Tilstedeværelsesundervisning Hvilke overvejelser
Tilstedeværelses undervisning Tilpasset materiale Online materiale
Overvejelser Aktivering af eleverne Gruppearbejde og fremlæggelser Ændret modul opbygning Aktivering af eleverne: Opgaver der aktivere eleverne frem for at side stille på stolen - bevægelse Mere gruppearbejde og fremlæggelser I materialet er der lagt op til diskussioner på og i forums, dem har vi erstattet med… …små summe opgaver der danner grundlag for en mere fyldig diskussion …Opgaver der lægger op til større arbejde og fremlæggelse. Dog har video opgaver vist sig at være et effektivt medie til opgavebesvarrelse Anden opdeling af modulets indhold Idet eleverne ikke kan komme og gå fra materialet, har vi valgt at inddele materialet på en mere spiselig måde. Vi har skubbet de mindre krævede opgaver til sidst på dagen og ladet formiddagene været frie til teori gennemgang. Online materialet er mere blevet et opslagsværk Vi har med baggrund i det udviklede materiale selv tilvejebragt vores eget materiale, men vi har samtidig åbnet op for materialet for eleverne på Moodle platformen. Videoer er mere blevet brugt som inspiration Videoerne er som udgangspunkt erstattet af lærerstyret gennemgang, da eleverne på den måde har mulighed for at stille spørgsmål under emne gennemgangen. Den eneste video serie som vi har beholdt er den om Bog og Ide, hvor eleverne gennem hele modulet bliver ført igennem Bog og Ides process med at kortlægge kundernes købsadfærd. Online materiale som opslagsværk Videoer er blevet inspiration
Mål: Eleverne skal kunne finde og identificere painpoints som kunderne oplever med deres virksomhed Evaluering af proces Evaluering af proces introduktion ”Mappe kunderejse” Opsamling og præsentation af ”Mapping processen” Introduktion af begrebet ”painpoints” Opsamling og Præsentation af Painpoints Afslutning refleksion mod virksomhed Elev-arbejde Elev-arbejde
Eksempel på undervisning Customer journey Eksempel på undervisning
Kortlægge kunderejsen
Direkte Touchpoint Jeres website Organisk søgning på Google (SEO) Betalt søgning på Google (SEM) Display- eller bannerannoncering E-mail marketing og nyhedsbreve Jeres SoME (Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter eller andre sociale medier) Butik Personale Opkald til kundeservice Produktindpakning Brochurer, manualer og andet skrevet materiale Bygninger, biler og andet med jeres logo
Indirekte Touchpoint Venners oplevelser (Word of Mouth) Kommentarer på sociale medier (Facebook, Twitter, LinkedIn, etc.) Links til jeres hjemmeside fra andre hjemmesider Professionelle reviews af jeres produkter (online media) Kundekommentarer og reviews (for eksempel Google eller Facebook) Online portaler med ratings (for eksempel Trustpilot) Blogs Fora
Opgave Du skal nu mappe hvilke kontaktpunkter (touchpoints) din virksomhed har med jeres kunder før, under og efter salg. Din oversigt over mulige kontaktpunkter skal fremlægges for klassen