Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Organiser Erhvervsnabohjælpen !

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Organiser Erhvervsnabohjælpen !"— Præsentationens transcript:

1

2 Organiser Erhvervsnabohjælpen !
Erhvervsnabohjælp skal sættes i system på forskellige planer. En overordnet strategi for hele området - inddrag det lokale politi ”Lokale” aftaler i mindre / tætte ”Nabogrupper” Vær ærlige og læg udfordringerne på bordet - det skaber en tillidsfuld proces Lær af hinanden og hjælp hinanden - der er intet der er for småt Få styr på de svage punkter, der gør livet let for en tyv eller hærværksmand Lad virksomheden få et sikrings- og sikkerhedstjek af en fagmand Opret kommunikationsplatforme til hurtig formidling af tekst, lyd og billeder Sæt skilte og mærkater op så det er meget synligt ved indkørsel til området og i området og de enkelte virksomheder Hold jævnlige ”møder” - så I holder dampen oppe (husk lokalsheriffen :o)) Ret til - efterlev - ret til - efterlev o.s.v.

3 Hold øje med hinanden Når I vil starte erhvervsnabohjælp op, er det vigtigt, at I taler med hinanden og aftaler, hvad der skal gøres. I holder øje med hinandens virksomheder I opfordrer alle medarbejdere til at køre forbi virksomheden, hvis de er i området - vær synlige I kontakter politiet, hvis I ser et indbrud eller forsøg på indbrud. Vurder om I, måske sammen med andre kollegaer, kan holde øje, indtil politiet kommer. Sæt ikke liv og helbred på spil - Men !! Virksomheden har en klar holdning til sikring og sikkerhed Virksomheden udpeger/ansætter én sikringsansvarlig i virksomheden - hvem har ansvaret for hvad, hvornår? Den sikringsansvarlige er en medarbejder, som har overblik, kan tænke taktisk, har interessen Gør det til et højstatusjob at være sikringsansvarlig Virksomheden har en skriftlig sikringspolitik - der er synlig for alle medarbejdere Virksomheden sørger for, at den sikringsansvarlige formidler sikringsprocedurer til nye ansatte.

4 Aftaler Derudover er det godt at indføre nogle daglige rutiner -
Derudover er det godt at indføre nogle daglige rutiner - en fyraftens tjekliste kan nemlig forebygge indbrud og skader. Aftal fx.: Hvem, der har ansvaret for at lukke virksomheden efter arbejdstid? Det bør I afklare og gerne skrive ned! Lav en fyraftens tjekliste. Virksomheden bør have et systematisk eftersyn ved fyraften, så arbejds-pladsen bliver checket for, om der er lukket, slukket, tilsluttet alarmer og så videre Luk og lås! Mange indbrud sker, fordi indbrudstyven har alt for let adgang til ejendommen. Luk alle vinduer og lås alle udvendige døre, når ejendommen forlades Hold orden i og omkring ejendommen. Signalværdien af orden skal ikke undervurderes. Det er en god måde at vise tyven, at der er styr på tingene, og at tyven ikke vil komme let til sit bytte.

5

6 LAD OS GÅ EN TUR


Download ppt "Organiser Erhvervsnabohjælpen !"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google