markedsføringsplaner

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Kapitel 2.
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Sprog/billeder på Internettet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
Markedsanalysen i praksis.
Valg af parametre.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Esports af Joakim Dan og Artur
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
- Liv Andersen, Line Stiller, Maria Borup & Anja Winther
Reklame & Markedsføring
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
6. Virksomhedens indtægter
12 Serviceydelser Oversigt
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
16 Marketingmix Oversigt
GRUPPE 6.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
AFSÆTNING C - Markedsføringsplanen - Praktisk segmentering.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
Koncepter og butikskæder
Parametermix - promotion
Målgrupper og segmentering
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Markedsføring og reklame
Virksomhedens omverden
Parametermix - produkt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Pris som handlingsparameter
Idegrundlag og målsætninger
12 Serviceydelser Oversigt
Branding afsætning.
12 Serviceydelser Oversigt
10 Konkurrencesituation
Præsentation af forretningsplan
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Simpel Markedsføring Af mindre virksomheder og projekter
6. Virksomhedens indtægter
Præsentation af forretningsplan
Præsentation af forretningsplan
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

markedsføringsplaner afsætning

Punkterne i markedsføringsplanen Afsætning, EUD/EUX, F-C

Fastlæggelse af målgruppe Følgende spørgsmål kan hjælpe virksomheden på vej. Har målgruppen behov for produktet/ydelsen? Kan virksomheden imødekomme målgruppens krav? (Kvalitet, service, pris osv.) Størrelsen af målgruppen: Hvor meget kan virksomheden sælge? Hvordan er fremtidsmulighederne hos målgruppen? Hvordan er konkurrencen på markedet? Afsætning, EUD/EUX, F-C

budget Virksomheden bør overveje at sætte penge på følgende poster: Produktudvikling (tilpasning – nyheder) Øget indsats for at opnå en effektiv distribution (optimering af hjemmeside) Reklamebureauets arbejde (fotooptagelser, arbejdsløn m.m.) Reklamematerialer (reklamer, flyers, plakater, Facebook m.m.) Personligt salg overfor detailhandelen Afsætning, EUD/EUX, F-C

Valg af parametre – de fire p’er Hvordan skal virksomheden tilpasse markedsføringsplanen i forhold til målgruppen? Produktet – skal matche resultater fra de gennemførte markedsanalyser Prisen – skal kalkuleres, så produktet kan konkurrere med andre Place (distribution) – skal sikre den bedste placering af produktet Promotion – handler om synlighed, som sikrer, at målgruppen ser produktet Afsætning, EUD/EUX, F-C

De fire p’er i forhold til målgruppen Afsætning, EUD/EUX, F-C

Formulering af budskab Produktets anvendelse – forbrugsvaner Produktets brand – tillægsydelser Produktets unikke kvalitet og nyhedseffekten – produkt og kvalitet Pris – hvad er produktets pris? Distribution – hvor kan kunden købe produktet? Stil – reklamen kan formes ud fra forskellige stilarter – fx humor, personlig branding, livsstil og levevis osv. Tone og ord – den måde, budskabet henvender sig på sprogligt og holdningsmæssigt – fx slang eller branchespecifikke ord Udformning (medie) – hvordan skal budskabet udformes og i hvilket medie skal reklamen bringes? Afsætning, EUD/EUX, F-C

Tidsplan for markedsføringsaktiviteter Den overordnede tidsplan bruges til at planlægge markedsføringsaktiviteterne i markedsføringsplanen. Den bruges også til at kommunikere planen ud til virksomhedens medarbejdere. Afsætning, EUD/EUX, F-C

Opfølgning og kontrol Har markedsføringsplanen været en succes eller ej? Var planlægningen optimal og veltilrettelagt? Blev de økonomiske mål indfriet? For at sikre at virksomheden har opfyldt målgruppens behov, er det en god idé at lave en nu markedsanalyse – så parametermixet forbliver optimalt Afsætning, EUD/EUX, F-C