Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Værdigrundlag Vi tror på, at alle mennesker indeholder et eller flere ”verdensmesterskaber” og har forskellige intelligenser samt måder at tilegne sig.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Værdigrundlag Vi tror på, at alle mennesker indeholder et eller flere ”verdensmesterskaber” og har forskellige intelligenser samt måder at tilegne sig."— Præsentationens transcript:

1 Værdigrundlag Vi tror på, at alle mennesker indeholder et eller flere ”verdensmesterskaber” og har forskellige intelligenser samt måder at tilegne sig viden og indsigt på. Vi tror på, at Adventure Efterskolen giver læring for livet og klæder vores elever endnu bedre på til livets udfordringer og gennemførelse af en uddannelse ved: At vi møder mennesker der hvor de er og med venlighed At vi har respekt for forskellighed At vi taler om det vi kan, fremfor det vi ikke kan og anvender anerkendende pædagogik At vi har fokus på klarhed og udvikling, At vi gør uddannelse til et eventyr og skaber nysgerrighed for læring, At vi udfordrer eleverne fagligt og fysisk, At vi har fokus på at indlæring, et sundt liv og kost hænger sammen At vi anser fællesskabet som en bærende del af skolens fundament At vi prioriterer sikkerheden højt

2 Grundvig, Koldsk Efterskole
Adventure Efterskolen er en Grundtvig/Koldsk efterskole og for os vil det sige at: Vi ønsker, via inspirerende og motiverende undervisning, at åbne elevernes øjne for værdien af læring og nysgerrighed til viden Adventure Efterskolens læringsrum tager udgangspunkt i faglighed og livets oplevelser Det grundlæggende for os er, at eleverne gennem vores undervisning, samtale og samvær bliver inspireret til faglig nysgerrighed, hvor viden, bevægelse, ansvar, fællesskab og et sundt liv er fundamentet for det gode efterskole ”eventyr” med fokus på udvikling

3 Mission og vision Mission Vision
Udvikle unge menneskes talent gennem viden og indsigt Vision Skabe det bedste læringsrum for udvikling af det menneskelige talent ved anvendelse af begreberne adventure og fællesskab.

4 Målsætninger elevtal og økonomi
Forøge elevgrundlaget så der i skoleår 2016/17 minimum er tilmeldt 60 elever 2017/18 minimum er tilmeldt 80 elever Derefter er fyldt skole med mellem 96 og 103 tilmeldte elever Senest i regnskabsår 2018 have overskud inden afskrivninger og i 2019 have overskud på min. Kr. 1 million efter afskrivninger

5 Målsætninger skolens profil og læringsrum
I skoleåret 2016/17 påbegyndes ændring af det eksisterende læringsrum i retning af skolens vision ved at lærerne bl.a. Etablerer teams, som i fællesskab følger op på elevernes faglige udvikling og udarbejder individuelle handleplaner Indenfor disse teams senest med udgangen af juni 2016 aftaler fælles årsplan for de respektive årgange indeholdende som minimum 6 emner, som behandles tværfagligt og indgår i de forskellige fags pensum. Morgensamling og fællestime inddrages naturligt. I samarbejde med forstanderen udarbejder endelig indholdsplan med bilag for skoleår 2016/17 inden august 2016 Nye linje- og valgfag søsættes fra august 2016 på en sådan måde, at lærere og rammer er forberedte, men kun oprettes på baggrund af et tilstrækkeligt antal tilmeldte elever. Skolens ansatte skal opnå en fælles opfattelse af centrale begreber som ”anerkendende pædagogik” og ”synlig læring” ved hjælp af bl.a. en ekstern oplægsholder. Begreberne implementeres i det daglige. Nyt grundskema med boglig formiddag og fysisk eftermiddag implementeres fra august 2016

6 Målsætninger for markedsføring
Etablere og offentliggøre ny hjemmeside, som senest den 8. juni 2016 skal fungere officielt og derefter udbygges løbende. Sikre opdateringer af hjemmesiden og beskrivelse af AES aktivitet på hjemmesiden minimum 1 gang ugentligt – bl.a. gennem forstanderens ugebrev. Sikre opdateringer af facebooksiden dagligt bl.a. ved inddragelse af elevproducerede nyheder. Iværksætte markedsføringstiltag der sikrer målbar og konstant voksende interesse og tilmelding af elever. Dette især gennem professionelt udførte facebookannoncer og google adwords med start maj 2016. Senest til juli 2016 sikre at de lovgivningsmæssige offentliggørelser på hjemmesiden er udarbejdet og på plads på den nye hjemmeside.

7 Målsætninger forældre-/elev samarbejdet
Invitere forældre til seancer med debat, info og hygge (konkrete aftenere beskrevet i årskalenderen) Italesætte hverdagen ud fra vores rammer for samarbejde/”spilleregler” og værdigrundlag, fremfor en liste af regler over, hvad man som elev ikke må Sikre udarbejdelse af et evaluerings-/udvikling”værktøj” til brug for vurdering/vejledning af eleven, så LÆ sammen med eleven fastsætter mål for hvad eleven gerne vil opnå såvel fagligt som socialt på AES. Værktøjet skal være brugbart for kontaktlærerens tilbagemelding sammen med eleven til forældrene Styrke og udbygge kontaktlærerfunktionen Udsende ugebreve om aktiviteter på AES Etablere informations- og kontaktplatform for forældrene på Viggo

8 Målsætninger internt samarbejde
Dyrke samarbejdet mellem personalet så det tydeligt tilkendegives i medarbejderudviklingssamtaler (MUS) at en del af arbejdsglæden også er relateret til kollegaer Senest inden udgangen af september 2016 at have udviklet medarbejderudviklingsskema og have tilbudt/gennemført medarbejder udviklingssamtaler med alle medarbejdere på AES Inden oktober 2016 udarbejde APV i samarbejde med sikkerhedsrepræsentanten på AES Sikre at der er en opdateret medarbejderhåndbog senest den 27. juni 2016 indeholdende kopi af lokal aftaler og fravigelsesaftaler og beskrevne procedure.

9 Øvrige målsætninger Udarbejde konkrete områder, hvor skolekredsen kan bruges til opgaver relateret til AES Opsøge og udnytte mulighederne for at få flere dansktalende elever fra syd for grænsen – bl.a. ved etablering af en venskabsskole Udvikle samarbejdet i lokalområdet gennem etablering af landsbybus, afholdelse af sangaftener, udvikle samarbejdet med Skelde GF, søge LAG-midler til etablering af bl.a. skaterbane

10 Rammer for samarbejde ”Spilleregler”
Bilag Rammer for samarbejde ”Spilleregler” Åben og ærlig dialog (sige de ting vi mener, sige tingene direkte til den det vedrører, spørge for at forstå, give brugbar feedback såvel ros som forslag til forbedring) Gensidig respekt (respekt for faglig dygtighed uanset job, tænk lidt længere end eget område, hvilken konsekvens har det jeg gør for andre, engagement, bidrage med det man er god til, arbejde på tværs , ”Walk the talk”) Opmærksom hjælpsomhed (tolerance, plads til alle, vær lydhør, ”Hvor kan jeg hjælpe”?) Se muligheder (løsningsorienteret, vi taler om det der kan lade sig gøre frem for det der ikke kan lade sig gøre, er positive, det skal være sjovt med humor og smil der kommer indefra, lytte til de ideer der kommes med, selv tage ansvar for information) Tal med - frem for om


Download ppt "Værdigrundlag Vi tror på, at alle mennesker indeholder et eller flere ”verdensmesterskaber” og har forskellige intelligenser samt måder at tilegne sig."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google