(Firmanavn) marketingplan

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
10 Konkurrencesituation
Advertisements

LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Marketingplanlægning
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Fremtidens markedsføringsplatform
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Introduktion til Access (Access, del 1)
[Produktnavn] Marketingplan
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Reklame & Markedsføring
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
8 Segmentering og målgruppevalg
AFSÆTNING A – Schønberg
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Cross Channel - Tidens største trend.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Din kreative online praksis! – del 2
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
markedsføringsplaner
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Udarbejdet af Stine H, Simone L, Daniel P og Daniel H
konkurrencesituation
Kvalitative og kvantitative undersøgelser
Marketingplan Dit navn.
Idegrundlag og målsætninger
Projektnavn Firmanavn Navn på præsentationsvært
Company programme - Veda
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Best practice i sociale medier
(Firmanavn) forretningsplan
(Firmanavn) SWOT-analyse
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
KUNDEFORMIDLING.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Præsentation af forretningsplan
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Sådan kan I få flere deltagere til it-aktiviteter
Præsentationens transcript:

(Firmanavn) marketingplan

Virksomhed Produkt Målsætning Målgruppe Strategi Taktik Implementering

Virksomhed Indsæt en kort beskrivelse her Beskriv, hvad din virksomhed tilbyder markedet, ud fra din SWOT-analyse og forretningsplan. Hvis nogen bad dig beskrive dit firma med et par sætninger, hvad ville du så sige? Hvad er det, dit firma tilbyder? Hvad gør din virksomhed unik? Hvilke egenskaber kan du tilbyde, som andre virksomheder ikke har?

Produkt Indsæt en kort beskrivelse her Beskriv dit produkt eller din serviceydelse med alle fordelagtige detaljer. Hvad kan eller gør dit produkt eller din serviceydelse? Hvilke kvaliteter eller egenskaber adskiller det/den fra andre, der er på markedet?

Hvad håber du at få ud af din(e) markedsføringskampagne(r)? Målsætning Indsæt en kort beskrivelse her Hvad håber du at få ud af din(e) markedsføringskampagne(r)? Beskriv dine mål og de nøgleinitiativer, du vil sætte i gang for at nå hvert mål. Vær specifik, og gør det målbart og opnåeligt, fx at opnå et bestemt salgstal, generere et på forhånd fastlagt antal kundeemner eller e-mailtilmeldinger eller opnå et bestemt antal følgere på de sociale medier. Husk at fastlægge en deadline.

Målgruppe Indsæt en kort beskrivelse her Husk på din forretningsplan og dit pitch, og beskriv, hvem dine kunder er (både dem, du har nu, og dem, du gerne vil have i fremtiden). Tag faktorer som alder, køn, indkomstniveau, profession, uddannelsesniveau, familieforhold, geografisk placering, vaner, forbrugeradfærd, livsstil osv. i betragtning. Det vil hjælpe dig med at forstå, hvad disse mennesker ønsker, hvilke produkter eller serviceydelser de vil finde tiltrækkende, og dermed, hvordan du skal kommunikere til dem.

Strategi Indsæt en kort beskrivelse her Hvilken position vil du indtage for at udvide din markedsandel og tiltrække nye kunder? Hvordan ønsker du, at dine kunder skal opfatte dit produkt eller din serviceydelse sammenlignet med dine konkurrenters? Går du efter at være førende i lavprissegmentet eller at tilbyde et eksklusivt produkt/en eksklusiv serviceydelse eller et nicheprodukt/-serviceydelse?

Hvordan vil du nå din målsætning? Taktik Indsæt en kort beskrivelse her Hvordan vil du nå din målsætning? Koncentrer dig om højst 5 hovedtaktikker, der har til formål at opnå det ønskede resultat. Det kan omfatte e-mailkampagner, kampagner på de sociale medier, oprettelse af en blog, søgemaskineoptimering af indholdet på dit website eller et fuldstændigt re-design af websitet.

Implementering Indsæt en kort beskrivelse her Beskriv de kanaler, du vil benytte som redskaber for din markedsføring. Sæt dig ind i de forskellige kanaler til dit indhold, så du kan sammensætte den rigtige kombination. "Paid Media" omfatter betalt søgeordsannoncering, betalt annoncering på sociale medier og displayannoncer. "Owned Media" omfatter dit website, sociale kanaler og nyhedsbreve. "Earned Media" er den gratis omtale, det er lykkedes dig at få i form af bedømmelser, likes, kommentarer, backlinks osv.