Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Robuste børn Skæring dagtilbud
2
Hvorfor nu det? Livsvigtige kompetencer Kerneopgaven Skoleparat
3
Kerneopgaven "Kerneopgaven er sammen med forældrene at skabe robuste børn i inkluderende fællesskaber, hvor der er læring og udvikling"
4
At være robust handler om
at være lærende - og værende
5
Følelsesmæssig robusthed
Alle følelser er vigtige og kan være konstruktive Mærke egne grænser At lære at regulere sine følelser Genkende og handle 90 % af hjernens udvikling de første 6 år Kompetence der skal læres Læres kun gennem erfaring
6
Det neuropædagogiske kompas
Thyrre Sørensen Consulting ApS Kilde Susan Hart og Marianne Bentzen
7
Hvordan gør vi så det? Rollemodeller ØVE ØVE ØVE
8
At være en rollemodel At genkende og rumme følelser
At blive indenfor kompasset Når vi voksne ryger ud af kompasset Undersøg hvorfor barnet er frustreret - udeluk fysiske behov Løs ikke konflikterne for dit barn Ingen aftaler om følelser
9
Øve, øve, øve At udvide elastikken Handlekompetencer
Succesoplevelser - dopamin Straf og skæld ud lærer ikke børn at regulere følelser
10
Hvad skal barnet øve? At vente At være selvhjulpen At der er skal ting
At sige skidt pyt At tage den andens perspektiv Vær medsammensvoren Beløn den ekstra indsats
11
En udvidet garderobesnak
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.