Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Advertisements

Marketingplanlægning
SFU’s Skolestartskampagne i et ideologisk perspektiv
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Vidensprofilering og mind-mapping
1. Virksomhedens strategiske planlægning
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
6. Virksomhedens indtægter
Virksomheder - definition
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større samfundsmæssigt.
Hotellets koncept.
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
Samfundsvidenskab Hvad er samfundsvidenskab?
Organisation og omverden
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Kapitel 15 VÆKST OG/ELLER BÆREDYGTIG UDVIKLING ? – målkonflikt i den økonomiske politik?
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Visionen for de fremtidige opgaver Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Etablering af virksomhed
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
6. Virksomhedens indtægter
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
Marketing Mix. Price: Value for Money Media: TV – synlighed over hele året tilstræbes. Distribution: DK fastholdes, S og N opbygges Promotion: Skabe link.
Introduktion til afsætning
Samfundsvidenskab Hvad er samfundsvidenskab? Samfundsvidenskabs empiri, teori og metode. Ellere rettere metoder.
Hvad er markedskommunikation?
GRUPPE 6.
Mål- og resultatstyring
I andres brød 4. marts Morgendagens udbud Tre vinkler Det underlige fag mellem de omdelte stole Hvem virker i faget – og hvordan er det at virke.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Mix mix tonightpaulmonroedemo.
HANDIPLANNER KURSUS REGION NORDJYLLAND 10. APRIL 2013 Idrætscenter Vendsyssel I Vrå.
Politisk system og lovgivning i Danmark Sosu Fyn Jan Christiansen.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Etablering af virksomhed
FORRETNINGSPLAN.
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Virksomhed og iværksættere
Navn på jeres idé Jeres navne:
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
12 Serviceydelser Oversigt
DABYFO, Kastrup, 3. maj 2011 Ernst Jan de Place Hansen, SBi
Claus Thiel Sørensen C What Matters assisterer virksomheder inden for:
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Teorier og perspektiver, DMTK 2 Virale videoer
Disposition Strategi, er det relevant for mig?
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
6. Virksomhedens indtægter
ikek 6 Markedskommunikation
Mission, vision og forretningsidé
Kan man få indflydelse på en lov?
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro Forudsætninger og definitioner
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Konceptmodel – køreplan for hvordan vi vil drive vor virksomhed Er ideen bæredygtig? MG (kap. 10) MG’s behov (kap. 2) Måden behov dækkes på IDE SWOT IDEGRUNDLAG GO Se f.eks. side 126 i læsebog STOP De 5 P’er POLITIKKER OPSTIL MÅL Generelle retningslinier se f.eks. side 135 i læsebog 1) Økonomiske mål (konkrete, realistiske, målbare, tidsbestemte, ej i konflikt med andre mål) – bør nedbrydes i delmål! 2) Profilmål (imagemål – hvordan vil vi gerne opfattes af omverden?) P = Product P = Promotion P = Price P = Place (P = People) Tja..der er jo faktisk 7 P’er (Afsætning B) Marketing mix’et (grund- og kontaktparametre – kap. 13-18) Marketingplan Se kap. 24