17-09-2018 KMA/LMS - logbog.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Hvilken forskel gør spørgsmål?
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Det svære liv i en sportstaske
Dialogisk læsning Hvorfor og hvordan.
Læringsstile og lektier
Roskilde Tekniske Skole
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
GODE IWB RÅD TIL UNDERVISNINGEN  Det skal ikke (kun) være lærerens tavle  Altid være på nettet – så der er plads til at være impulsiv og søge på nettet,
Arbejdspladsudvikling
Samarbejde med brugerne – konflikthåndtering og den gode relation Træf om Mening i arbejdet 2011 Julie Gredal og Ida Bering 13. Januar 2011.
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Master titel: Gill Sans 40pt (ALL CAPS) Brug under titel til: Præsentation holders navn (Gill Sans 19pt) Afdelingsnavn (Gill Sans 15pt) KØBENHAVNS KOMMUNE.
Supervision og faglig feedback
Darum skole 4. november 2013.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvor der er fokus på klimaet.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Stress og ledelse.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Mere liv i samtalen Liv i samtalen Liv i hverdagen.
Hvad er forandring?.
Relationer – børn imellem
Vejlederens kommunikation
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Introduktion til opgaveskrivning
Støttetiltag til politifolk ved voldsomme hændelser - præsenteret af personalechef Preben Henriksen, Odense Politi.
Et mærkeligt skib.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Torben Leth Afdelingschef
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
Vædderen Af Cecil bødker.
Synopsis.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Mig som professionel I denne uge skal vi arbejde med kompetencemålet:
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vejledning af eleven 1.
Sociale historier – et pædagogisk værktøj
Introduktion til Sundhedscaféen. Hvorfor skal vi have fokus på sundhed.  Indlæring  Følelse af livsglæde  Overskud til at være noget for andre  For.
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Fastlæggelse af praksis – plads til forbedring? 8. november 2011 v/formand for FSR’s Skatteudvalg statsautoriseret revisor John Bygholm.
Læring fra de gode eksempler i hverdagen Frederiksbergs samarbejde mellem UU og den boligsociale indsats Januar 2016.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Patientundervisning 4. Session Unipolar depression Håndtering af depressive tanker.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Konflikt håndtering Jan Christiansen Sosu Fyn. Hvorfor opstår konflikter? Uoverensstemmelser Uenigheder Aftalebrud Misforståelser Interessemodsætninger.
Konflikter og kommunikation
Organiser Erhvervsnabohjælpen !
Kommunikation Modul A.
Lavet af Mia, Milla Nithin og Viktor
Den analyserende Artikel
Palmesøndag Dagen, hvor Jesus blev hyldet!
Livets Ord Marts 2018.
Temadag 2018.
Midt om natten Strisserne kom før vi ventede dem Midt om natten
MUNDTLIG FREMSTILLING
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
SRO 2018 hHx.
Læringstimer med kliniske sygeplejelærer i
Praktikstedets og -vejlederens rolle og ansvar i social- og sundhedsassistentelevers arbejde med farmakologi og medicinhåndtering / Annemette Olesen, Sundhedsfaglig.
Mit valg - PowerPoint 1. ”Sofie går i 9. klasse, og hun er meget usikker på, hvad hun skal vælge. Sofie synes, det er svært, og hun tænker meget på,
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
- og hvordan du undgår dem…
Jeg er ved at lære, at få overblik over nogle særligt vigtige dele af orienteringsløbet der gør, at alle er med, og alle lærer noget. - for når alle kan.
Præsentationens transcript:

17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Logbog og læringsmodel 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Udvælgelse af situation I løbet af dagen oplever vi alle situationer, som gør os nysgerrige. Du skal nu vælge en situation. Det kan være situationer, hvor du har tænkt: Hvorfor mon… Det var da underligt, hvorfor… Hvad skete der lige dér, hvorfor…   17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Beskrivelse af situationen Subjektiv beskrivelse af noget du har oplevet, set eller læst Hvad var det der fangede din interesse? Hvad berørte dig? Hvad følte DU? Hvad tror du ANDRE følte? HUSK: Kort beskrivelse 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Objektiv beskrivelse (Fakta – uden holdninger og følelser) Skriv din beskrivelse efter følgende fremgangsmåde (husk det skal være en sammenhængende tekst, og ikke blot svar på spørgsmålene, samt at enkelte af punkterne måske IKKE er relevante for DIN beskrivelse). Personer: Hvem var tilstede? Alder Diagnose Faggruppe Sygdomsforløb Livshistorie 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Objektiv beskrivelse - fortsat Sted Hvor oplevede du det? Plejehjem Hjemmepleje Skole Bus Avis Kø i supermarked Tv Hjemme hos dig selv 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Objektiv beskrivelse - fortsat Hvornår skete det? Hvad var klokken? (morgen, middag, aften, nat) Hvilken dag Hvilken måned? Hvilket år? Højtid? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad blev der sagt? (citater) 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Find én faglig relevant problemstilling i din objektive beskrivelse Hvad er DU nysgerrig på? Jeg er nysgerrig på, hvorfor borgeren… Jeg er nysgerrig på, hvorfor social og sundhedshjælperen… Jeg er nysgerrig på, hvorfor min kollega… Jeg er nysgerrig på, hvorfor damen… Jeg er nysgerrig på, hvorfor manden… Jeg er nysgerrig på, hvorfor politikeren… Jeg er nysgerrig på, hvorfor jeg… Jeg er nysgerrig på, hvorfor mine klassekammerater… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Analyse af den valgte problemstilling – husk ud fra både teoretisk og praktisk viden Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Jeg er nysgerrig på, hvorfor… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Vurdering Vælg det forslag (den solstråle) du vil arbejde videre med. Hvordan kunne du handle i situationen, hvis denne solstråle var svaret på din problemstilling? 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Konklusion Sammenfat problemstillingen, analysen og vurderingen. Problemstillingen er… Et muligt svar kunne være… Min vurdering er… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog

Perspektivering Sæt problemstillingen ind i en større sammenhæng: Hvordan kan jeg overføre min nye viden til mit arbejde? 17-09-2018 KMA/LMS - logbog