Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHenrik Bundgaard Redigeret for ca. et år siden
1
www.tietgen.dk Uddannelses- og fagidentitet Tietgen Business
2
www.tietgen.dk Agenda 1.Grundforudsætninger og tal om Tietgen Business Størrelse, organisering og lærerkompetencer Overvejelser forud for organisering 2.Hvad siger aktørerne? EUX-eleverne Lærerne 3.Dilemmaer / overvejelser i forhold til fremtidig organisering
3
www.tietgen.dk Overvejelser forud for organisering Optimal teamstørrelse: 10-14 39 lærere 3 teams 50 % af vores lærere kan undervise på studiekompetenceåret Erhvervsfaglighed i spil ikke en HHx-light Jævn arbejdsbelastning blandt lærerne Ønsket om at udnytte vores spidskompetencer Ønsket om at bevare sammenhængskraften i lærerkollegiet Særligt fokus på de voksne elever og deres behov gode erfaringer med eget voksenmiljø
4
www.tietgen.dk Grundforudsætninger og tal om Tietgen Business
5
www.tietgen.dk Vores organisering 3 teams med hver sin profil Team 1: EUD+EUX (GF1+2) + 10. kl. + Brobygning + Ny mesterlære Team 2: EUD-GF2 + EUX-GF2 + EUX- studieår (alle voksne) Team 3: EUX-GF2 + EUX-studieår (unge) + EUS
6
www.tietgen.dk Hvad siger de unge EUX-elever, fokusgruppeinterview Imageproblem EUX som vare er god – men … EUX for sig EUD for sig De voksne for sig Slutmålet er ubekendt Tvivlsomme bevæggrund for valg Det sociale er ALT Valg af studieretning fra dag1 – så få skift som muligt Valgfag: Matematik B (godt for image blandt kammerater)
7
www.tietgen.dk Hvad siger de voksne EUX-elever, fokusgruppeinterview Slutmålet er kendt Positivt tilvalg Afgørende med voksenmiljø Valg af studieretning fra dag1 – så få skift som muligt
8
www.tietgen.dk Hvad siger lærerne? Fedt at fokusere alene på studieår Øget fokus på faglighed Højrøvede EUX-lærere Vi vil også have nogle af de gode elever Er der plads til mig i fremtiden? Problematisk med teamskifte fra 1. til 2. år
9
www.tietgen.dk Uddannelses- og fagidentitet på EUX? Dilemmaer til overvejelse Skal vi have adskilte verdener mellem EUD og EUX? Hvis vi skal, hvordan bevarer vi… Fokus på begge uddannelser – hvordan kan vi have fokus på EUX uden at tabe EUD og omvendt Sammenhængskraften mellem lærerne, mentalt, socialt og fagligt Erhvervsfokus – og udnyttelse af de kompetencer, som de erhvervsrettede lærere rummer Jævne belastninger Talentprogram
10
www.tietgen.dk Konklusion: TYDELIG adskillelse af EUX og EUD Interne forhold Ny organisering Team EUD Team EUX Ung Team EUX Voksen Fysisk placering og indretning Skarp vejledningsindsats Profilerede fagpakker Eksterne forhold Kommunikation & markedsføring Web Brobygningsaktiviteter Kontakt med erhvervslivet Skræddersyede prestige forløb Besøg på skolen Differentieret hovedforløbsfokus Samarbejde med EAL Sociale arrangementer 10
11
www.tietgen.dk EUX International EUX Design & Innovation EUX Administration & Ledelse Dansk A Engelsk B IT B Afsætning B Virksomhedsøkonomi B Tysk/Spansk C Dansk A Engelsk B IT B Afsætning B Virksomhedsøkonomi B Tysk/Spansk C Dansk A Engelsk B IT B Afsætning B Virksomhedsøkonomi B Tysk/Spansk C International økonomi BInnovation C Design C Vælg 2 af 3 C fag: Finansiering C Psykologi C Kulturforståelse C Vores organisering – EUX- fagpakker
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.