Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVictoria Therkildsen Redigeret for ca. et år siden
2
UPV – fra dom til proces Stationens indhold
Fra dom til proces – hvorfor Formål Den praktiske ramme Spørgsmål
3
UPV – fra dom til proces Fra dom til proces - hvorfor
Den senmoderne virkelighed refleksion, karrierekonstruktionsprocesser, identitet i miljøskiftet Elevens projekt ejerskab, viden om krav til personlige, sociale og faglige kompetencer Skolens projekt ledelse, kontaktlærer, faglærer, vejleder, efterskolen særlige rum (bl.a. kontaktgruppen) Forældrenes projekt Bevidsthed om krav, valg og egen vej til nu, med i processen
4
UPV – fra dom til proces Formålet
At forbedre vores UPV af eleverne At gøre eleven bedre rustet til at starte på en ungdomsuddannelse At gøre eleven mere ”livsduelig” At vejledning i efterskolen er for alle At udnytte efterskolens særlige rum til at styrke efterskolens vejledning
5
UPV – fra dom til proces Den praktiske ramme
Vejledning integreres i skolens årsplan Aug: Kontaktlærer-elev-samtaler Primo Sep: Dialogkort og Spind 1 (eleven selv) Sep/okt: Vejledningssamtaler Primo okt: Forældreinterview i kontaktgruppen Primo okt: UPV 1 / foreløbig Nov: Skole-hjem-samtaler Primo dec: Spind 2 (eleven selv, kontaktlæreren) Primo dec: UPV 2 / Endelig April: Spind 3 (eleven selv, kontaktlæreren, kammeraterne) Maj/juni: Elevudtalelser bl.a. pba Spind 3
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.