Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ikek 13 Synopsis Repetition 2

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ikek 13 Synopsis Repetition 2"— Præsentationens transcript:

1 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Interkulturel erhverskommunikation 13 Eksamenscases IkEk synopsis 2016 Dimensions of Culture (Fred Jand) Repetition 2 (modul 7-12) efterår 2017 Pillon - KU 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

2 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Ved en synopsis forstås et skriftligt oplæg. Den skal indeholde: Baggrund: En kort forklaring på valg af eksamensemne. Her kan baggrundsinformation der skønnes relevant medtages (studie, relation til eksamensemne) Kort metodeafsnit: En kort redegøres for valget af teorier (f.eks. Halls Kontekstteori), modeller (f.eks. Business Model Canvas eller tmk modellen) og evt. dataindsamling (primær og sekundær data) Skriftlig pitch af de mest relevante aspekter af eksamensemnet samt kort beskrivelse af gruppemedlemmernes perspektiv Under den mundtlige eksamen uddybes synopsis. Der kan stilles spørgsmål til hele pensum. Kompendiet er obligatorisk pensum. 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

3 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Bruges til at analysere det danske marked. Skal tilpasses og relativiseres til andre markeder. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

4 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Find eksempler på de i figur 6.6 nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

5 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Hvad karakteriserer IMK-modellen? Tager udgangspunkt i interaktionsparadigmet Fokus på budskabets fortolkning Fokus på den kulturelle kontekst Inkluderer genre (fortællende, instruerende, argumenterende, informerende, dramatiske m.m.) og semiotiske koder (se også Dahl (modul 2) samt Mollerup (modul 3), Clotaire Rapaille (modul 5) Hvilke tilføjelser til ovennævnte aspekter er forudsætninger der kan fremme viral kommunikation? Mere fokus på de 4 C’ere Løbende tilføjelse af nye, relevante kanaler til promotionmikset (og evt. udrensning af gamle) Aktiv monitorering af virksomhedes image (i de sociale medier) Opsamling fra modul 6 Klassiske modeller IMK-modellen Pierces tegnmodel Kommunikations-planlægning Promotion-mix Gruppeopgave A sign (or representamen)[125] represents, in the broadest possible sense of "represents". It is something interpretable as saying something about something. It is not necessarily symbolic, linguistic, or artificial. As Peirce sometimes put it (he defined sign at least 76 times[123]), the sign stands for the object to the interpretant. An object (or semiotic object) is a subject matter of a sign and an interpretant. It can be anything thinkable, a quality, an occurrence, a rule, etc., even fictional, such as Prince Hamlet.[126] All of those are special or partial objects. The object most accurately is the universe of discourse to which the partial or special object belongs.[126] For instance, a perturbation of Pluto's orbit is a sign about Pluto but ultimately not only about Pluto. An object either (i) is immediate to a sign and is the object as represented in the sign or (ii) is a dynamic object, the object as it really is, on which the immediate object is founded "as on bedrock".[127] An interpretant (or interpretant sign) is a sign's meaning or ramification as formed into a kind of idea or effect, an interpretation, human or otherwise. An interpretant is a sign (a) of the object and (b) of the interpretant's "predecessor" (the interpreted sign) as a sign of the same object. An interpretant either (i) is immediate to a sign and is a kind of quality or possibility such as a word's usual meaning, or (ii) is a dynamic interpretant, such as a state of agitation, or (iii) is a final or normal interpretant, a sum of the lessons which a sufficiently considered sign would have as effects on practice, and with which an actual interpretant may at most coincide. 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

6 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Kommentér Safkos fire søjler Communication : hvad skal brugerne kommunikere om? Collaboration: Samarbejde er ikke kun et værktøj, men kan også være et mål. Education: at give viden fra sig giver goodwill og borger for kvalitet Entretainment: Underholdning skal tilpasses målgruppen; ironi, sarkasme, falden-på-halen-komik osv. kan give bagslag. Opsamling fra modul 7 Modtagere/afsendere Sociale medier som forretning promotionskanal Company Wiki Safkos 4 søjler Kontrol / indflydelse Sociale implikationer Nye sociale normer Relationship marketing Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

