21. Den strategiske plan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Logistik Mål og strategier
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
10 Konkurrencesituation
Marketingplanlægning
Kapitel 2.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Budgetgrundlag i planteavlen
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
International Økonomi A
Der er penge i kommunikation
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Oplæg i Væksthus Hovedstaden 28. November 2007 Jacob Holm
Definition på strategi
Kapitel 15 VÆKST OG/ELLER BÆREDYGTIG UDVIKLING ? – målkonflikt i den økonomiske politik?
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , kapitel 11, s. 1 Institut for Regnskab, Tom Hansen B B udgettering.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Udfordringer.
Den lærende organisation
Kapacitetsstyringens beskrivelsesmetoder
Budgettering som ledelsesværktøj
Scenarieanalyse og realoptioner
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
Balanced Scorecard Økonomisk perspektiv ”Hvordan bør vi
Ledelse af forandringer i praksis Peter Engberg Jensen.
Økonomiske begreber Samfundsfag.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Introduktion til afsætning
8. Virksomhedens indtjening
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
1 [Firmanavn] Forretningsplan NB Mine popsmarte figurer bør slettes, hvis denne template anvendes !
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Adventure Works Tilbud Charlotte Madsen Senior Vicedirektør, Worldwide Sales 24. marts.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
21. Den strategiske plan.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Præsentation af UngiAarhus
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Resultatbudget i produktions- virksomhed
Præsentation af UngiAarhus
10 Konkurrencesituation
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Mission, vision og forretningsidé
8. Virksomhedens indtjening
20. Strategisk intention.
8. Virksomhedens indtjening
Kap Budgetter HG21.
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan startvækst

21. Den strategiske plan Udgangspunkt for den strategiske plan: SWOT-analyse Den strategiske intention Opstilling af strategiske muligheder Sammenholdes med de strategiske mål De bedste alternativer vælges og implementeres

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

Mission: "At inspirere og udvikle dem, der skal bygge fremtiden" Vores vigtigste formål er at inspirere og udvikle børn til at tænke kreativt, ræsonnere systematisk og udnytte deres potentiale for at skabe deres egen fremtid og dermed udnytte menneskets uendelige muligheder.  Vision: "At opfinde fremtidens leg" Vi ønsker at være banebrydende inden for nye måder at lege på, nye legematerialer og nye forretningsmodeller for leg ved hjælp af globalisering og digitalisering. Det handler ikke kun om produkter, men også om at realisere det menneskeligt mulige.

Forventning om solid vækst i 2013 I 2013 forventer LEGO Koncernen, at den globale økonomiske udvikling vil fortsætte med at påvirke legetøjsmarkedet generelt. Den økonomiske situation i det vestlige og sydlige Europa samt Nordamerika vil fortsat være presset, mens Asien og dele af Europa ventes at vise solid vækst. I 2013 er der høje forventninger til LEGO Koncernens store lancering – LEGO Legends of Chima – et legetema der foregår i en fantasiverden befolket af mytologiske dyrestammer. Baseret på LEGO Koncernens momentum fra 2012 ventes det derfor, at LEGO salget fortsætter med at vokse i 2013, men den udfordrende globale økonomiske situation vil føre til lavere vækstrater end dem, man oplevede i 2012. Det ændrer ikke ved, at LEGO Koncernen forventer et tilfredsstillende resultat for hele året.

Femte år med vækst Knudstorp leverer dermed for femte år i træk en vækst i omsætningen på omkring 15 procent. Og topchefen sætter altså en fed streg under, at koncernens strategi med massive lanceringer af nye varianter af de populære klodser er den rette. Mere end 60 procent af de produkter, Lego sælger i løbet af et år, er således nylanceringer. - Det stiller store krav til udviklingsprocessen og vores evne til at levere, fordi vi år efter år skal kunne forudsige, hvad der vil interessere børnene, og omsætte det til relevante LEGO produkter - og det er lykkedes i 2012, siger Jørgen Vig Knudstorp. Stillinger nedlagt For nyligt måtte koncernen melde ud, at man fra 2014 vil nedlægge 200 danske stillinger. Men det dækker altså ikke over skuffende indtjening. Beslutningen om at lukke en del af produktionen i Billund er truffet, fordi man prioriterer at have pakkerier tæt på sine kernemarkeder ude i Europa og Nordamerika. Det skal sikre en kort leveringstid til kunderne. - Fordi vi har vores pakkerier placeret geografisk tæt på vores kernemarkeder, og fordi vi hele tiden optimerer og forbedrer produktionen, kan vi reagere hurtigere på efterspørgslen fra kunder og forbrugere, forklarer Bali Padda, underdirektør i Lego. Kilde: dr.dk/21.2.2013

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan Fokus på observering – trends Proaktiv strategisk tænkning Fokus på observering – trends At være på forkant med udviklingen Columbusæg - Nytænkning Ved at give slip på gamle handlemønstre og lade kreativiteten og nye idéer komme til, skabes nye unikke forretningsområder. Ankerhusgruppen

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan - Omkostninger og indtægter - Frem i tiden - Konsekvensberegninger - Ændre i forudsætninger - Følsomhedsanalyser

21. Den strategiske plan År 1 År 2 År 3 År 4 Udvikling -12000 -6000 -500 Markedsføring -3000 -4500 -1000 produktionsomk. -4000 -14800 Omk. I alt -13000 -17000 -15800 Salg i stk 100 300 370 Omsætning 10000 30000 37000 periodens resultat 13000 21200

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan Fastlæggelse af Opgaver, der skal udføres Hvornår de skal igangsættes Hvem er ansvarlig Budget over de økonomiske konsekvenser

21. Den strategiske plan Markedsstrategi Prisstrategi Produktudviklingsstrategi Vækststrategi

21. Den strategiske plan

21. Den strategiske plan Bang og Olufsen