Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
”De bedste arbejdspladser” kan rekruttere, fastholde og kompetenceudvikle tilfredse medarbejdere – men hvordan? Personalepolitisk Messe 2010 – Bella Center.
Advertisements

Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Fælles Service Center for telesundhed Klyngestyregruppemøde i Vestklyngen Herning d. 9/9/
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
GRØNNE INDKØB kk SAMARBEJDE OG VIDENDELING. SEKRETARIAT FOR GRØNNE INDKØB Finansieret af Varetages af.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Ny visuel identitet på SDU. Nyt tilrettet logo 2 Fælles udtryk styrker SDU som brand Understøtter oplevelsen af fælles identitet.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Udrulning af digitale redskaber i kontanthjælpsreformen v/ Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS.
Kommunalstyrelsesvedtægt og økonomisk styring. KANUKOKA Kalaallit Nunaanni Kommunit Kattuffiat Stiftet 24. juli 1972 ” Foreningens formål er at varetage.
Plan for den ældre medicinske patient Seminar om fremtidens indsats for ældre medicinske patienter Danske Regioner maj 2009 Pernille Slebsager.
Medarbejdermøde den Børge Obel. Medarbejdermøde DAGSORDEN 1.Præsentation af de nye dekaner Hanne Harmsen Peder Østergaard 2.Beslutninger.
Sundhedsaftalernes betydning for sammen- hængende forløb og sektorovergange Martin Sandberg Buch, senior projektleder, cand. scient. adm. Christina Holm-Petersen,
Faktaark vedr. fælles ledelse Hvorfor arbejder vi i Skoleforvaltningen med projektet Fælles ledelse? I forberedelsen af Budget 2016 behandlede Skoleudvalget.
Offentlighedsloven. Landstingslov nr 9 af 13. juni 1994 om offentlighed i forvaltningen. Landstingslov nr 1 af 31. maj 1999 om ændring af lov om offentlighed.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
Fælles Indberetningsløsning - Stofmisbrugsdatabasen Informationsmøder d. 14., 15. og 17. juni 2011 Århus, Odense og København Klaus Otto Hansen, Servicestyrelsen.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Forslag fra arbejdsgrupperne
AULA.
Efterskoleforeningen
krav, dokumentation, opfølgning og erfaringer
DUBU Superbrugerrollen
Status på tværgående arkitekturafklaringer:
Rapportstruktur Medarbejderundersøgelse 2016 Version pr 11. maj 2016
Ejendomsdataprogrammet
Fælles processkabelon
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
21. november 2017 Digitaliseringsstrategien og fælles klassifikationer Temamøde om anvendelse af fælles klassifikationer i det offentlige (FODS initiativ.
Central kontra decentral
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver

Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Arbejdsgruppe vedrørende Uddannelsesledelse
Martin Holmgaard Adm. direktør
Styregruppemøde 25. maj 2018 Charlotte Holmberg Ph.d.-arbejdsgruppen
Hovedlinjer i indstilling vedr
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
dekansekretariater i den nye organisering
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
Præsentation - ny struktur, nye vedtægter
Dagsorden Velkomst ved censorformanden Hans Krab Koed
Indhold 1. Krav til kommunens IT-miljø 2. Serviceaftaler
Øget administrativ kvalitet og sammenhængskraft FASE 3 - bemandingsproces Styregruppemøde 25. maj 2018.
samarbejdsaftalen for traumatiserede flygtninge og krigsveteraner
Visionære Regionale Udviklings Planer
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Fremtidig driftsorganisation for psykiatrien i Region Syddanmark
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Visionære Regionale Udviklings Planer
Det er en politiske bestilling!
Room for people.
Lov og praktiske løsninger Adfærd og ”plejer”… Samarbejde
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Nina Schjoldager/Jacob Glensvang
Høring af fælleskommunale arkitekturmål, - principper og regler
Greve Kommune Parternes ønsker til samarbejde om ny LUP
Adresseprogrammet Effektivt genbrug af grunddata om adresser, administrative inddelinger og stednavne Styregruppemøde torsdag den 20. juni 2013.
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Kreative Læringsfællesskaber og multifunktionelle m2
Afrapportering fra Arkitekturboard
INSPIRE informationsmøde 1. marts 2019
AU Uddannelsesstatistik i Power BI
AMU og trepartsaftalen - et perspektiv
Høring af fælleskommunale arkitekturmål, - principper og regler
Værktøj: Projektets organisation
Præsentationens transcript:

10-01-2017 Dialogmøde 7. maj 2018 for medarbejdere vedr. omorganisering af det studieadministrative arbejde

MØDET I DAG Orientering Organisationsændring – et overblik 10-01-2017 MØDET I DAG Orientering Organisationsændring – et overblik Studieadministrative opgaver - forslag Input til arbejdsgruppen Opgaver Fremtidig organisation – opmærksomhedspunkter/input

ORGANISATIONSÆNDRING - STUDIEADMINISTRATION 10-01-2017 ORGANISATIONSÆNDRING - STUDIEADMINISTRATION Fremover skal der være to administrative niveauer – Studieservice og institutter Der er nedsat en arbejdsgruppe, som udarbejder forslag Styregruppen er overordnet ansvarlig Der arbejdes også med organisationsændring på økonomi, kommunikation og ph-d.skoler

