Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Advertisements

 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Skriftlig progression Italiensk FIP. Disposition Skriftlighed og respons Progression Feedback-former (feed up, feed back og feed forward) Karakterer Værktøjskasse.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET HVAD ER REFLEKSIONSKOMPETENCE? AMU EPOS, 13. AUGUST, 2015 PER FIBÆK LAURSEN.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Modul 6: Personlig salgscoaching
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
DUBU Superbrugerrollen
Tænketankens vision i en skolekontekst
Værdigrundlag Vi tror på, at alle mennesker indeholder et eller flere ”verdensmesterskaber” og har forskellige intelligenser samt måder at tilegne sig.
Oplæg om metoder Vejle 14. Januar 2010.
Undervisning og formativ feedback
Elevtrivselsundersøgelsen 2010
Hvad er LABSTER?
Hvorfor resultatløn?.
Lektion 5 Afslutningsmødet
Kommunikation/dialog i e-læringsforløb
Portfolio IT B.
Lovgrundlag for information
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Anerkendende pædagogik
Team 1a Thyra, Charlotte, Poul
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
Kvalitetsvinde Vibe Aarkrog MBU 4. april, 2013 Billeddias
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Nye bud på koblinger mellem bæredygtighed og pædagogik
Praktikpladssøgning Morten Jensen Flemming Trier Andersen.
Skolebestyrelsesmøde
Børne- og undervisningsudvalget den
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Hvorfor tidlig indsats?
Grundliggende principper
At arbejde datainformeret
Skovbyskolen – den nye skole - formandsberetning
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Gymnasier og VUC'er 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Personaletræf Brogården 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Skriftlig og mundtlig feedback Camilla Jürgensen, Heidi Andersen
Rune Heiberg Hansen, områdechef
Undervisningsplanlægning
Hvordan anvendes data på skoleniveau?
Præsentationens transcript:

Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018 Bager og konditor - GF2

Bager og konditor - GF2 Handlingens navn Ansvarlig (skriv e-mail) Område Resultat Mål Deadline Færdigmeldt Lærerne er gode til at forklare tingene, så jeg forstår dem. md@hrs.dk Undervisere - Mål og feedback 72 76 01-05-2020 Jeg bliver udfordret i undervisningen Undervisere - Pædagogik og didaktik 78 82 Lærerne giver mig ansvar Undervisere - Respekt og ansvar 70 41 På skolen lærer jeg at forholde mig kildekritisk til medier og information fundet gennem digitale medier På skolen lærer jeg at tænke over, hvad der er etisk rigtigt og forkert, når jeg bruger digitale medier. Elevens egen indsats 75 80

72 76 Lærerne er gode til at forklare tingene, så jeg forstår dem. Undervisere - Mål og feedback Hvad vil vi gøre Resultat Mål Tilpasse niveau i forhold til eleverne. Systematisk arbejde med google classroom. Styrke relationerne mellem elev og lærer gennem individuelle samtaler ”face to Face” Dele kontaktlærer rollen mellem underviserne. 72 76 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Vil vil gennem det skærpede fokus, optimere indlæringen hos den enkelte elev. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem teammøder og dialogmøder

78 82 Jeg bliver udfordret i undervisningen Undervisere - Pædagogik og didaktik Hvad vil vi gøre Resultat Mål Have fokus på differencering. Den enkelte elev og grupperne. Sammensætning af grupper i forhold til faglighed, tema og elevens individuelle færdigheder. 78 82 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Gennem tættere lærer og elev relationer vil arbejdet med differencering give eleverne et optimalt undervisnings miljø. Vi vil gennem sammensætningen af grupper på de forskellige klassetrin skærpe niveauet. Selvstændigheden vil fremmes og den enkelte elev vil styrke fagligheden. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem team og dialogmøde løbende.

70 41 Lærerne giver mig ansvar Undervisere - Respekt og ansvar Hvad vil vi gøre Resultat Mål Fokus på klasseledelse Styrke relationerne mellem elev og lærer. Styrke relationerne mellem elev og lærer, gennem målrettet arbejde med google classroom. 70 41 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Gennem indsatserne vil vi sikre en styrkelse af de daglige relationer mellem den enkelte elev og underviserne/underviseren. Dette skal for den enkelte elev være med til at styrke elevens læring. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Løbende gennem team og dialogmøder.

På skolen lærer jeg at forholde mig kildekritisk til medier og information fundet gennem digitale medier Undervisere - Respekt og ansvar Hvad vil vi gøre Resultat Mål Digital dannelse, have fokus på kilde henvisninger. I talesættese af fokuspunktet i undervisningen. Aftale regler for arbejdet med medier, informationer og de digitale medier ved gruppearbejdets start. 70 41 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? Elever som er i stand til et håndtere et stadig vildere digitale medier. At være tilstede med på en hensynsfuld og social bæredygtig ageren, på de digitale medier. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem teammøder og dialogmøder.

På skolen lærer jeg at tænke over, hvad der er etisk rigtigt og forkert, når jeg bruger digitale medier. Elevens egen indsats Hvad vil vi gøre Resultat Mål Digital dannelse, have fokus på kilde henvisninger. Italesættelse af fokuspunktet i undervisningen. Aftale regler for arbejdet med medier, informationer og de digitale medier ved gruppearbejdets start. 75 80 Ansvarlig (skriv e-mail) md@hrs.dk Forventet udbytte - hvad vil vi opnå og for hvem? styrke elevens digitale kompetencer og sociale adfærd på de digitale medier. Deadline 01-05-2020 Opfølgning Færdigmeldt Gennem teammøder og dialog møder