Forventninger til jer forældre

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Advertisements

Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Unipolar depression Patienter og pårørende 6. Session - Den sociale lovgivning – ved socialrådgiver Depression og familien.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Psykoedukation skizofreni Session 2. – Sårbarhed, stress og psykisk sygdom Undervisere:
Patientundervisning 7. Session Unipolar depression Familie og netværk.
Aulum-foredrag 4. okt. 2015: at være pårørende til psykisk sårbare
Workshop 4 Anerkendelse i praksis Psykolog Susanna de Lima Aarhus Kommune Ungdomscentret Socialforvaltningen.
Hvem -Fagligt dygtige elever, der vælger Gymnasialt -Musikken i centrum, derfor STX -Sociale udfordringer -Personlige udfordringer -Skolens vejledning.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
MOTIVATION OG VEDVARENDE VANER. HVORFOR GØR VI IKKE DET VI ”BURDE” GØRE?
Inddragelse af børn og unge med særlig fokus på det udviklingsstøttende perspektiv Work shop 2 Socialrådgiver, lektor Birthe Elholm, Institut for Socialt.
Trongårdsskolens kor v. Mette Hauberg & Lajla Hornshøj Velkommen og præsentation v. Stine Arnfred Ét stort skoledistrikt - spørgsmål Forskudt klassedannelse.
Dagens program Aktiv lytning + øvelse Forumspil om aktuelle situationer.
Psykoedukation skizofreni Session 1. – introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
VENSKABET: EN IDEHISTORIE Med fokus på etiske og pædagogiske aspekter.
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
”Hvordan undgår jeg som professionel at tage parti?” ”Jeg mangler redskaber til samtaler med forældre der har det svært” ”Kan vi forlange at både mor og.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
handel, event og mediegrafik
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Relationer på arbejdet.
Ordenes betydning Alkoholiker
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Mental sundhed Hvad vil det sige at være robust?
Gruppe 3 Case l: Versionsopdatering af Medcom standard
UU-OS værdier Åbenhed Mangfoldighed Ordentlighed Mod
Spændingsfelter i vejledningsloven
Robuste børn Skæring dagtilbud.
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
Overvej din kommunikation
ROBUSTHED.DK Værktøjer til livet.
Medlemsweekend FAKS Ved Fysioterapeut Maria Balslev Larsen.
God Filosofi.
God undervisning er dialogisk Munkebjerg-konferencen 24
Skriv ansøgning 10 gode råd.
Hvor meget hjælper familier i dag?
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Udvalgte resultater Januar 2016
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
En tur i galleriet….
Informationsmøde Førskolen
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Boostcamp for unge med autisme – erfaringer og refleksioner
Kort oplæg om karrierekompetence i gymnasiet
Velkomst og Præsentation
Dagsorden Udviklingspsykologiske vilkår
Fra kanten til ”så dygtig som muligt”
Kursus for personer med demens og pårørende
SPS på ungdomsuddannelser
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Future Vejle-inspiration
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
CAMILLAS HISTORIE Dilemmaøvelse.
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i plejebolig
Spørgsmål til ‘spis og snak’ session
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Værktøj 8: Supervision og sparring
Hvordan motiverer vi de unge?
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Forventninger til jer forældre

Robusthed Tåle at man ikke altid skal være først. Tage ansvar for opgaver. Se sine egne styrker og tåle at andre er dygtigere. At man er selvhjulpen Robusthed

Behovsudsættelse Det er ikke altid ”mig” som er i centrum. Vente på at det bliver ens tur. Rette sig efter hvad den voksne siger Behovsudsættelse

Nysgerrighed Være motiveret for læring Hvordan er man gode venner? Hvordan kan jeg hjælpe andre? Hvad er min egen rolle i en evt. konflikt? Nysgerrighed

Vedholdenhed Kan fastholdes i en aktivitet i længere tid Gøre sit arbejde færdig Fortsætte med det som er svært. Vedholdenhed

Automatisering Pakke sin egen skoletaske Gå på toilettet når der er behov for det. Binde sine sko og tage tøj på. Kende sit skoleskema. Automatisering

Selvdisciplin Lade være med at afbryde andre når de taler. Kunne håndtere et nej. Tænke før man handler. Sidde stille Komme ind når klokken ringer. Selvdisciplin