Samtale om folkeskolen i

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskole-reformen August 2014.
Advertisements

Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Kulturforandringer i Børn og Unge Kulturforandring i hele Børn og Unge Hvad går det ud på? Kulturforandring i Område Skanderborgvej og Viby lokaldistrikt.
Hvad laver en skolebestyrelse? Skolebestyrelsen har indflydelse på alle områder, der vedrører skolens virksomhed inden for rammerne af folkeskoleloven.
Overgange ind og ud af efterskolen Unge i udsatte positioner skal have gode overgange. Både ind-på-ud af efterskolen. Men hvordan hjælper vi dem bedst.
Folkeskolereformen og valg af ungdomsuddannelse Årsmøde for Danske Erhvervsskoler, 24. maj 2016 Trine Ladekarl Nellemann Rektor, Next.
Kursus for skolebestyrelsesmedlemmer 27. oktober 2014.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
S perleder Sammen om sport Et 3-årigt projekt støttet af Ministeriet for Børn, Ligestilling, Integration og Sociale Forhold ʊ.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
UDDANNELSE ELEVERNE SKAL: LÆRE SÅ MEGET DE KAN I ALLE FAG OPLEVE ET UNDERVISNINGSMILJØ, DER GIVER LYST TIL FORDYBELSE OG ENGAGEMENT. VIDE, HVORDAN DE LÆRER.
Forældre er en aktiv ressource i inklusionsopgaven i børnehuse og skoler.
Folkeskolereformen en god skole skal gøres endnu bedre Velkommen til et nyt spændende skoleår på Vibenshus Skole Forældreinformation om FSR – lærernes.
Forældres opfattelse af Den Danske Folkeskole
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Hvor gør du af din bekymring for dit barns skolegang?
Når hørenedsættelse begrænser menneskers deltagelse i samfundet
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Antal besvarelser: 52.
Hovedpointer – Kvalitetsrapport 2015/16
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Tænketankens vision i en skolekontekst
Børne- og Uddannelsesudvalget Assens kommune
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Skolernes kvalitetsrapport
Voksenansvar for anbragte børn og unge Alarm- og pejlesystemer
Pædagogisk praksis Østerhåbskolen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Elevernes evaluering af grundforløbet
BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
UU - Status og uddannelsesstatistik
Skolernes kvalitetsrapport skoleåret 2016/2017
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Velkommen til Brøndbyvester skole og SFO.
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Adgangskrav til ungdomsuddannelserne 2019
UU - Status og uddannelsesstatistik
Inklusion i Folkeskolen
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
Undervisningspligten
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Nysgerrighed og indsats
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Ungdommens Uddannelsesvejlednings Årskonference 2012
Skolebestyrelsens dialogmøde 2008 Kom og mød din skolebestyrelse
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Dialogmøde d.9.april Samarbejde om læring – folkeskolen, ungdomsskolen og folkeskolereformen.
Skolebestyrelsesmøde
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Nyt fra ministeriet Billeddias
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til forældremøde
Velkommen til Risskov Skole
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Målopfølgning – Børne- og Skoleudvalget
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Velkommen til forældremøde
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Børne og ungepolitikken blev vedtaget i december 2015 og er byrådets fælles vision for børn og unge, som vokser op i Aarhus – og dermed også det fælles.
Præsentationens transcript:

Samtale om folkeskolen i Ringsted Kommune

Velkommen

landsgennemsnittet – og vi skal Vi skal mindst op på landsgennemsnittet – og vi skal have alle elever med!

Mødets formål Hvad er styrkerne og svaghederne ved folkeskolen i Ringsted Kommune? Hvordan spiller vi hinanden gode i udviklingen af folkeskolen i Ringsted Kommune?

Børne- og Ungepolitikken At børnene og de unge udvikler sig til livsduelige medborgere der efter bedste evne kan tage vare på sig selv og bidrage til de fællesskaber de deltager i Dannelse skal i særlig grad gøre børnene og de unge i stand til at klare sig i tilværelsen og give dem indsigt og mod til at træffe personlige valg ud fra en sund dømmekraft Uddannelse skal have fokus på at gøre børnene og de unge kompetente til at klare sig i arbejdslivet

Folkeskolens styrker Rigtig mange elever har et godt fagligt niveau, når de forlader skolen. Den seneste kvalitetsrapport viser, at vi som kommune nærmer os landsgennemsnittet, når vi kigger på karaktererne ved folkeskolens afgangsprøver Elevernes trivsel er generelt også godt, her ligger vi omkring landsgennemsnittet Vi er blevet lidt bedre til at inkludere (94,5%) Vi har dygtige lærere og pædagoger - kompetencedækningen er over landsgennemsnittet

Folkeskolens udfordringer For mange elever får ikke 2 eller derover To-sprogede elever præsterer markant dårligere Ikke nok er i ungdomsuddannelse 15 måneder efter 9. klasse For mange forældre vælger friskoler/privatskoler fremfor folkeskolen

Politiske visioner Folkeskolen er det naturlige førstevalg for forældre og børn i Ringsted Kommune Folkeskolen opnår gode faglige resultater – præstationerne ligger mindst på landsgennemsnit Folkeskolen lykkes med inklusion til gavn for alle elever Folkeskolen understøtter at 95 % af alle unge gennemfører en ungdomsuddannelse Folkeskolen engagerer alle elever og alle forældre uanset udgangspunkt