7 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Castells: The Mobile Network Society Diskutér følgende sociale implikationer: Safe autonomy Autonomi i rum og tid. Relentless Connectivity Konstant tilgængeligheden Networks of choice Internettet forstærker subkulturernes identitet Instant Communities of Practice Dannelse af ad hoc grupper Opsamling fra modul 7 Modtagere/afsendere Sociale medier som forretning promotionskanal Company Wiki Safkos 4 søjler Kontrol / indflydelse Sociale implikationer Nye sociale normer Relationship marketing Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

8 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Gruppeopgave: Med udgangspunkt i jeres virksomhed på et givent marked: Find og kommentér blogs der kan være relevante for jeres virksomhed. Hvad får jeres (potentielle) bruger ud af jeres sociale medier? Beskriv jeres (potentielle) community på det fremmede marked. Skitsér hvordan jeres Social Media Promotion mix kunne se ud/forbedres? Opsamling fra modul 7 Modtagere/afsendere Sociale medier som forretning promotionskanal Company Wiki Safkos 4 søjler Kontrol / indflydelse Sociale implikationer Nye sociale normer Relationship marketing Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

9 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Organisationskulturtyper. Ledelsestyper og organisationskulturer Opsamling Virksomhedskultur Ledelsestyper Personprofiler Gruppeopgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

10 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Hvilke politisk-økonomiske konsekvenser har netværkssamfundet? Statens krise (Nationens krise) Afindustrialisering (geopolitsk betydning) Utro specialister (konkurrenceklausuler) Større uligheder i samfundet (Den fjerde verden, Rutinearbejder, Servicearbejder og Symbolanalytiker) Kommentér Qvortrups begreb ‘usamtidighed’ i hvordan vi beskriver Danmark Identitetsunderstøttende beskrivelse (1800-tallet) Politisk beskrivelse (1900-tallet) Videnskabelig beskrivelse (nutiden) Sker ovenstående også i andre kulturer I kender? Netværkssamfundet Entrepreneurship Sociale konsekvenser Politisk-økonomiske konsekvenser Paradigmeskift Markeder Opgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

11 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Beskriv det marked jeres gruppes virksomhed befinder sig i ud fra figur 1.1.: Er der tale om massemarked, oplevelsesmarked eller en mellemformsmarked? Er de politiske, økonomiske, social og teknologiske betingelser (PEST-modellen) sammenlignelige på de markeder I beskæftiger jer med? Lav en brand essence model af jeres virksomhed Netværkssamfundet Entrepreneurship Sociale konsekvenser Politisk-økonomiske konsekvenser Paradigmeskift Markeder Opgave 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

12 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i grupper: Identititet. Hvilke identitetsmarkører bruger jeres V på det hjemlige marked? Hvilke bruges/bør bruges på det udenlandske marked? Brandværdi Er branding for jeres V mere en omkostning eller en investering? Oplevelse Er jeres brand en oplevelse? Hvordan kan jeres brandoplevelse overføres (eller skabes) til det nye marked? Jeg-tidsalderen Har begrebet ’mecosystem’ relevans i et interkulturelt sammenhæng? Opfølgning Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner Opgaver 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

13 ikek 13 Synopsis Repetition 2
Kommentér følgende 5 spørgsmål til Hofstede: Er der kulturforskelle mellem virksomheder indefor en given national kultur? Er der individuelle forskelle indefor en given national kultur? Er der regionale forskelle indefor en given national kultur? Hvilken rolle spiller religion indefor en given national kultur? Opfølgning Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner Opgaver 11. januar 2019 ikek 13 Synopsis Repetition 2

14 Den tværmediale kommunikationsmodel
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Den tværmediale kommunikationsmodel Værditilbud Målgruppen Budskab og Tone Tværmedial promotionmiks De reelle eller oplevede merværdier som kunden vil betale for Den relevante målgruppe Budskabet der skal formidles under hensyntagen til virksomhedens mission, identitet og image samt målgruppens forventninger til indhold, form og tone Kombinationen af de kommunikations-kanaler som bedst rammer målgruppen Kronologisk rækkefølge; Hvad sælges, til hvem, hvordan og gennem hvilke kanaler ikek 12 repetition 1


Download ppt "ikek 13 Synopsis Repetition 2"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google