Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Søjle 1: Offentlige ydelser
Formål med lokalpolitisk indsats Hvad vil vi opnå? Hvordan vil vi gøre det? 1Basiskursus september 2012 Bente Röttig.
GWCDK struktur.
Udvikling og implementering af en kommunal model for
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
De københavnske Ældreråd Organisationen. § 30. Kommunalbestyrelsen nedsætter et ældreråd. Ældrerådet rådgiver kommunalbestyrelsen i ældrepolitiske spørgsmål.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
GENERALFORSAMLING 2011.
Sundhedsstyrelsen - specialeplanlægning
Adfærdsændringer i Almen praksis Pisk eller gulerod? Emne - Danske Regioners syn på: Overenskomsten som styringsredskab over for praktiserende.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Tema Det gode samarbejde Forventninger til arbejdet i LBR Forventninger til samarbejde Sekretariatets rolle.
Digitaliseringsstyrelsen
Godkendelse af dagsorden Formandens beretning
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Arbejdstidsaftale 08 - indholdet Disposition Central – lokal aftale Gennemgang af de vigtigste bestemmelser og bilag.
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Grundaftale for hjælpemidler i et overordnet perspektiv
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Ældre- og Handicapforvaltningen Seminar for tillidsrepræsentanter og Kredsbestyrelse i DSR Kreds Nordjylland Mandag den 3. juni 2013 Sundhedsaftaler i.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Ved Peter Petersen Formand for Oksbøl Vandværk 24. marts 2015.
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
1 DET KOMMUNALE SAMARBEJDE Jesper Lundh Almen praktiserende læge 17/09/2016.
August 2008 PLUSTID - vil vi have det ? Det statslige område.
Temadage og kurser ”Regler for honorering når ansatte skal på temadage og kursus, og hvad kan med fordel aftales, inden et bevilget uddannelsesforløb begyndes”
Aftale om ansættelsesvilkår Aftale om ansættelsesvilkår for ansatte der overgår til staten mv. i forbindelse med kommunalreformen. Aftalen gælder både.
Samarbejdet med sundhedsvæsnet i relation til rehabiliteringsteamet Lisbeth Jeritslev Souschef November 2013.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Kongressen Øverste myndighed Partistyrelsen Daglig ledelse Den politiske organisation Et antal Underudvalg.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
SAMPLE Danmark - Amatørmusikkens nye organisation.
De Praktiserende Lægers Organisation -Hvordan kan vi fremme rekrutteringen til specialet? LÆGEDAGE – REKRUTTERING 11. NOVEMBER 2015 – BELLA CENTER - KØBENHAVN.
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Introduktion Nationale retningslinjer - for rehabilitering til borgere med svære spiseforstyrrelser april 2016.
Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temadrøftelse SUS Sundhedsaftale.
Forskningsnetværk i Region Sjælland Yngre Læge Dag 2015.
GENERALFORSAMLING Valg af dirigent 2.Formandens beretning 3.Kassererens fremlæggelse af regnskab 4.Behandling af evt. indkomne forslag 5.Valg.
Foreningens ledelsesmæssige vilkår og udfordringer:
Kandidatuddannelse 2017 Byrådets arbejde.
DET KOMMUNALE SAMARBEJDE
Overordnede bestemmelser
Lov om forsøg i folkekirken
Hjertecafèer - tilbageblik
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Nyt fra sekretariatet Fortsat mange personsager Overvej niveau (mindste indgreb) Inddrages Koncernservice? Bortvisninger særligt problem DLF centralt medvirker.
Orienterings- og dialogaften 20. marts 2014
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Sundhedsaftale
Kort om ”Uddannelse af servicepersonalet til Serviceassistenter” i region Sjælland D. 8. marts
Styrk foreningen Ledelse og udvikling – opgrader foreningen.
X OK15 resultatet.
Indsatsplaner og rammerne for grundvandsbeskyttelse i Favrskov Kommune
PLO-kursus Arbejdet i kvalitetsklynger - i overenskomstens nye
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 23. september 2017
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Præsentationens transcript:

Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.

PLO-K’s organisering Der er valg til bestyrelsen i PLO-K i januar/februar måned i ulige år, dvs. der vælges for 2 år ad gangen. Funktionstiden begynder den 1. marts. Bestyrelsen konstituerer sig umiddelbart efter valget med en formand og en næstformand. Formand, næstformand og evt. bestyrelsesmedlemmer kan fungere i et team, men det er nødvendigt at udpege formand/næstformand, jf. bl.a. deltagelse i Kommunalt-Lægelige Udvalg (KLU). Formandsfunktionen kan maksimalt varetages i 6 år. Der er ingen tidsbegrænsning for øvrige bestyrelsesmedlemmer i PLO-K. To medlemmer af PLO-K deltager i KLU. Formanden er født medlem, mens det andet medlem vælges blandt bestyrelsen. Andre læger kan deltage ad-hoc, jf. dog honorering. To læger honoreres af kommunen for deltagende i møder i KLU - formanden og ét andet medlem. Honoraret aftales/forhandles med kommunen.

