Min Uddannelsesdagbog

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Advertisements

Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Profil-værktøj til unge på uddannelseshjælp Kursus April 2014.
+ Hold af dig selv - en workshop om at finde styrken I sig selv. Marie-Louise Wegener.
Model U-turn Konference den 27 april 2015 Unge & Rusmidler – Ungekontakten Morten Halberg – Helsingung og Dirch Bacher – U-turn.
Skriv en kommunikationskontrakt. Kontraktformuleringens faser Alles ansvar Skab motivation for kontrakten. Afstem forventningerne hos medarbejderne Hvad.
Et udviklingsprojekt for Region Hovedstaden Oplæg ved Jacob Friis Kjærgaard Projektets mål: Øge motivationen for lærere og elever Arbejde med fem innovative.
Rundt om stress Et dialogværktøj til hospitalspersonale Hvidovre Hospital Ledende lægesekretær Mie Kroll Udviklingskonsulent Pernille Scheuer.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2012 Rie Thomsen (DPU) Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Projektpræsentation Filmprojekt Stil skarpt – og se dig selv tydeligere Jørgen Dan Pedersen.
Patientundervisning 2. Session Bipolar lidelse Symptomer ved manisk episode.
Frederikshavn, september,  Lidt om ideen med læringsmålstyret undervisning  FFM og matematiske kompetencer  FFM, læringsmålsstyring og.
CSR - HR Beskæftigelsesrådets handicapkonference december 2008  Præsentation af Coop/CSR  Erfaringer med ansættelse af personer med.
Samtalen Fokus på handleplan og delmål. Indhold Indledning Nysgerrighed Positionering Styrkelse af motivation Gennem samtalen Som mål Arbejde med tro.
Hvad er Xclass? En folkeskole. Elever: 143 piger 166 drenge I alt 319
Modul 6: Personlig salgscoaching
Afsluttende opgave ”Digitalisering”
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Et fælles grundlag for forældresamarbejde Et godt samspil mellem forældrene og de ansatte i dagtilbud og på skolerne er en styrke i den lokale indsats.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
//Niveau 3-ledere Uge 50-5/Pakke 3 Lederpakke 3.
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Ressourcefokuseret vejledning Marianne Tolstrup
Ny lokalaftale om arbejdstid for lærere og børnehaveklasseledere i BUF
Hvad er Projekt Sund Skole? Projekt Sund Skole er et nyt EU-støttet projekt, som koncentrerer sig om næring til læring i indskolingen. Projektet.
Kunsten at dele Min uddannelsesbog
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
Klippe og klistre.
Alle rettigheder forbeholdes
OSO opgaven på Midtjysk
FRONTERNE (Til citatet) Mener du stadig det?.
En understøttende ide til fysikundervisningen..
Unge på kanten af fællesskabet
Elevernes evaluering af grundforløbet
Inspiration spørgsmål og Billeder
Grupper To eller flere mennesker mellem hvilke der finder et samspil sted Variere stærkt m.h.t. Størrelse Formål Varighed Kommunikationsform.
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Læseløft Syd Samarbejde mellem faglærer ved industriel produktion og mekanik og læsevejleder Aktionslæringsforløb KEND DIT VÆRKTØJ.
Adjunkt Hanne-Lene Hvid Dreesen
Projekt i Grontmij | Carl Bros VVS-afdeling (35 medarbejdere)
Fremlæggelse af 1. deltagelsespligtigtopgave
Ung til Ung aftener 2016/17 Margrethe Tovgaard
Baseline.
Line Leth Jørgensen Dysleksivejleder og læsekonsulent
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Samarbejdet mellem UU, Studievalg og eVejledning
SUMO - analyse.
Madkoloni Bornholm Klassepræsentation.
Unge hørehæmmede i ungdomsuddannelser
Fastholdelseskaravanen
Samtale om folkeskolen i
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Nyt fra ministeriet Billeddias
Afdækning og forhandlinger med BUF og SKK
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
Tanker og erfaringer om Studievalgsportfolio
Alle rettigheder forbeholdes
Studievalgsportfolio
Præsentation af 7. kl. Skoleåret 2019/20.
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Arbejdsglæde & samarbejde
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
Elevtrivsel Erhvervsuddannelser 2018
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for 9. og 10
Introduktionskursus på ungdomsuddannelserne
Introduktion til Jobsøgning & Kommunikation kurset
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Min Uddannelsesdagbog Jens Chr.

Kort præsentation Tankerne bag vejledning på Farsø Efterskole. Udgangspunkt i elevernes styrker, hvem de er og hvad de drømmer om - at forberede eleverne til ungdomsuddannelse Bevidsthed om at arbejde med et growth mindset, fremfor et fixed minset Bevidsthed om arbejdet med elevernes self-efficacy Vejledning på tre ben. Faglærerne med al deres faglige undervisning, guidning og vejledning. Kontaktlærerne med fokus på de sociale og personlige kompetencer. Vejlederne med afsæt i ovenstående og fokus på vejen videre frem. En samlet platform: Elevernes uddannelsesdagbog et googleslide, der ligger i elevernes vejledningsmappe på drev hvor vejledningsaktiviteterne samles.

Arbejdet i kontaktgrupperne Kontaktgruppedag i første uge. Eleverne laver en præsentation af sig selv. Eleverne interviewer hinanden to og to, de optager interviewene med capture på deres telefoner. oploader filmene til deres fe - you tube kanal. Hej jeg hedder…., jeg kommer fra… lidt om min familie…. i min fritid…. på efterskolen…..mine styrker….

Inden efterårsferien, har alle kontaktgrupper arbejdet med dialogværktøjet, Uddannelsesparathed, https://uddannelsesparathed.uvdata.net/ Dialogkortene bruges i fælles snakke med kontaktgruppen og edderkoppespindet laves ligeledes fælles hvor eleverne er logget på deres egen computer, telefon eller tablet. Mig selv og mig og andre udfyldes, herefter tages et billede af spindet og det sættes ind i elevernes uddannelsesdagbog. Arbejdet med dialogværktøjet gentages igen i foråret.

Arbejdet med uddannelsesparathed Kontaktgruppe Faglærer uddannelsesparathed Arbejdet med uddannelsesparathed

Karakterstyrker, VIA, Fra skolestart arbejdes der i kontaktgrupperne med elevernes karakterstyrker Topstyrker/signaturstyrker: Mine øverste styrker som jeg anvender let og som giver mig energi, når jeg bruger dem (4-7 styrker) styrker: brugPotentielle er jeg af og til Bundstyrker – bruger jeg også, når det kræves – men det kræver mig energi af mig og kan være vanskeligt Topstyrker har ofte overlap med værdier og interesser. styrketest

Karakterstyrker Øget livstilfredshed og mindsket depression Øget brug af topstyrker på arbejdspladsen øger flow og arbejdsglæde, mindsker stress Mindst 4 topstyrker i brug på arbejde -> optimalt for engagement og mening (kald) Skole-interventioner; godt klasseklima, forbedret selvtillid, motivation og adfærd, bedre lærer-elev- relationer Interventioner med særlige styrker eller med topstyrker?

Vejlederen Uddannelsesdagbogen som udgangspunkt for samtalerne ug.dk Mine styrker

Tre råd Fælles platform Konkrete og let tilgængelige dialogværktøjskasse Struktur hvem gør hvad hvornår