Årshjul – udviklingsprojekter i sygeplejen 2017

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sekretariatet for Lægelig Videreuddannelse
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Refleksion i kommunikationen
Den Danske Kvalitetsmodel
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Den gode klasse Forældrenes rolle
Kerneårsagsanalyse - kort beskrivelse af metoden
Dagkirurgisk sygepleje
Implementering på Fenrishus
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Darum skole 4. november 2013.
DELTAGELSE, REFLEKSION, CHANCELIGHED, OG RESSOURCE
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Lean Netværk AAU.
1 Introaften i DN-SAK. 2 Program Velkomst og introduktion Om DN Om DN-SAK Om jer Mad Lidt mere om ture og andet ekstra.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Ledelse på tværs i VEST. Gødstrup Nye patienter i akutmodtagelsen Neurologi.
Kompetent til at støtte livet med kræft
Baggrund for team eksterna Teamet for: DimserDutterSmåtterier.
Læringspraktik på SSA Skoleperiode 1 Indhold og opgave
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Den anerkendende interviewform
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Trivsel og værdier - i skoletasken
Biblioteket som læringscenter
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Hvordan udfordres evidensbaseret viden i den kliniske sygeplejepraksis
Den regionale Lean enhed
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Velkommen til fælles Informationsmøde
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Patientforløb for onkologiske patienter
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
ITPO Øvelser til tele kommunikation. Nr. 1- Introduktion til fremtidsscenarier For aftenøvelser: –Opdel i 2 grupper ( hvis det giver mening ) – eller.
Sygeplejens virksomhedsfelt
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Nordiatrans 42nd Congress Charlotte Nielsen RN, MSc Nefrologisk afdeling Odense Universitetshospital, Danmark Implementering af en patientinddragende indlæggelsessamtale.
Ole Mølgaard Overlæge Anæstesiologisk Afdeling Århus Sygehus Kursusleder, akutkurser, Region Midt UDDANNELSE På de nye fælles akutmodtagelse.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Præsentation og gennemslagskraft TUP ”Transfer i AMU” ZBC, tirsdag d. 16. august 2011.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Udfordringer og muligheder i det tværfaglige samarbejde Tværfaglig intelligens . Tværfaglig intelligens. Sundhedskonference 2016 Eva Just.
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
3-timersmødet 2017.
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Velkommen til.
Workshop 1: Parathed til forandring Teoriramme ved Søren Bie Bogh
Instruktion til mødeledere
Trivsel og værdier - i skoletasken
3-timersmødet 2017.
Hospitalsenheden VEST
Arbejdsmiljøforum 2018 Varde Kommune
PUK Et team af pædagogiske udviklingskoordinatorer i VVK C
3-timersmødet 2018.
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Præsentationens transcript:

Årshjul – udviklingsprojekter i sygeplejen 2017

Dialogforum, giver patienterne en stemme i udarbejdelsen af patientforløbsbeskrivelser Dialogforum - En måde at få indblik i patienters oplevelser og behov på i et udvalgt patientforløb Patientgruppe: Patienter med benigne thyreoidealidelser Patienterne rekrutteres indtil der er 4-7 der ønsker at deltage Patienterne informeres om hvilke forventninger vi har til dem og hvad de kan forvente Relevant tværfagligt personale deltager – vi var omkring 10 ( ledere, læger, sygeplejerker fra Øre-næse-hals og en læge fra endokrinologisk afd.)

Vigtigt i forbindelse med afholdelse af dialogforum Personalet skal være forberedte på at de ikke må tale direkte til patienterne HIGHLIGHTS for det reflekterende team:   Alle meninger er lige gode Din “sandhed” er ikke bedre end min “sandhed” Man er positiv - det der er fremkommet under interviewet er interessant Man må ikke være fordømmende - alle ”vinkler” skal være fremadrettede Kom ikke med løsningsforslag - ordene ”det har jeg også prøvet” er forbudt Det reflekterende team er neutralt ved bl.a. have privat tøj på og ikke at komme med udbrud under interviewet Mobil telefon er slukket

Struktur for Dialogforum Velkomst ved ledelsesrepræsentant Introduktion ved interviewer - Præsentation af interviewere, tilhørere og patienter • Gennemgang af mødets forløb Interview af patienterne enkeltvis efter hinanden (personalet lytter og afbryder ikke) (50 min) Pause med lidt at spise og drikke (20 min) Herefter gives ordet til personalet – hvad har gjort mest indtryk på jer, har i spørgsmål til ptt. (20 min) Ordet gives til patienterne igen – patienter der har lyst til at svare på spørgsmål gør det ( 20 min) Afrunding (10 min)

Patientforløbsbeskrivelse Vi har arbejdet tværfagligt på tværs af Øre-Næse-Hals, Endokrinlogisk, anæstesiologisk afd. og opvågningen Vi har holdt to møder i alt Fokus på at lave så optimale forløb som muligt Fokus på implementering af forbedringsforslag fra Patienterne Kontinuitet – køleskab – dutter på skabet