Organisering af procesarbejde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Åbent bord Den Kreative Platform
Advertisements

Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Værktøj 3: Personlige og kollektive strategier Vi forebygger stress sammen.
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Del 2:Rammer for en professionel samtale med en patient ETABLERE EN RELATION, ANERKEND E OG SKABE TRYGHED 2 LEDE OG SKABE STRUKTUR 1 Indlede samtalen,
Cooperative Learning in English Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Dokumentation med mobilen i dansk - sæt komma med mobilen.
GENRER: KORT- OG NOVELLEFILM, ARTIKLER, TRYKTE- OG TV-REKLAMER LÆRINGSMÅL: OPLEVE OG FORSTÅ KORT- OG NOVELLEFILM MED ET DANSKFAGLIGT FOKUS. ANALYSERER.
Morgendagens Børne- og Ungeliv MEDARBEJDERE Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 12:5 Powered.
Gode råd om indkøb for institutioner uden egen indkøbsorganisation Oplæg ved Henrik Dyrehave Rasmussen, Økonomi- og ressourcedirektør ved CELF (Center.
Evaluering i dansk - begreber og eksempler
Udarbejdelse af spilleregler for god omgangstone og håndtering af konflikter 1. møde Anbefalet varighed: 2 – 2½ timer.
Skriftlighed Det fælles gods - præsentation af progressionsplan.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Begrebsafklaring – fattigdom og ulighed
En nordjysk investering – Vejle
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Forebyg arbejdsulykker - to værktøjer til den grafiske branche
Lektion 1A Formålet med denne lektion er at give eleverne et billede af Netwerk for at forberede dem på forløbet og på, hvor lang tid det varer, samt at.
Modul 1 Rød løber (C).
Reorganisering af procesarbejde
Organisering af procesarbejde
”Avanceret” Programmering
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Velkommen Robusthed basiskursus
Elevernes evaluering af grundforløbet
Læringsforløb om de 17 verdensmål til udskolingen - 7. – 9
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Peerfeedback og noget om mål.
Brain breaks.
Personlig hygiejne En god personlig hygiejne er vigtig fordi:
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
En tur i galleriet….
Kommunikation - trykstil
Innovationsforløb Modul 3 ©
God morgen – Jeg har glædet mig til at besøge jer – præsentation af mig selv –hvad vil jeg? Afprøve undervisningsforløb, der handler om tobak, rygning.
Styrk foreningen Fællesskab og samarbejde
Ia Brix Ohmann Facilitator & Social entreprenør
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
Sådan bruger du præsentationen
Få succes med jeres næste projekt Et udviklings-forløb med DGI og DIF
Innovation i humanistiske fag
Region Midtjyllands opgave
Danmarks Vejlederforening
Velkommen til brobygningsdage med Hands & Brains aktiviteter
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Future Vejle inspiration
Future Vejle inspiration
Hvordan kan man støtte sit barn i at blive skoleparat
Future Vejle inspiration
- 30 minutters oplæg - 30 minutters ordet er jeres
Robotterne kommer - Ozobotterne.
Skrivedag 3: Fra skriftlig opgave til mundtligt oplæg
Future Vejle-inspiration
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Future Vejle inspiration
We Are ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Ambassadør for udsatte børn og unge
Børnearbejde i tobaksindustrien
Metakognitiv behandling til børn med generaliseret angst
KURSUS FOR MAKKERLÆSERE
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Organisatorisk Implementering af Machine Learning
Værktøj 8: Supervision og sparring
Værktøj 4: Aktiverende APV
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Organisering af procesarbejde Onsdag Krav til præsentation Gruppekontrakt Organisering af procesarbejde Procesarbejde Respons, Bøf-modellen

Dagens læringsmål Hvad er et godt gruppearbejde? Hvad er en gruppekontrakt? Hvad er god respons? Hvad er Bøf-modellen?

Spilleregler

Brain break Find sammen med en med samme længde snørebånd Alle strækker armene over hovedet, mens I siger: ”Yes, vi har lavet en fejl” Dette gentager I flere gange. Hver gang siger I det højere råbe det Lav Sten, Saks og Papir. Når I ikke har den samme, råber I: ”Yes, vi har lavet en fejl”

Brain break Med samme makker som før På 1- klap makker i højre hånd På 2- klap makker i venstre hånd På 3- klap makker med begge hænder Læreren siger nu vilkårligt tallene fra 1-3, og I klapper Hvis I laver en fejl, sig ”Yes, vi har lavet en fejl” Prøv nu også med lukkede øjne

Øvelse - 3D case: Det er godt fordi Find sammen med en makker med samme farve trøje I sidder i en robåd, der er ved at synke Hjælp hinanden med at give forklaringer på, hvorfor det er godt? Den med flest søskende starter

Krav til præsentationen Formidles digitalt, I skal bruge de digitale værktøjer i skoletube- http://www.skoletube.dk Varighed 3-5 minutter I skal lave opgaver, som “tilskuerne” skal løse efter at have “set” jeres præsentation I opgaverne skal der spørges ind til følgende: Hvorfor mener I, at løsningen er innovativ? På hvilken måde skaber løsningen værdi for andre? Vurder om løsningen er bæredygtig?

Procesarbejde Lave gruppekontrakt og organisering af procesarbejde i elevhæftet (side 19-21) Gruppen arbejder Forberedelse til respons i elevhæftet (side 23)

Procesarbejde at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven Læreren sætter grupper sammen til respons . Grupperne præsenterer deres arbejde for den anden gruppe, og giver hinanden konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik er: at lytte opmærksomt at forholde sig til fakta og opgaven at nævne det vigtigste Brug Bøf-modellen til at holde fokus på respons Elevhæftet benyttes (side 23-24)

Bøf-modellen

Procesarbejde Gruppen arbejder Afrund gruppens arbejde i elevhæftet (side 25)

Afrunding af dagen Logbog i elevhæftet (side 26) Fælles afslutning