ikek 6 Markedskommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Afsætning 2012.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
8 Segmentering og målgruppevalg
Interkulturel kommunikation
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
8 Segmentering og målgruppevalg
Hvad er markedskommunikation?
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Idegrundlag og målsætninger
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code PEST og SWOT efterår 2017 KU - Ezio Pillon.
Tværmedial Kommunikation 3 Sociale medier og social kapital, DMTK 3 Websites DMTK 6 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition 1
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship Business Model Generation 4 Strategi
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 Chaffey: Digital marketing Pillon: Content marketing forår 2017 Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 10 organisation identitet og netværk epi KU 2018 En (...) menneskelig konsekvens ved netværkssamfundet er,
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Interkulturel Erhvervskommunikation 12 Repetition
Tværmedial Kommunikation 6 Trends  Big data PR i de sociale medier tid Digitalisering forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial Kommunikation 5 Kommunikationsstrategi
Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 5 Kultur og sammenstød The Culture Code Interkulturel markedskommunikation PEST og SWOT efterår 2018 KU -
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 13 Synopsis Repetition 2
ikek 6 Markedskommunikation
Modtagelse er fortolkning
Tværmedial Kommunikation 2 Intro
Tværmedial Kommunikation 6 DMMK kapitel 4 Social kapital - jeg, mig og mine venner forår 2018 Pillon - KU.
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Humanistisk Entrepreneurship 5 BMG kap. 3 Design
Tværmedial Kommunikation 5 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Tværmedial kommunikation 3 kapitel 3: Kommunikationsstrategi
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Tværmedial Kommunikation 10 Online-annoncering og SEM Medieindkøb Perspektiver og trends forår 2019 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 3 Forudsætninger og definitioner
Tværmedial Kommunikation 2 Teori og modeller
Tværmedial Kommunikation 9 DMMK Kapitel 5 Virksomheden på de sociale medier Case 3 Big data og Business Intelligence forår 2018 Pillon - KU.
Interkulturel Erhvervskommunikation 2 The cultural process
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

Interkulturel Erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation KU 2017

ikek 6 Markedskommunikation Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 5 - Kultur og sammenstød, kulturkoder, PEST, SWOT Gruppeopgave: Skitsér, med fokus på kulturelle aspekter, dit projekts værditilbud, kundesegmenter, kanaler og kunderelationer på et fremmede marked. Skitsér en PEST analyse Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1 December 2018 ikek 5 - Kultur og sammenstød, kulturkoder, PEST, SWOT

ikek 6 Markedskommunikation Er det rigtigt, at bl.a. Coca Cola og Nestlé opfatter deres marked som et globalt massemarked? Kommentér bl.a. http://www.coca-cola.dk/ https://www.nestle.dk/aboutus Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation (De tre grundelementer) SMP modellen Segmentering>målgruppevalg>produktpositionering Produktpositionering defineres typisk af marketingmikset: Produkt, Price, Placement, Promotion (4 P) Servicemarketing tilføjer 3 P (7 P): People, physical evidence, process Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Hvilken markedet/markeder opererer din virksomhed på? BTB BTC BTG … Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Sammenlign GallupKompas’ og Minerva modellens koordinater fra modul 2 y: traditionel/moderne for begge X: Fællesskab/Individ for GallupKompas, Pragmatisme/Idealisme for Minerva (bemærk, at x-aksen kan siges at være spejlvendt) Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Hvilken af de i figur 6.7 (s. 95) nævnte positioneringsstrategier bruger jeres virksomhed? Kunne man bruge en anden af de nævnte strategier? Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find eksempler på de i figur 6.6 (s. 93) nævnte markedsstrategier; udifferentieret, differentieret og koncentreret strategi Hvilken af de i figur 6.7 (s. 95) nævnte positioneringsstrategier bruger jeres virksomhed? Kunne man bruge en anden af de nævnte strategier? Lav et positioneringskort for jeres virksomhed på det udenlandske marked. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Kan man tænke sig andre positioneringsstrategier end de i figur 6.7 nævnte? F.eks. Oprindelsesland; lurmærket, dannebrog m.m. Hvornår bliver repositionering en nødvendighed? Vigende omsætning (reaktiv tilgang) Men kan også være en løbende dynamisk proces som tilpasser sig ændret produktpalette, ændrede målgrupper eller ændrede perception, forskydning i livsfaser m.m. Med andre ord skal virksomheder løbende tilpasse sig ændrede forhold, se tidligere eksempler fra Nestlé og CocaCola. Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Gruppeopgave; selvvalgt virksomhed Skitsér en positioneringskort. Har de ændrede livsfaser betydning for virksomheden? Hvilken rolle (om nogen) spiller den politiske og den situide forbruger for virksomheden? Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Opsamling fra modul 5 Massekommunikation Grundelementer BTB/BTC Livsstilsegmentering Målgruppevalg Positioneringstrategi Livsfaser Den situide forbruger Virksomheden i det digitale samfund Kommunikations-modeller De 4 C’ere PEST modellen De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Find tre aktuelle eksempler på henholdsvis transmissions-, interaktions- og viral kommunikation for en selvvalgt virksomhed. Kommentér McDonalds’ reportage på side 106 Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Beskriv de 4 C’ere Produkt Consumer Price Cost Place Convinience Promotion Communication Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation

ikek 6 Markedskommunikation Gruppeopgave Analysér jeres virksomhed ud fra de 4 C’ere Hvordan er jeres virksomheds målgruppe sammensat? Forventes det, at denne sammensætning vil ændres pga. forskydning i livsfaser? Hvilken betydning kunne det have for jeres promotionmiks? Argumentér for den digitale indfødtes styrker og svagheder på arbejdsmarkedet Opsamling fra modul 5 Massekommunikation SMP modellen BTB/BTC Livsstilsegmentering Markedsstrategi Positioneringsstrategi Positioneringskort Livsfaser Den situide forbruger Kommunikations-modeller De 4 C’ere De digitale archetyper Gruppeopgave 1. december 2018 ikek 6 Markedskommunikation