Teoretisk pædagogikum

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Det Internationale Område Studieområde 3/
Grundlæggende IT, niveau G
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed HTH
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Almen studieforberedelse
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
HISTORIE Den mundtlige prøve
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Eksamen og eksamensbilag :
Kulturforståelse niveau C
Drejebogen til eksamen på idræt B
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Justering af den skriftlige prøve i dansk på hf
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Synopsis VIP3/2012.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Almen studieforberedelse Konferencer sept. 2008
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Formalia ved opgaveskrivning
Eksamen.
Synopsis VIP13 HH3.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
SKOLERNES IDRÆTSUDVALG
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Mundtlig matematik eksamen
FSA dansk mundtlig Lodtrækning.
Folkeskolens afgangsprøve
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
 Karakterfastsættelsen sker på baggrund af en samlet vurdering af, i hvilken grad præstationen eller standpunktet opfylder de mål, som skal.
Synopsis.
Almen Studieforberedelse Orientering mandag den 31. januar 2011.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
KØBENHAVNS KOMMUNE Forvaltning Afdeling / kontor Byhøjskolens orientering om folkeskolens afsluttende prøver 19. september 2016.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
1 FoU-projekt om studieretningsprojekt i de økonomiske fag 5. september 2007 Vejle Handelsskole.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Almen sTudieforberedelse 2017
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
Udkast til justering af KS
Bedømmelse og karakterer
Den gode prøve i faget dansk
Eksamen er den flittige elevs fest… ER IKKE EN TEST AF JER..
Naturfag.
SSO - Større skriftlig opgave
AT-eksamen 2018.
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Studieretningsprojektet
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
SSO og EP Helle Dreyer Møller, VUC Aarhus
Faggruppemøde EUC-Lillebælt den 2. februar 2017
Om prøveformen Filosofi C.
AT-eksamen 2019.
Program onsdag den 20. marts 2019
Præsentationens transcript:

Teoretisk pædagogikum Forside Teoretisk pædagogikum

Den mundtlige prøve IØ A/B – ”traditionel” 60/48 min. Forberedelse – 30/24 min. eksamination Ukendt prøvemateriale Bør indeholde både tabeller/grafer og artikler Spørgsmålet skal have en overskrift/tema Omfanget skal sikre at eleven bruger halvdelen af tiden på at læse bilag og halvdelen af tiden på at svare på spørgsmål Eleven skal have mindst 4 spørgsmål at vælge i mellem Alle spørgsmål skal være tilstede fra den første eksamination Spørgsmålene skal give eleven muligheder for at arbejde på de højeste taksonomiske niveauer – undgå at redegøre for teori som indledende spørgsmål

Den mundtlige prøve IØ A/B Spørgsmålene sendes til censor så de er fremme senest 5 arbejdsdage før eksamen Spørgsmålene skal dække kernestoffet plus det supplerende stof Eksamen er en samtale mellem eksaminator og elev Karakteren fastsættes af lærer og censor i forening og det anbefales at der gives en kort begrundelse for karakteren til eleven. Censor skal være tilstede når der trækkes spørgsmål – kan dog erstattes af en leder /adm. personale Hvert spørgsmål må gå igen 3 gange ved eksaminationen

Den mundtlige prøve IØ A/B ”synopsis Mindst 24 timers forberedelse – dvs. alle elever kan trække spørgsmål samtidig. 30/24 min eksamination Ukendt prøvemateriale, omfang 10-12 normalsider Bør indeholde både tabeller/grafer og artikler Spørgsmålet skal have en tema og temaet skal være kendt fra undervisningen Eleven skal have mindst 4 spørgsmål at vælge i mellem Alle spørgsmål skal være tilstede fra den første eksamination Eleven udarbejder en synopsis på max. 2 sider der som præsenteres og danner grundlag for uddybende spørgsmål Eleven støtter sig til synopsen og evt. andre hjælpemidler (PP)

Den mundtlige prøve IØ A/B ”synopsis Materialet skal dække kernestoffet plus det supplerende stof Spørgsmålene sendes til censor så de er fremme senest 5 arbejdsdage før eksamen Eksamen er en samtale mellem eksaminator og elev Karakteren fastsættes af lærer og censor i forening og det anbefales at der gives en kort begrundelse for karakteren til eleven. Bedømmelse på baggrund af den mundtlige præstation Censor skal være tilstede når der trækkes spørgsmål – kan dog erstattes af en leder /adm. Personale Hvert spørgsmål må gå igen 3 gange ved eksaminationen Gruppeforberedelse tilladt

Den mundtlige prøve IØ A/B Censor er garant for at eksamen afvikles i overensstemmelse med reglerne – UVM ”repræsentant” og elevernes sikkerhed Eleverne skal således ikke være bange for censor – men glad for censor  Eleverne har generelt initiativet til eksamen Spørgsmålene til materialet skal være med stigende taksonomi Eksaminationen skal bygges op så spørgsmålene bliver ”sværere og sværere” Ideelt set kan eleven ikke svare på det sidste spørgsmål (i overført betydning) – så har man afdækket elevens kompetencer og faglighed