KOMMISSORIET FOR DET STUDIEADMINISTRATIVE SPOR 10-01-2017 KOMMISSORIET FOR DET STUDIEADMINISTRATIVE SPOR Bedst mulig administrativ understøttelse Tydelig ansvarsfordeling og entydig opgaveplacering – forenkling og sammenhængskraft Tæt sammenhæng og videndeling mellem Fælles Service og institutter og - hvor det måtte være relevant – dekanaterne Kritisk masse og bæredygtighed i administrative enheder, videndeling, øget specialisering Tilgængelighed for “kunde/slutbruger”. Som konsekvens vil opgaver, som kræver stor ekspertise og ensartethed kunne ligge i Fælles Service, mens opgaver, som kræver stort kendskab til de konkrete aktiviteter eller fagmiljøer vil kunne placeres på institutterne Studieservice får en øget serviceforpligtigelse over for institutledere, dekaner, prodekaner, studienævnsformænd, studerende osv. Servicering af AAU’s tre geografiske lokationer skal indtænkes Bæredygtige enheder, entydige referenceforhold, god udnyttelse af kompetencer Tilgængelighed for institutternes fagmiljøer Enhedernes størrelse afhænger af opgave- og ansvarsomfang, evt. servicefællesskaber Opgaven skal løses i sammenhæng med de øvrige administrative søjler og med hensigtsmæssig involvering af institutternes sekretariater og studieledelse Standardisering af processer – ensartethed og gennemsigtighed Policy-ansvar og systemansvar placeres på fællesserviceniveau

PROCESSEN Udarbejdelse af en situationsanalyse, april 10-01-2017 PROCESSEN Udarbejdelse af en situationsanalyse, april Udarbejdelse af forslag til fremtidig opgaveplacering og organisering, maj Fremtidig bemanding af enheder, juni Implementering, fra august

ARBEJDSGRUPPENS OPGAVE I HOVEDTRÆK 10-01-2017 ARBEJDSGRUPPENS OPGAVE I HOVEDTRÆK Forslag til opgavefordeling mellem niveauer Forslag til fremtidig organisering Processer, roller og ansvar Udfordringer og forudsætninger → Til fremlæggelse og godkendelse i styregruppen

NYE ADMINISTRATIVE NIVEAUER 10-01-2017 NYE ADMINISTRATIVE NIVEAUER Studieservice får nye opgaver som i dag ligger på fakultetsniveau skal finde organisatoriske løsninger jf. kommissoriet Institutter Arbejdsgruppen giver jf. kommissoriet bidrag/anbefalinger til opgavefordeling organisatorisk design – rammer, behov m.v. roller og ansvar udestående og udfordringer - implementeringen

OPGAVER SOM FLYTTES FRA FAKULTETSNIVEAU TIL INSTITUTNIVEAU 10-01-2017 OPGAVER SOM FLYTTES FRA FAKULTETSNIVEAU TIL INSTITUTNIVEAU Udbud af undervisnings- og eksamensaktiviteter i STADS Klargøring og efterbehandling af tilmeldinger til undervisning og eksamen (ordinær + re-eksamen). Registrering og opfølgning på forhåndsmerit og endelig merit Administrativ efterbehandling af eksamen, herunder behandling af overvågningsdata (ITX-Flex) samt annullering/ændring af eksamensresultater Studieeffektivitet og kontroller (vedr. 1. år, specialetilmelding, opbrugte prøveforsøg mv.) Kvalitetssikring, udskrivning og arkivering af eksamensbeviser

OPGAVER SOM FLYTTES FRA FAKULTETSNIVEAU TIL STUDIESERVICE 10-01-2017 OPGAVER SOM FLYTTES FRA FAKULTETSNIVEAU TIL STUDIESERVICE Drift og udvikling af kvalitetssikringssystemet Uddannelsesportefølje Jura, regler, legalitetsforhold, rammer for optag og fælles bestemmelser Indberetninger og afrapporteringer til central adm. styrelser osv. Statistik, prognoser og analyser Indskrivning til sidefag/tilvalg/specialisering, til og fra dispensationsrammer Oprettelse og kontrol af data i STADS og DANS (studieordninger, uddannelsesmodeller, bevisstruktur mv.)

UDESTÅENDER P.T. → Klager – anker – sagsbehandling 10-01-2017 UDESTÅENDER P.T. → Klager – anker – sagsbehandling → Indberetninger af timetal

Følg med på hjemmesiden: www.organisationsudvikling.aau.dk/ 10-01-2017 INFORMATION Følg med på hjemmesiden: www.organisationsudvikling.aau.dk/

cafemøder Input til arbejdsgruppen Opgaver Fremtidig organisation – opmærksomhedspunkter/input Input noteres og indgår i det videre arbejde Afrunding i cafeerne – tak for i dag

Hvem kan I møde Henrik og Carina – Esbjerg, særskilt lokale Merete og Helle – København, særskilt lokale Jesper og Erling – cafemøde Pernille og Sebastian – cafemøde Heidi og Michael – cafemøde Charlotte og Anette – cafemøde Ove, Lone og Ann-Pia – cafemøde