Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1"— Præsentationens transcript:

1 Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
efterår 2017 Pillon - KU ikek repetition 1

2 Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand ikek repetition 1

3 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Synopsis uploades senest den 8. januar på ‘kunet’ under ‘digital eksamen’ Eksamensperiode januar Eksamensliste offentliggøres den 9. eller 10. januar 2-3 studerende har ikke angivet om de er i en gruppe ikek repetition 1

4 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand ikek synopsis Ved en synopsis forstås et skriftligt oplæg på maksimalt 5 normalsider der indeholder: Baggrund: En kort forklaring på valg af eksamensemne. Her kan baggrundsinformation der skønnes relevant medtages (studie, relation til eksamensemne). Kort metodeafsnit: En kort redegøres for valgte teorier (f.eks. Halls Kontekstteori), modeller (f.eks. Business Model Canvas) og evt. dataindsamling (primær og sekundær data). Skriftlig pitch af de mest relevante aspekter af eksamensemnet samt kort beskrivelse af gruppemedlemmernes perspektiv Under den mundtlige eksamen uddybes synopsis. Der kan stilles spørgsmål til hele pensum. Kompendiet er obligatorisk pensum ikek repetition 1

5 Context: the information that surrounds an event.
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Antropologen Edward T. Hall introducerer begrebet interkulturel kommunikation i ‘The Silent Language’ i 1959 Halls Context Theory Context: the information that surrounds an event. Low-context: explicit, words of precise and unambiguous meaning (technical manual) High-context: implicit, verbal and non-verbal codes (old married couple) ikek repetition 1

6 Spending time with client Talk around the point
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand H-C: Personal relations Spending time with client Talk around the point Reciprocal feelings of obligation, friendship for life. Distinction between insiders and outsiders Go-betweens, face to face. Long penetration time Faithful People are problem-solvers Indirect and contextual L-C: Contracts and small print Lack of sociability Straight to the point Short-term, fast and superficial relationship. Practical, business first, matter of facts. Direct, pushy, hard-selling Short penetration time Shop around Procedures and rules Direct and literal ikek repetition 1

7 Reduceret canvasmodel
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Nøglepartner Nøgleaktiviteter    Værditilbud Kunderelationer Kunde-segmenter Nøgleressourcer Kanaler Omkostningsstruktur Indtægtsstrømme Reduceret canvasmodel ikek repetition 1

8 Den tværmediale kommunikationsmodel
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Den tværmediale kommunikationsmodel Værditilbud Målgruppen Budskab og Tone Tværmedial promotionmiks De reelle eller oplevede merværdier som kunden vil betale for Den relevante målgruppe Budskabet der skal formidles under hensyntagen til virksomhedens mission, identitet og image samt målgruppens forventninger til indhold, form og tone Kombinationen af de kommunikations-kanaler som bedst rammer målgruppen Kronologisk rækkefølge; Hvad sælgers, til hvem, hvordan og gennem hvilke kanaler ikek repetition 1

9 Kulturens isbjerg The undertow of culture Pitch Eksamen Synopsis
Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Kulturens isbjerg The undertow of culture ikek repetition 1

10 Nationalisme, regionalisme Individualitet, tribalisering
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Konvergerende kulturer, myte 1: McLuhans ’Global village’, globalisering, outsourcing; er verdenen blevet mindre? Nationalisme, regionalisme Individualitet, tribalisering Nye fjendebilleder (vennebilleder..?) ikek repetition 1

11 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Konvergerende kulturer, myte 2: Management som en universelt videnskabeligt værktøj. Lokale, kulturbestemte faktorer der bremser konvergensen inkluderer bl.a. det politiske og sociale system, religion, (janteloven?), jura (især immateriel ret) Problemer ved nationale som transnationale fusioner, forskellige taksonomier (hierarkisk klassificering) af hvad der er vigtigt, hvad der er godt og hvordan det skal belønnes ikek repetition 1

