Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED"— Præsentationens transcript:

1 BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED
”Væggen” Hvem er vi? BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED Hvad kan vi? og Hvor gør vi en forskel? Hvem skal kende os? Kerneværdier og værdimæssigt udgangspunkt

2 Cand.mag.’er og cand. Pæd.’er Teaterlærer og fortællere , Folkeskolelærere, Højskolelærere Proceskonsulenter Produktionsleder, Projektleder Diplom i ledelse og kommunikation Tidligere kommunikationschef Funktion Kulturkonsulent, Pædagogisk konsulent, Musikkonsulent Børnekulturkonsulent, Børnekulturkoordinator og Kultur – og fritidskonsulent Projektleder, Konsulent i by, kultur og miljø Sidder i egen enhed under Kulturforvaltning, kulturhus under kulturforvaltning eller udviklingscenter for Børne- og Ungekultur

3 Hvad kan vi? Vi kan være ET FÆLLES TALERØR udadtil og skabe en PROFIL Vi kan GENERERE, UDVIKLE OG FORMIDLE NY VIDEN Vi kan og skal SYNLIGGØRE OG FREMME området i hele det lokale område Vi kan skabe NYE AKTIVER: KULTURTJENESTE, INNOVATION Vi skaber NETVÆRK og KONTAKTER Vi kan KVALIFICERE kommunale børnekulturelle AKTIVITETER Vi kan STØTTE OP OM og FORMDLE VIDEN Vi kan være BØRNENES ADVOKAT i udviklingen af POLITIKKER Vi kan ETABLERE KONTAKT til det PROFESSIONELLE KUNST OG KULTURNIVEAU

4 Central rolle FABUK’s medlemmer sidder centralt i kommunerens arbejde med at udvikle, fastholde, administrere, synliggøre, formidle og videndele på børn- ungekulturområdet. Desuden er opgaven også at sikre det kvalificerede tilbud i samarbejde med skole og fritid.

5 Vi gør en forskel ved -at spille en stor rolle som kontaktperson /formidler til kulturaktører og skole/dagtilbud -at sørge for kulturtilbud af høj kvalitet -at bidrage til at børn og unge møder kunst og kultur i Den åbne Skole og læreplaner -at bringe æstetiske læreprocesser i spil i hverdagen for børn og unge at vejlede i, hvad æstetiske læreprocesser kan i mødet med kunst og kultur -at være deltagere i relevante mødesammenhænge i fx Kulturstyrelsen

6 Kerneværdier Vi støtter børn og unge i at blive oplevelsesparate
Æstetiske læreprocesser som omdrejningspunktet for kulturelle aktiviteter Oplevelse – læring – dannelse eller Oplevelse – forstå - skabe Kunst og kultur er inkluderende og skaber fællesskaber. Kunst og kultur skaber refleksion og erkendelse af egen identitet Kunst og kultur skaber medborgerskab og demokratisk dannelse

7

8

9

10

11


Download ppt "BØRNE- og UNGEKULTURKONSULENTER MED FAGLIGHED OG SAGLIGHED"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google