PLO-K’s økonomi Kontingent til PLO-K Der betales kontingent til brug for dækning af udgifter til drift af PLO-K. Kontingentet fastsættes på PLO-K’s generalforsamling. Regnskab godkendes også af generalforsamlingen. Kontingent kan anvendes til afholdelse af generalforsamling, bestyrelsesmøder og medlemsmøder i øvrigt. Kontingentet kan ikke anvendes til honorering af PLO-K’s bestyrelse. Honorering af formand/medlemmer af PLO-K PLO’s repræsentantskabet fastsætter, som en del af PLO’s budget, honoreringen til formanden for PLO-K. Honoraret er fastsat som et grundbeløb på 15.000 kr. + 300 kr. pr. medlem udover det 40. medlem. Som udgangspunkt udbetales honoraret til formanden, men PLO-K’s bestyrelse kan beslutte en anden fordeling, fx hvor formandsposten varetages af flere/et team. Godtgørelse ved møder med PLO-R Udover det faste honorar til formand m.v. ydes også honorar for transporttid (gældende konsulenttakst) og transportudgifter (km-godtgørelse) til ét bestyrelsesmedlem fra PLO-K, som deltager i møder med PLO-R.

PLO-K’s økonomi fortsat Der afholdes 2 møder årligt mellem ét medlem af PLO-K og PLO-R. Inviterer PLO-R til yderligere møder, afholder PLO-R udgifterne hertil. Indbetaling af kontingent og udbetaling af honorar m.v. Opkrævning af kontingent til PLO-K sker typisk sammen med kontingent til Lægeforeningen, men kan også ske på andre måder, besluttet at PLO-K’s bestyrelse. Udbetaling af honorar for transport til møder med PLO-R, sker ved det regionale sekretariat.

PLO-K’s opgaver Repræsentere de praktiserende læger i kommunalt-lægelige udvalg (KLU) (’skal-opgave’). Herunder: dialog og samarbejde med kommunen, bl.a. i regi af KLU, hvor der holdes møde ca. 2 gange årligt. forholde sig til den lokale sundhedspolitik, herunder lokale aftaler. kontakt og vidensdeling med PLO-R. De opgaver, der knytter sig til den sociale del af PLO-K’s virke (’kan-opgave’). debatarrangementer m.v. som har til formål at inddrage og skabe sammenhold blandt praktiserende læger i kommunen. afholde lokale arrangementer i forhold til rekruttering af kollegaer til almen praksis.

PLO-K, PLO-R og lokale aftaler Lokale aftaler – forpligtende og ikke-forpligtende Forpligtende aftaler: Lokale forpligtende aftaler, er aftaler som betyder, at de praktiserende læger i kommunen skal handle på en aftalt måde, og hvortil der i visse tilfælde er knyttet særligt honorar. Lokale aftaler kan omfatte én eller flere kommuner (i regionen) og praktiserende læger i kommunen. Det er af PLO-R, som er aftalepart for lokale forpligtende aftaler, og PLO-K skal derfor kontakte PLO-R relativt tidligt i forløbet, hvis kommunen ønsker at indgå forpligtende aftale. For at sikre national koordination, sammenhæng og evt. udbredelse vender PLO-R aftaleudkast med PLO’s forhandlingsudvalg. Lokale forpligtende aftaler kan ses på laeger.dk, PLO, ”overenskomst”, ”lokale aftaler”. Ikke-forpligtende aftaler: Lokale ikke forpligtende aftaler, er aftaler, hvor det er frivilligt om de praktiserende læger i kommunen handler på en aftalt måde eller benytter sig af en mulighed. Ofte vil frivillige aftaler være projekter, hvor nye samarbejdsformer eller tilbud afprøves. PLO-K kan være aftalepart for lokale ikke forpligtende aftaler, men der opfordres til, at PLO-R inddrages.

PLO’s Kommuneudvalg PLO’s bestyrelsen kan nedsætte en række udvalg under bestyrelsen. Bestyrelsen har nedsat et kommuneudvalg, hvor op til 3 bestyrelsesmedlemmer og et medlem fra hvert PLO-R deltager. Udvalgets formand er et medlem af PLO’s bestyrelse. Hovedopgaverne for kommuneudvalget er, at understøtte dialog og samarbejde mellem PLO-K og PLO-R, at indsamle, undersøge og skabe overblik over samarbejdet mellem praktiserende læger og kommunerne, at drøfte, anbefale samt yde rådgivning til bestyrelsen om initiativer og indsatser i forhold til tilbud og samarbejde med kommunerne, samt at følge og rådgive om implementering og opfølgning af nationale og lokale aftaler og samarbejde i øvrigt.

PLO-K – Kontakt Sekretariatsbistand PLO-K, herunder særligt bestyrelsen/formanden, kan bruge de regionale sekretariater. PLO-K, herunder særligt bestyrelsen/formanden, kan også søge rådgivning i PLO’s centrale sekretariat. Kollega/politisk kontaktperson i PLO-R PLO-R udpeger en kontaktperson for hvert PLO-K Jeres kontaktperson er: Navn: xxxxx xxxx mail: xxxx mobil: xxxx Yderligere information www.laeger.dk, PLO, under ”samarbejde med kommuner”