne? Kan der gøres noget ved det? Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet

TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet Hvilken betydning har kommunikationssamfundet for dit eksamensemne? Skitsér dit eksamensemnes omdømme i dens forskellige interessentgrupper og eller markedssegmenter. Skal der rettes op på noget? Hvordan? Hvilken indflydelse har brancheimage og landets image for dit eksamensemne? Kan der gøres noget ved det? Opfølgning Indledning Alternative Varemærke-startegier Corporate branding Relevansmodellen Opbygning af varemærker - eksternt - internt Opgaver 24-05-2019 TmK 19.7 Branding i kommunikationssamfundet