12 Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner?
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Ritualer: Symbolske adfærdsformer der skaber sociale netværk: hilsen, høflighed, etikette (skål, tak for mad), m.m. Traditioner: Tilbagevendende kulturelle skuespil der er rodfæstede i historien: religiøse og nationale højtider, ’sådan har vi altid gjort’ ikek repetition 1

13 Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner?
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvad er forskellen mellem ritualer og traditioner? Ritualer: Symbolske adfærdsformer der skaber sociale netværk: hilsen, høflighed, etikette (skål, tak for mad), m.m. Traditioner: Tilbagevendende kulturelle skuespil der er rodfæstede i historien: religiøse og nationale højtider, ’sådan har vi altid gjort’ Værdier. Forklar forskellen mellem ’det ønskværdige’ og ’det man ønsker’. Absolutte og relative normer: Skat, sort arbejde, dødsstraf. ikek repetition 1

14 Organisationskulturtyper. Se også senere moduler
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Organisationskulturtyper. Se også senere moduler Alternativ opstilling af Trompenaars skema over organisationskulturer s. 16 ikek repetition 1

15 Virksomhedskultur - Corporate identity (CI)
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Virksomhedskultur - Corporate identity (CI) Corporate identity kan inddeles i tre aspekter: Design (Corporate design): (designprogrammet; logo, navn, visitkort, netsted m.m.) Kommunikation (Corporate communication): (Reklamer, PR, intern og ekstern information, netsted m.m.) Etik (Corporate behaviour): (MVV, normer, politikker m.m.) Visuel Identitet (VI) er den visuelle del af CI ikek repetition 1

16 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Definér brand Generisk produkt/producent + indtryk (historien/image/livsstil) Branding er en bevidst, planlagt og løbende udvikling af en ’personlighed’. Brand personality: den ‘person’ kunderne oplever når de møder et produkt/firma. Brands tilbyder kunderne en genvej til køb af homogen kvalitet og/eller oplevet merværdi. ikek repetition 1

17 Mollerup: Marks of excellence Visuel Identitet: Eksplicit dimension:
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Mollerup: Marks of excellence Visuel Identitet: Eksplicit dimension: Visuel identitet (navn, logo, farver, m.m.; designprogram) Produktdesign Emballagedesign Reklame m.m. Implicit dimension: ’Berømmelse’: tilgængelighed + repræsentativitet. Konnotationer; bibetydning (bil, slæde, skrammelkasse, osv.) Associationer; (personlige) tankeforbindelse ikek repetition 1

18 Ud fra hvilke aspekter kan man analysere design?
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Design Ud fra hvilke aspekter kan man analysere design? Det funktionelle aspekt: Tekniske, praktiske krav, såvel set fra brugerens som fra producentens side; ergonomi, sikkerhed, dimensioner, produktion, lagring, transport m.m. Hvordan det virker. Det æstetiske aspekt: Udseende. Hvordan det ser ud. Det symbolske aspekt (signalværdien): Historien. Hvad det fortæller. De to sidste aspekter er i høj grad kulturelt betingede. ikek repetition 1

19 Trompenaars dimensioner Universalisme Individualisme Diffus/specifik
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Trompenaars dimensioner Universalisme Individualisme Diffus/specifik Neutral/affektiv Optjent/tillagt status Tid Indrestyret/ydrestyret ikek repetition 1

20 Fra: http://www.geerthofstede.nl/dimensions-of-national-cultures
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Fra: Power distance Individualism Masculinity Uncertainity Pragmatism Indulgence ikek repetition 1

21 Teoretisk landebrief case
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Teoretisk landebrief case Det understreges, at de to ovennævnte modeller kun kan angive generelle tendenser under normale forhold, hvorfor brugen af bl.a. normalfordelingskurver anbefales Illustrér forskellene mellem to kulturer ved hjælp af Trompenaars 7 og Hofstedes 6 dimensioner Diskutér styrker og svagheder ved de to modeller. Supplér med egne dimensioner og/eller betragtninger ikek repetition 1

