Interne survey som ledelsesværktøj

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Advertisements

Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Kodeks for offentlig topledelse
Inklusion Helhedssyn på børn Anerkendelse, ressourcesyn og arbejdsfællesskaber Psykolog Jakob Freil,
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
HANDLING OG PLAN1 Brancheskolernes nye styrelsesordning NOTAT Vedr. OVERGANG TIL SELVEJE.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Fokus på revision af økonomistyring og digitalisering.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
Dokumentstyring – et ledelsesværktøj John Verver, Kvalitetschef Psykiatrien i Region Syddanmark Nøglekvalitetsmedarbejdere – afdelingsniveau. Fredericia.
Rapportering, afslutning og opfølgning Indhold: Evaluering af det objektive bevis Afslutningsmødet Rapportering og opfølgning Lektion 8.
PRINCIPPER FOR PROJEKTLEDELSE IT PROJEKTLEDELSE 14. marts 2014.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel Indhold: Formål Omfang og temaer Opbygning af standarder Sammenhæng til PDSA og processer Lektion 5.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Kvalitetsnøgleperson på afdelingsniveau Knærke Søgaard Fælles Akutmodtagelse, FAM.
Undervisningsdag om borgere med svære spiseforstyrrelser Formål Baggrund Program.
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse Indledning Indhold: Hvorfor intern survey? Kursets formål & indhold Kursets form og materiale Lektion.
Afdelingsleder Susanne Gyldenhof Sundhedsfremme og forebyggelse, Sønderborg kommune Seminar den 26. november 2008.
Henrik Nielsen, CEO ASNET Board Præsentation af ASNET Board.
Procesorientering Indhold: Hvad er en proces? Procesorientering og effektiviteter Systemorientering Lektion 3.
Kandidatspeciale Klinisk Biomekanik Institut for Idræt & Biomekanik.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Samarbejde for trivsel i skolen i Danmark
VejTrafikSikkerhedsledelse Certificering af Rudersdal Kommune - Vejafdelingen Trafikdage august 2016 ved Kit Lærke Knudsen.
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Akkreditering i speciallægepraksis
Skolernes kvalitetsrapport
Kvalitetsenheden for Almen Praksis i Region Nordjylland
Kundeservice dag 4: Samarbejde og videndeling højner serviceniveauet
Rapportskrivning og fund
AGREE 2008 Dorte Rørmann SVS.
Lektion 5 Afslutningsmødet
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Planlægning og forberedelse
Walk & talk og quiz og byt
KLIK - webinar Arbejdsgange og opgaver
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Audit som metode til kvalitetsudvikling
Informationsindhentning
Kvalitetsmål i uddannelsessektoren
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Velkommen til Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Hovedlinjer i indstilling vedr
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
Informationsmøde om § 18-midler til frivilligt socialt arbejde
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Netværksmøder - Drejebog
Den Danske Kvalitetsmodel
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Vejledning i validering
Erfaringer fra en kritisk ven
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
Procesplan for ændringer på erhvervsområdet
Intern Surveyor Uddannelse i Psykiatrien
Interne survey som ledelsesværktøj
Opsamling og evaluering
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
Ledelsesevaluering.
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Grundliggende principper
Titel på videnskabeligt projekt
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
NVF – seminar sep Vejdirektoratets vintertjeneste på stier og fortove mv. ”Ændring fra specifikke ruter til arealer med planlægnings- og metodefrihed”
Mere ansvar til a-kasser Informationsmøde
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Adgang til egne data IT-Arkitekturrådet d It-Arkitekturrådet
Møde i projektforum den 22. august 2013
Skemaet er lavet som felter til indtastning af tekst
Velkommen til halvårsmøder i MED maj 2019
Præsentationens transcript:

Interne survey som ledelsesværktøj Lektion 5 Interne survey som ledelsesværktøj Indhold: Ledelsens forbedringshjul Survey-processen Jeres rolle og opgave 18-01-2019

Intern survey resultater Ledelsens forbedringshjul & DDKM Ledelsens evaluering 1.1.1 Virksomhedsgrundlag 1.2.1 Kvalitetspolitik Trin 4 i alle standarder 1.2.4 Kvalitetsforbedring Kvalitetspolitik Handlinger Kommunikation Kvalitetsmål 1.1.3 Planlægning og drift Analyse af data Trin 3 i alle standarder Intern survey resultater 18-01-2019

Survey-processen Overordnet plan: Formål, omfang og krav Udvælgelse af team Forberedelse til gennemførelse af survey på stedet: Dokumentgennemgang Deltaljeret plan med fokuspunkter Survey-processen Gennemførelse af survey på stedet Udarbejdelse, godkendelse og distribution af survey resultatet Afslutning af survey Opfølgning på survey 18-01-2019

5 principper for survey-processen Etisk adfærd – tillid, integritet, fortrolighed, fortrolighed og diskretion Ærlig fremstilling – sandfærdig og nøjagtig rapportering Rettidig omhu – grundighed og dømmekraft Uafhængighed – upartiskhed og objektive auditkonklusioner Objektivt - metode baseret på objektive beviser. 18-01-2019

Spørgsmål og notater Styring Proces Input Output Ressourcer 2 1 4 5 3 Kræver ofte en person med faglige kompetencer 2 Styring 1 4 5 Proces Input Output 3 Ressourcer 18-01-2019

Sætte rammer, retning og mål! Politikker og Mål Ansvar & beføjelser Overordnet plan Retningslinjer? Instruktioner & Formularer? Sætte rammer, retning og mål! Styring Overordnet plan Detaljeret plan Checklister Resultat i form af ikke-overensstemmelse eller forbedringer Interne survey Input Output Tidspunkt for survey Definere output! Ressourcer Give ressourcer! Kompetencer (Mennesker) 18-01-2019

Jeres rolle i interne survey I skal klargøre organisationen til at modtage de interne surveyor. Blik for hvad interne survey går ud på. Hvad vil I gøre, når survey er afsluttet? Diskuter ca. 10 minutter i gruppen. 18-01-2019

Så er vi ved vejs ende! Center for Kvalitet, Middelfart: www.centerforkvalitet.dk HR Udvikling og Uddannelse - Tilbud & overheads: www.regionsyddanmark.dk/wm218113 18-01-2019