Virksomhedens udvikling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Marketingplanlægning
Advertisements

Virksomheder - definition
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Etablering af virksomhed
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
18. Strategisk analyse af interne forhold
Af: Jonatan W & Line Stryander
Velfærdseksperimentarium, Odense Samarbejdsforum for frivilligt socialt arbejde Den 14. marts 2013.
Dette webinar udbydes i et samarbejde mellem. v Hvornår er man selvstændig? Virksomhedsform / navn Tilladelser / registrering Skat / regnskabspligt Finansiering.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
1 Foreningen af Statsautoriserede Revisorer - Værdien af revision.
Generelle udfordringer og perspektiver i vores arbejde med kvalitet, effektivitet og styring KL, Middelfart 4. december 2007 Klaus Majgaard.
Økonomisk politik Den økonomiske politik tager sit udgangspunkt i de samfundsøkonomiske mål Økonomisk vækst Fuld beskæftigelse Lav inflation Overskud i.
Uddelegering af opgaver til personalet. Hvem tænker hvad om uddelegering? LÆGEN: Aflastning Mere tid Mere kvalitet Jeg slipper for opgaver Mindre stress.
KNÆK KODEN Opgave 4 Det erhvervsøkonomiske område.
Rejsekort Undersøgelse om rejsekort i den danske befolkningen, der bruger offentlig transport mindst 1 gang i kvartalet 8. dec 2015.
Uddannelses- og fagidentitet Tietgen Business.
Hvad er jeres kerneopgaver? Institutionen? Hvordan oplever du, at kerneopgaven i din organisation har ændret sig de sidste 5 år – og hvordan vil den forandres.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Udviklingen på arbejdsmarkedet og arbejdsmarkedsstrukturen på kort og længere sigt Torben M. Andersen Aarhus Universitet Beskæftigelsesregion Midtjylland,
19. oktober 2009Strategisk planlægning 1 Velkommen til møde og seminar oktober 2009 Nordstrat og NVF strategisk planlægning.
Februar 2011 Klimaråd - Grøn vækst Image size: 7,94 cm x 25,4 cm Grøn vækst Energi og bæredygtighed Buisiness og arbejdspladser Alternative title slide.
Mintzbergs former og kræfter på Realskolen. Adm. Leder Pæd. Leder FO-leder Bestyrelse Skoleleder -Relation til fagforening -Forskning og udvikling -Lønninger.
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
Amanda, Jimmie, Sebastian
Etablering af virksomhed
21. Den strategiske plan.
Parametermix - distribution
FORRETNINGSPLAN.
Markedsanalyser afsætning.
DUBU Superbrugerrollen
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Kommunernes økonomistyring
Otte forsøgsrammer Infoaften 2017 Flemming Vium Jensen, Politisk chef
!! LOVGIVNINGS -PROCESSEN Offentligt og Synligt. 1. Behandlingen
Idegrundlag og målsætninger
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Dagens program Time: Arbejde med ide og pitch Time: Pitche for 2. K.
Den fremadrettede strategi for Ishøj Skole mod 2014
Skriv ansøgning 10 gode råd.
ÅRHUS AFDELING.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Den pædagogiske assistentuddannelse (PAU)
Evaluering af unge-kampagnen ”Tænk hvis alle arbejdede sort…” mod sort arbejde TNS Gallup februar 2006.
(Firmanavn) forretningsplan
Kursus for nye efterskoleledere
(Firmanavn) SWOT-analyse
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
13. Ikke-finansielle rapporter
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Humanistisk Entrepreneurship 6 Business Model Generation Kap
Netværksmøder - Drejebog
Det Perfekte Pitch Sådan præsenterer I jeres idé for en investor.
1. dag - Modul 1A Velkomst og præsentation Indflydelse og interessevaretagelse Frokost (kl ) Områdeopdeling kommunal / privat Overraskelse (kl )
Vejledning i validering
[Firmanavn] Forretningsplan
Karl Henrik Flyums model
Verden 2030 Danmarks udviklingspolitiske og humanitære strategi
Room for people.
Humanistisk Entrepreneurship 7 Forretningsmodeller Paradokser i spil Forretningsplanen  Pillon - KU Plans are nothing – planning is everything (Dwight.
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
Workshop 1.
Vækst og Højtuddannet arbejdskraft
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
KÆRE DELTAGER Slet dette slide inden aflevering OBS!
Vejbelysning – med og uden LED
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Virksomhedens udvikling afsætning

Virksomhedens styringsmodel Afsætning, EUD/EUX, F-C

SWOT-analysen SWOT-analysen beskriver virksomhedens interne og eksterne situation: Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempler på iværksætters stærke sider Iværksætter med uddannelse og erfaring Engageret og loyalt personale Produkt (unikt design, med sortiment, osv.) Virksomhedens fysiske beliggenhed Veludbygget distributionsnetværk God styr på økonomien (bogholderi og finansiering) Målrettet markedsføring Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempler på iværksætters svage sider Nystartet og ingen erfaring som selvstændig Manglende orden på bogholderi/økonomi Manglende kapital Hyppig udskiftning i personalet Store markedsføringsomkostninger Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempler på muligheder Kunders ændrede ønsker/nye trends Uopfyldte behov hos kunderne Demografi – ændring i befolkningens holdning og interesser Teknologisk udvikling Ændret lovgivning (skattelettelser og lempelse af afgifter) Højkonjunktur Nye kulturtrends Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempler på trusler Nye konkurrenter eller hård og øget konkurrence Stigende priser hos leverandører Finanskrise (lavkonjunktur – folk har færre penge) Ændrede holdninger blandt kunderne Distributionsproblemer Nye love og regler (øgede skatter og afgifter) Afsætning, EUD/EUX, F-C

Eksempel på SWOT-analyse for SAS Afsætning, EUD/EUX, F-C

Formulering af virksomhedens ide Formulering af en virksomheds ide skal kunne besvare følgende tre spørgsmål: Hvad vil virksomheden sælge? (Fx varer og tjenesteydelser) Hvem vil virksomheden sælge til? (Fx målgrupper) Hvordan vil virksomheden sælge sine produkter? (Fx pris og service) Afsætning, EUD/EUX, F-C

Test af en ide med swot-analysen Afsætning, EUD/EUX, F-C

Strategisk planlægning Virksomheden benytter strategisk planlægning til at sætte mål for fremtiden. De findes på 3 niveauer: Operationelt niveau – Tidshorisont op til en måned Taktisk niveau – Tidshorisont fra en måned til et år Strategisk niveau – Tidshorisont fra et til fem år Afsætning, EUD/EUX, F-C

Operationelle mål Operationelle mål skal være: Realistiske – de skal kunne lade sig gøre Konkrete – der skal være ”tal på” Tidsbestemte – dato for hvornår målet skal være nået Forenelige – klart formulerede og peger i samme retning Afsætning, EUD/EUX, F-C

politikker Politikker er virksomhedens retningslinjer for, hvordan den skal nå de besluttede mål. Global Compact er retningslinjer for virksomhedens samfundsansvar. De fire hovedområder er: Menneskerettigheder Arbejdstagerrettigheder Miljø Bekæmpelse af korruption Afsætning, EUD/EUX, F-C