22 Clotaire Rapaille: The Culture Code Definér kulturkoder.
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Clotaire Rapaille: The Culture Code Definér kulturkoder. Rapaille: ‘The Culture Code is the unconscious meaning we apply to any given thing – a car, a type of food, a relationship, even a country – via the culture in which we are raised.’ Sammenlign ovenstående med Dahls betragtninger angående social differentiering og artikulationsfelter Ubevidste kulturelt betingede konnotationer Se også især 1:30 – 9:35, (14.19 – 18:03) samt andre PBS video eller kortere version på Kommentér Rapailles metode ikek repetition 1

23 Opportunities Muligheder Threats Trudsler
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Økonomiske forhold; lønniveau, inflation Socio-kulturelle forhold; uddannelsesniveau, tribalisering Politiske forhold; internationale kriser, skatter og afgifter Teknologiske forhold; digitalisering, innovation hele lærredet Strenghts Styrker Weaknesses Svagheder Opportunities Muligheder Threats Trudsler ikek repetition 1

24 De tre grundelementer (Marketingsstrategi)
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand De tre grundelementer (Marketingsstrategi) Segmentering>målgruppevalg>produktpositionering Produktpositionering defineres af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion ikek repetition 1

25 Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? B2B B2C B2G …
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? B2B B2C B2G Kan livsstil, holdninger og interesser mv. spiller en rolle også på B2B markedet? (Se figur 6.1 s. 90) Illustration 6.1; Minerva modellens violette segments livsstil ikek repetition 1

26 modellens koordinater fra modul 2
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater fra modul 2 y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva (bemærk, at x-aksen kan siges at være spejlvendt) ikek repetition 1

27 Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand ikek repetition 1

28 Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere ikek repetition 1

29 Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Analysér de vigtigste politiske, økonomiske, sociokulturelle og teknologiske faktorer der påvirker en selvvalgt virksomhed. ikek repetition 1

30 Udvidet promotionmiks: Reklame (betalt) Salgspromotion (tilbud, m.m.)
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Udvidet promotionmiks: Reklame (betalt) Salgspromotion (tilbud, m.m.) PR (’gratis’) Events Flash mobs Sponsorering Personlig salg (interaktiv face-to-face) Direkte salg (brev, mail, telefon) Online marketing Viral kommunikation inkl. blogs Product placement Packaging Find gerne flere ikek repetition 1

31 (Beviser, dokumentation)
Designaspekter: (Beviser, dokumentation) Det funktionelle aspekt (Markedsposition) Det æstetiske aspekt (Visuel identitet) Det symbolske aspekt (Persona/konnotationer) ikek repetition 1

32 Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i grupper:
Pitch Eksamen Synopsis Halls Kontekstteori Canvasmodellen Tværmedial kommunikationsmodel Kulturens isbjerg Kulturkonvergens Ritualer traditioner Værdier Organisationskultur Virksomhedskultur Brand Visuel identitet Trompenaars Hofstedes dimensioner Normalfordelingskurver Kulturkoder PEST og SWOT SMP modellen B2C B2B Minervamodellen Livsfaser 4 C’er Promotionmiks Brand essence Interbrand Med udgangspunkt i Interbrands fire tidsalder diskutér i grupper: Identititet. Hvilke identitetsmarkører bruger jeres V på det hjemlige marked? Hvilke bruges/bør bruges på det udenlandske marked? Brandværdi Er branding for jeres V mere en omkostning eller en investering? Oplevelse Er jeres brand en oplevelse? Hvordan kan jeres brandoplevelse overføres (eller skabes) til det nye marked? Jeg-tidsalderen Har begrebet ’mecosystem’ relevans i et interkulturelt sammenhæng? ikek repetition 1

33 ikek repetition 1


Download ppt "Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google