KRAP Sammenhæng Mål Tegn Tiltag Evaluering

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Inddrag nu Kick-off møde
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Socialtilsyn Midt Informationsarrangement Januar 2014.
Socialstyrelsens nye vidensnotater
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Temamøde om Fleksuddannelsen De fem daghøjskoler i Århus, Kompetencehuset, Byhøjskolen, Gimle, AOF og IDA vil som forsøg og i samarbejde med.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Introduktion til Sprogpakken
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
ICF Rønnegården i Gørløse i Nordsjælland.
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
ICF-projektet forår 2008 – december 2009 Evaluering Afsluttende konference Torvehallerne i Vejle Marianne Engberg,
Social- og sundhedshjælper retning
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Handleplaner Odsherred Kommune. Indledning Hvem er vi Kort præsentation.
Det gode sammenhængende rehabiliteringsforløb Compliance Kommunikation Kvalitetssikring.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Den usynlige klassekammerat v. Lysholm Skoles forældrebestyrelse
LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER
Evaluering som et ledelsesredskab Doku:SEN. Hvorfor og hvordan? Udarbejdet af Toke Knudsmark, Varde Ungdomsskole.
Det Nationale Exitkontaktpunkt Socialstyrelsen, 23. maj 2016.
Afgangsprojekt om sygefravær 2013 Lystrup skole Morten Fjord.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Skanderborg Én indgang – fælles adgang – job som udgang Om at begrænse tilgangen til førtidspension.
Ledelsens betydning for at lykkes!
AT-påbud Virksomheden påbydes at sikre, at høje følelsesmæssige krav i arbejdet ikke forringer medarbejdernes sikkerhed og sundhed. Virksomheden skal sikre,
SUF - gevinstrealisering
Vidensbaseret praksis i botilbud
Rehabilitering og hjemmehjælp
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Kvartalsrapportering til ØU September 2018
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Inspirationsworkshop med fokus på
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

KRAP Sammenhæng Mål Tegn Tiltag Evaluering KRAP har et ressourcefokuseret menneske- og behandlingssyn. Metoden er en praksisorienteret metode, der indeholder konkrete modeller og redskaber, der kan bruges i det pædagogiske arbejde. Grundtanken er, at borgerne har potentiale til at udvikle, fastholde og udnytte færdigheder og kompetencer gennem en systematisk udvikling af den pædagogiske indsats på botilbuddet. Borgerens individuelle færdigheder og funktionsevne styrkes/bibeholdes. Medarbejdere blive dygtigere til at tilrettelægge faglig praksis, at udarbejde metode- og handleplaner (indsats mål) der tager udgangspunkt i den enkelte borgers ressourcer. Ensartethed i den pædagogiske tilgang ifh til den enkelte borger, således der er kontinuitet i faglig praksis. *Videndeling/for-midling. Kerneopgavens centrale begreber: Trivsel Tryghed Mening *Arbejdet med redskaberne ”Ressourceblomst” og ”Kognitiv sags-formulering” i forhold til den enkelte borger, skal være afsluttet inden udgangen af uge 11 2017. ”Måltrappen” er et redskab der kontinuerligt skal anvendes i faglig praksis, i forhold til konkrete udviklingsmål (delmål). *Udvikling af undervisningsmateriale til nye kolleger på BÅC. Delevalueringer kvartalsvis i 2017. Evalueringen foretages på mål, tegn og tiltag. Socialstyrelse: Førmåling er foretaget i juni 2016. Efter målinger foretages i januar 2018 * Opfølgning på plan for udarbejdelse af redskaberne.

Sundhed Sammenhæng Mål Tegn Tiltag Evaluering Vi oplever ofte, at borgere fejlsynker hvilket resultere i gentagende lungebetændelser og hospitalsindlæggelser. Sygdom blandt borgere har økonomiske konsekvenser, dette både i forhold til botilbud og hospitalsindlæggelser. Vi har en antagelse om, at det påvirker borgerens Trivsel, Tryghed og Mening i negativ retning. At tilbyde modificeret kost der tager udgangs-punkt i den enkelte borger funktionsniveau. Den enkelte borger indtager den ernæringsmæssige korrekte sammensatte kost. Fokus på Dysfagi bidrager til udviklingen af den faglig praksis på området for voksne med udviklingshæmning. Kerneopgavens centrale begreber: Trivsel Tryghed Mening Uddannelse af ergoterapeut på Brande Åcenter i forhold til at varetage screeningen af Dysfagi. Undervisning af relevante medarbejdere i forhold til oralmotorisk stimulering. Ergoterapeuten kan være tværgående på området for voksne med udviklingshæmning. Delevalueringer kvartalsvis i 2017. Evalueringen foretages på mål, tegn og tiltag.