ikek 6 Markedskommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

PEST Analyse værktøj.
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Afsætning 2012.
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
8 Segmentering og målgruppevalg
Markedskommunikation - del 1
AFSÆTNING B – Schønberg
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Livsstilsanalyse i Danmark
8 Segmentering og målgruppevalg
Hvad er markedskommunikation?
Livsstilsanalyse i Danmark
Idegrundlag og målsætninger
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
ikek 6 Markedskommunikation
Tværmedial Kommunikation 10 Macrowikinomics
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Humanistisk Entrepreneurship 11 Drucker: The discipline of Innovation Brunson: The Value Ladder forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Præsentationens transcript:

Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation KU 2015

ikek 6 Markedskommunikation Opgave: Skitsér en canvas-model af en virksomhed efter eget valg Hvilken rolle kan en humanist indtage i canvasmodellen? Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et globalt massemarked? Kommentér bl.a. http://www.coca-cola.dk/ http://www.nestle.dk/aboutus/Pages/omnestle.aspx Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation De tre grundelementer (Marketingsstrategi) Segmentering>målgruppevalg>produktpositionering Produktpositionering defineres af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? BTB BTC BTG … Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? BTB BTC BTG … Kan livsstil, holdninger og interesser mv. spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.1 s. 90) Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater fra modul 2 y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva (bemærk, at x-aksen kan siges at være spejlvendt) Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find eksempler på de i figur 6.6 nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret stategi Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Kan man tænke sig andre positioneringsstrategier end de i figur 6.7 nævnte? F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Hvornår bliver repositionering en nødvendighed? Vigende omsætning (reaktiv tilgang) Men kan også være en løbende dynamisk proces som ændret produktpalette, ændrede målgrupper eller ændrede perception, livsfaser m.m, med andre ord virksomhedens løbende innovation og tilpasning til makroøkonomiske forhold. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Målgruppevalg og positionering; selvvalgt virksomhed Skitsér en virksomhedens målgruppevalg og positionering. Har de ændrede livsfaser betydning for virksomheden? Hvilken rolle (om nogen) spiller den politiske og den situide forbruger for virksomheden? Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find tre aktuelle eksempler på henholdsvis transmissions-, interaktions- og viral kommunikation indenfor en selvvalgt branche. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Analysér de vigtigste politiske, økonomiske, sociokulturelle og teknologiske faktorer der påvirker en selvvalgt virksomhed. Undersøg derefter, om, og i givet fald hvordan, de digitale medier har betydning for virksomhedens omverden. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Gruppeopgaver. Kommentér McDonalds’ reportage på side 106 Argumentér for den digitale indfødtes styrker og svagheder på arbejdsmarkedet Hvilken digital archetype er du? Hvordan er jeres virksomheds målgruppe sammensat? Forventes det, at denne sammensætning vil ændres? Hvilken betydning bør det have for jeres valg af promotionmiks? Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 12. januar 2019 ikek 6 Markedskommunikation