17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Logbog og læringsmodel 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Udvælgelse af situation I løbet af dagen oplever vi alle situationer, som gør os nysgerrige. Du skal nu vælge en situation. Det kan være situationer, hvor du har tænkt: Hvorfor mon… Det var da underligt, hvorfor… Hvad skete der lige dér, hvorfor… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Beskrivelse af situationen Subjektiv beskrivelse af noget du har oplevet, set eller læst Hvad var det der fangede din interesse? Hvad berørte dig? Hvad følte DU? Hvad tror du ANDRE følte? HUSK: Kort beskrivelse 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Objektiv beskrivelse (Fakta – uden holdninger og følelser) Skriv din beskrivelse efter følgende fremgangsmåde (husk det skal være en sammenhængende tekst, og ikke blot svar på spørgsmålene, samt at enkelte af punkterne måske IKKE er relevante for DIN beskrivelse). Personer: Hvem var tilstede? Alder Diagnose Faggruppe Sygdomsforløb Livshistorie 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Objektiv beskrivelse - fortsat Sted Hvor oplevede du det? Plejehjem Hjemmepleje Skole Bus Avis Kø i supermarked Tv Hjemme hos dig selv 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Objektiv beskrivelse - fortsat Hvornår skete det? Hvad var klokken? (morgen, middag, aften, nat) Hvilken dag Hvilken måned? Hvilket år? Højtid? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad blev der sagt? (citater) 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Find én faglig relevant problemstilling i din objektive beskrivelse Hvad er DU nysgerrig på? Jeg er nysgerrig på, hvorfor borgeren… Jeg er nysgerrig på, hvorfor social og sundhedshjælperen… Jeg er nysgerrig på, hvorfor min kollega… Jeg er nysgerrig på, hvorfor damen… Jeg er nysgerrig på, hvorfor manden… Jeg er nysgerrig på, hvorfor politikeren… Jeg er nysgerrig på, hvorfor jeg… Jeg er nysgerrig på, hvorfor mine klassekammerater… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Analyse af den valgte problemstilling – husk ud fra både teoretisk og praktisk viden Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Jeg er nysgerrig på, hvorfor… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… Det KAN være, fordi… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Vurdering Vælg det forslag (den solstråle) du vil arbejde videre med. Hvordan kunne du handle i situationen, hvis denne solstråle var svaret på din problemstilling? 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Konklusion Sammenfat problemstillingen, analysen og vurderingen. Problemstillingen er… Et muligt svar kunne være… Min vurdering er… 17-09-2018 KMA/LMS - logbog
Perspektivering Sæt problemstillingen ind i en større sammenhæng: Hvordan kan jeg overføre min nye viden til mit arbejde? 17-09-2018 KMA/LMS - logbog