Når PR giver gevinst på bundlinjen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Virtuel medarbejder eller konsulent
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Kommunikationsstrategi - et strategisk ledelsesværktøj
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Interessenter og interessentanalyse
Levende Kommunikation
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Evaluering af ”Røgfrihed for alle”
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Kpartner på AU.
Intern kommunikation PR og presse
Formidlingsdelen Formidling og metode.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Procesværktøjer.
Kommunikation Intern kommunikation
Kodeks for offentlig topledelse
Introduktion til informationskampagnen Ved projektleder Xenia Nedergaard Nectar Communication.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
CRM !? ”CRM handler sådan set bare om at behandle kunderne ordentligt og samtidig kun bruge energi på dem, hvor det kan betale sig.” - Claus Due, 2003.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Ungdommens Uddannelsesvejledning Odder & Skanderborg
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Salg til det offentlige - Næsten det hele er sandt!
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Full-service kommunikation Prolog Reklamebureau A/S Knudtzon´s Bogtrykkeri A/S v/ Henrik Juul Kühn, Key Account Manager.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Dansk Supermarked i korthed
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Salg til det offentlige - Aarhus Kommune. Public Intelligence: Vi har lavet de fleste fejl selv. Peter Julius Public Intelligence rådgiver virksomheder,
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Helle Janderup Poul Foss Michelsen Møde KPMG og ASNET om muligt samarbejde Søren Smedegaard Hvid Thomas Andersen.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Killer Brand Killer Content Killer Leads!
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Salgskursus Præsenteret af [Navn].
Fra anledning til udvikling
Runde 3 Kernefortælling
Præsentationens transcript:

Når PR giver gevinst på bundlinjen Hill & Knowlton A/S Account Director, Marie Dalmark Hæstrup & Connection Management A/S Partner, Claus Markmann

Hvad er jeres forventninger til dette indlæg. - brug 3 min Hvad er jeres forventninger til dette indlæg? - brug 3 min. til at snakke med sidemanden

Program Kort præsentation af Hill & Knowlton Hvad er PR? Øvelse: Inspiration til dit PR-arbejde Connection Managements konkrete erfaringer m. PR – og hvad det har betydet for bundlinjen Øvelse: At grave efter den gode historie Afrunding

Resultatorienteret kommunikationsrådgivning – lokalt og globalt H&K kontorer Associerede

Øvelse # 1 Inspiration til PR-arbejdet Fortæl din sidemand om: To initiativer der har skabt PR-værdi for din virksomhed og derigennem øget dit salg.

Relationer og kommunikation Vores relationer skabes og oprettes via kommunikation Communicare = ”at gøre fælles” Public Relations = Offentlige relationer - men dækker nu også relationer på virksomhedens indre linjer fx medarbejderne som ambassadører

Hvad kendetegner den gode nyhedshistorie? En nyhed er en begivenhed, en beslutning eller en tanke, som på afgørende vis vil kunne ændre udviklingen eller tilværelsen for en gruppe mennesker En nyhed er en historie, journalisten kan bringe dagen før andre En nyhed er den uventede begivenhed Nyheden er større, jo flere den berører, og den vokser, jo nærmere den er

Hvad er god Public Relations? En fokuseret og struktureret public relations indsats kan ses som en vigtig del af salgsarbejdet Skaber kendskab hos potentielle kunder Skaber stolthed internt Styrker eksisterende kunderelationer Plejer omdømme og skaber interesse

5 trin til god PR - værktøjskassen Hvem er målgruppen? Intern vs. ekstern Hvad er formålet? At overbevise, informere, søge accept? Hvad er budskabet? Produkt, holdning m.m. Hvilken kommunikationskanal skal benyttes? Fx presse, nyhedsbrev, website etc. Hvad er effekten af kommunikationen? Evaluering, rapportering, læring, øget salg m.m.

Konkrete erfaringer med PR

Connection Managements målsætning med PR-indsatsen Mål: 50% af omsætningen skal komme fra kunder der ringer selv. I dag: 20-30% Ved starten: 10%

Resultater – Connection Management i medierne

Website

Nyhedsbrev

Øvelse # 2 At grave efter historier 1. Del jer i grupper (4 personer i hver gruppe) 2. Fortæl hinanden en god historie fra jeres virksomhed. 3. På en skala fra 1-10, hvor god er historien? 4. Hver gruppe udvælger den bedste historie.

Afrunding Spørgsmål? Opsummering af pointer Når du kommer hjem: artikler til videre inspiration www.connectionmanagement.dk www.hillandknowlton.com TAK FOR JERES OPMÆRKSOMHED OG ENGAGEMENT!