Hvorfor ser en butik ud som den gør?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Advertisements

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
Innovation Camp 2013.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Red Bull kan købes i 164 lande.
[ visuel ] identitet.
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
HG-uddannelsen på Uddannelsescenter Holstebro
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
ProMarc Communication To accomplish more. Målgruppe • Nyopstartede virksomheder der har brug for promovering • I alderen 25 til 40 år • Mænd og kvinder.
Synlig ledelse i krisetid
Butiksindretning Kapitel 5.
Markedsvurdering.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
4 trin til at skabe visuel identitet
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Valg af parametre.
+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Køge Erhvervsservice 6. Februar Agenda -Præsentation af os -Lidt om Køge Erhvervsservice -Vores biks og værdier.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Kommunikationsparametrene Kap. 5
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Billeder.
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Business to Business På den JYSKe måde…...
6. Virksomhedens indtægter
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
AFSÆTNING A – Schønberg
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
Red Bull Af Frederik Thomsen. Klassifikation af produkt Emballage: Red Bull’s dåse trækker kundernes opmærksomhed, og præsentere deres produkt tiltrækkende.
mens animationen kører afprøve andet design
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Læring og it Typografiens betydning. læring og it Display-typografi Læse-typografi Konsultativ typografi 3 typer af typografier.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - promotion
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Konkurrenceforhold afsætning.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
konkurrencesituation
Butiksindretning afsætning.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Branding afsætning.
Gruppe 7 Cathrine T. Andersen - Josefine B. Larsen - Leah Donde - Louise Scheibner - Mie Ø. Iversen.
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
6. Virksomhedens indtægter
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Hvorfor ser en butik ud som den gør? Visuel markedsføring Overskriften henviser til faget visuel markedsføring, som er et butiks fag hvor du lærer om hvordan og hvorfor man bruger logo, butiksindretning osv.

Vi udsender hver dag visuelle signaler Visuel markedsføring Vi udsender hver dag visuelle signaler Vores holdning til en virksomhed Visuel profil/ koncept Vi udsender hver dag visuelle signaler både bevidst og ubevidst Vi gør det gennem påklædning og kropssproget Holdning til virksomheder: to forskellige boligbrochurer, to forskl. Dagligvarerbrochure. For at vi kan genkende de signaler virksomhederne gerne vil have deres målgruppe opfanger, er de nødt til at ha en profil vi kan kende igen, Dette bruger de et koncept til at beskrive.

Koncept: retningslinjer for drift og markedsføring Grundparametre Visuel markedsføring Koncept: retningslinjer for drift og markedsføring Grundparametre kontaktparametre Retningslinjer= valg af målgruppe + valg af profil (særlige kendetegn ,eks: matas´s striber) Grundparametre= virksomhedens valg af: pris, kvalitet, sortiment, emballage, service, beliggenhed, distribution. Kontaktparametre= Reklame (annoncer, skilte, tv-spot) sales promotion (butiksindretning, udstilling og varepræsentation, vareprøver) PR (pressemeddelelser, sponsorering) personligt salg (kundebetjening, messer, telefonsalg)

Reklame og salgsmateriale Bygninger og inventar Dresscode Visuel markedsføring Logo Reklame og salgsmateriale Bygninger og inventar Dresscode Logo= symbol, navn, evt, med slogan Reklame= designmanual Vis Kvicklys Bygning, inventar= hvilke lokaler, beliggenhed og indretning, Dresscode= samme uniform på, hvorfor?

Facade vinduesudstilling Visuel markedsføring Facade= den første kontakt med kunden, skaber et indtryk, skal sende bestemte signaler ud til at fange opmærksomheden, der skal være kendetegn: logo, farver, udsmykning mv. Skille sig ud fra naboen vinduer=skal fange kundens opmærksomhed, ved blikfang, lys og adskille sig

Visuel markedsføring Typer af skilte: Facadeskilte Orienteringsskilte Prisskilte Varemærkeskilte Aktivitetsskilte Facade= logo, navn (teksttyper!) Orienteringsskilt= (piktogram) viser vej i kontorer eks. Dørskilt til toiletter Prisskilt= prisen er det centrale skal altid fylde det ½ af skiltets størrelse Varemærkeskilt= logoskilt eller producentskilt eks: BR: Disney, Barbie og Lego Aktivitetsskilte= skabe opmærksomhed ved en aktuel begivenhed i butikken eks: fødselsdag= flag